Plan  LIPIEC

JEŻYKI LIPIEC 2020

Materiały na cały tydzień: 27-31.07.2020 r

Temat tygodnia: Kartka z wakacji.

kartka z wakacji

Pozdrawiam serdecznie Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień: 20-24.07.2020 r.

Temat tygodnia : Gry i zabawy wakacyjne

Gry i zabawy wakacyjne 

Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień 13-17.07.2020 r.

Temat tygodnia:

2. Bajkowe bajanie, w krainie baśni

załącznik kolorowanka:czerwony kapturek kolorowanka

żabka rysuj po sladzie 3-4l

Dobrego tygodnia.Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

Temat tygodnia: Witaj lato.

Kolory lata,Witaj lato 1-10.07.2020

dodatkowo:narysuj zgodnie z wzorem 3-4l

Miłego dnia. P Magda

 

 

Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją wysyłamy Państwu plany pracy dydaktyczno – wychowawczej.

Poniżej będziemy dodawały również wpisy z propozycjami materiałów do pracy dla dzieci.

Pozdrawiamy

Anna Rom

Aleksandra Matkowska

Joanna Majchrzak

 

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 22-26.06. 2020

  • Pokoloruj wg wzoru

  • Ćwiczenie z kostką – policz i pokoloruj

  • Znajdź różnice ——-> 5-roznic-2
  • Historyjka obrazkowa ——–> historyjka-obrazkowa-72
  • Ćwiczenie grafomotoryczne (wersja dla dzieci prawo- i leworęcznych)

kpp_77_1a-L

kpp_77_1a-P

  • Zabawa ruchowa “Na ziemi zostaje”

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 15-19.06. 2020

  • Utrwalenie piosenki “Niech żyją wakacje”

  • Ćwiczenia grafomotoryczne

  • Znajdź różnice

3-roznice-9

3-roznice-30

  • Czytanka obrazkowa

  • Pokoloruj według kodu

  • Pokoloruj tyle kół, ile sylab mają wyrazy

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 8-12.06. 2020 – TEMAT: Wakacyjne podróże

  • Słuchanie opowiadania A. Mikulskiej “Pani Lato”, rozmowa nt. wysłuchanego tekstu
  • Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie, kolorowanie wg wzoru

  • Nauka piosenki “Niech żyją wakacje”

  • Co do czego pasuje? (kategoryzacja)

  • Podziel wyrazy na sylaby i pokoloruj odpowiednią liczbę kół

  • Ćwiczenia do wyboru:

pocz_wakacje

uzupelnij-obrazek-59kol

wytez-wzrok-35-kol

znajdz-wszystkie-32kol

 

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 1-5.06. 2020 – TEMAT: Niby tacy sami, a jednak inni

  • Ćwiczenie “Oto Ja” – uzupełnij dowolną techniką plastyczną

 

  • Przyjrzyj się ilustracjom przestawiającym dzieci z różnych stron świata. Opisz: jak wyglądają dzieci, jak są ubrane, jakie mają fryzury, nakrycia głowy, jakie kolory mają ich ubrania? itp.

  • Namaluj, czego życzysz dzieciom na całym świecie

  • Wylosuj kartę i wykonaj ćwiczenie

  • Znajdź 3 różnice. Jak myślisz, co czują dzieci przedstawione na obrazkach? ——-> 3-roznice-42
  • Piosenka w języku angielskim

  • Labirynt

  • Ćwiczenie dla bystrzaków ——-> kpp_7_3a
  • Pokoloruj zgodnie z instrukcją

 

Plan dydaktyczno- wychowawczy MAJ Jeżyki 2020 grupa 4

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 25-29.05. 2020 – TEMAT: Święto Rodziców

  • Czytanka obrazkowa

  • Nazwij członków rodziny przedstawionych na obrazkach. Pokoloruj odpowiednią liczbę kwadratów.
  • Nazwij zawody przedstawione na obrazkach. Podziel nazwy na sylaby. Jaki zawód wykonują Twoi rodzice? ZAWODY
  • Ćwiczenie grafomotoryczne

  • Kolorowanki do wyboru dla chętnych

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 18-22.05. 2020 – TEMAT: Łąka w maju

  • Nazwij obrazki. Podziel wyrazy na sylaby i podaj liczbę sylab. Otocz pętlą te obrazki, których nazwy mają jedną sylabę.

  • Labirynt

 

MATERIAŁY NA TYDZIEŃ 11-15.05. 2020 – TEMAT: Moja ojczyzna

  • Utrwalamy hymn Polski  https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

(tekst: hymn-polski-printout )

kpp_41_2a

flagi kp

puzzle mapa pl

wytez-wzrok-46-bc

wytez-wzrok-46-kol

znajdz-intruza-22bc

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 08.05. 2020 (Piątek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Utrwalenie słów i melodii piosenki „My Wrocławianie”

https://www.youtube.com/watch?v=FCaqkJGcJW8

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysuj po linii – z jakich postaci słyną miasta, których herby widzisz na ilustracjach? Możesz pokolorować ilustracje. ——–> lamiglowka – herby
  2. Rysowanie ze słuchu – rysuj zgodnie z instrukcją:
  • Na środku kartki narysuj domek.
  • Obok domku, po prawej stronie narysuj drzewo.
  • Pod drzewem rośnie kwiatek.
  • Nad domkiem narysuj chmurkę.
  • Po lewej stronie obok chmurki narysuj słoneczko.
  • Pokoloruj swój obrazek.
  1. Zrób dobry uczynek – zapytaj Mamy lub Taty, w czym możesz pomóc dzisiaj w domu.

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 07.05. 2020 (Czwartek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Utrwalenie wiersza M. Podgajnego „Wrocław” (z dnia 5.05.2020)
  3. Układanka-wycinanka dla bystrzaka „Wrocławskie kamieniczki”- wersja kolorowa i czarno-biała:  uzupelnij-obrazek-kolorowy                     uzupelnij-obrazek-czarnobialy
  4. Gimnastyka buzi, języka i ciała

  1. Kolorowanka z krasnoludkiem – symbolem Wrocławia

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 06.05. 2020 (Środa)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Utrwalenie słów i melodii piosenki „My Wrocławianie”

https://www.youtube.com/watch?v=FCaqkJGcJW8

  1. Kolorowanka „Wrocławski Ratusz”

  1. Praca z materiałem obrazkowym – „Miasta Polski – Wrocław” ——–> plansze-miasta-polski-wroclaw
  • Gdzie leży Wrocław – znajdź na mapie
  • Posłuchaj, co przedstawiają ilustracje
  • Podziel na sylaby wyrazy (podaj liczbę sylab): mapa, herb, ZOO, krasnale, Wrocław, hala, latarnik, Odra, mosty, katedra, ratusz, kamienice, rynek, pomniki, kościoły
  1. Karta pracy – emocje———-> kpp_8_2a

 

Materiały na dzień 05.05.2020 roku (Wtorek)

  1. Gimnastyka Jeżyka  http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Utrwalenie melodii i słów piosenki ,,My Wrocławianie” https://www.youtube.com/watch?v=FCaqkJGcJW8
  3. Nauka wiersza na pamięć ,,Wrocław,,

,,Wrocław’’ Mateusz Podgajny

Wrocław to moje miasto rodzinne

Właśnie to , nie inne

Wrocław to moje przedszkole ,

Które od innych wolę

Wrocław to moje sprawy

Nauka i zabawy

Miasto moje miłe, gdzie

Spędzam cudowne chwile

Wrocław to miasto krasnoludków

I szczęśliwych ludków !

4. Zabawa ,, W pisanie na niby’’( potrzebne będą kartka i ołówek)

Ćwiczeniem polega na tym, że  rodzic czyta dziecku zdania ( powoli i wyraźnie), natomiast rolą dziecka jest  zapisanie każdego wyrazu  w postaci kresek(ile wyrazów tyle kresek). Ważne aby zaakcentować koniec zdania.

  1. Ola ma kota.
  2. Mama gotuje.
  3. Tato sprząta.
  4. Ela śpi.

MATERIAŁY NA DZIEŃ 04.05. 2020 (Poniedziałek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Utrwalenie nazw dni tygodnia. Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia? Jaki był wczoraj? Jaki będzie jutro?
  3. Opowiedz, co widzisz na fotografiach. Posłuchaj ciekawostek o Wrocławiu.

10 ciekawostek na temat Wrocławia

  1. Piosenka „My Wrocławianie” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=FCaqkJGcJW8

  1. Herb Wrocławia – pokoloruj wg kodu

herb- wroclaw – wg kodu

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne

szlaczki 2

szlaczki 10

 

 

Plan dydaktyczno- wychowawczy KWIECIEŃ Jeżyki 2020 grupa 4

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 30.04.2020 (Czwartek)

Zgodnie z harmonogramem Przedszkola realizowany jest projekt

„Święta Majowe”

Załączamy poniżej treść projektu. Można z niego wybrać dowolne działania, dostosować do warunków domowych : )

Do pobrania: ŚWIĘTA MAJOWE – PROJEKT

Załączamy również dodatkowe materiały do wykorzystania dla dzieci związane z tematyką (dla chętnych):

plansze-polska- GODŁO

ZNAJDZ-3-roznice

kolorowanka- swieta majowe

kolorowanka-kraje

lamiglowka-polska-

makieta-mapa-polski-a-kol

obrazek-POLSKIE ZWIERZĘTA

obrazek-WOJEWODZTWA

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 29.04.2020 (Środa)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Deszczowa matematyka – dorysuj pod chmurkami tyle kropelek deszczu, ile jest oczek.

  1. Zabawa z kostką do gry. Ustaw pionek (lub połóż palec) na symbolu ze słoneczkiem. Rzuć kostką i poruszaj pionkiem/przesuwaj palec po kolejnych symbolach pogody tyle razy, ile jest oczek na kostce (zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara). Jaką pogodę oznacza symbol, na którym zatrzymał się Twój pionek?

Wersja 2. zabawy – wytnij strzałkę i przymocuj ją na środku koła za pomocą pinezki i gumki do mazania. Zakręć strzałką i nazwij pogodę, którą wskazuje.

  1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Zła pogoda”
  2. Praca plastyczno – techniczna „Parasolka” – Pokoloruj/pomaluj farbami/wyklej elementy parasolki (technika dowolna). Wytnij je (wzdłuż czarnych linii). Zegnij papier wzdłuż przerywanych linii. Sklej górną część parasola, na końcu przyklej rączkę.

  1. Dla chętnych: dokończ kolorować tęczę.

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 28.04.2020 (Wtorek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Czytanka obrazkowa – przeczytaj z Mamą, Tatą lub innym członkiem rodziny, który potrafi czytać : ) (przed wspólnym czytaniem proszę, aby dziecko nazwało, co przedstawia każdy z obrazków i podzieliło wyrazy na sylaby)

———> czytanka

  1. Rozmowa na temat czytanki– (Z kim bawił się Konik Polny? Jaka była pogoda najpierw, a jaka później? Gdzie bawiły się zwierzątka? W co się bawiły? itp.)
  2. Połącz symbol pogody z odpowiednim ubiorem.

  1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Zła pogoda”
  1. Karta pracy – parasole i krople – rysuj i koloruj zgodnie z instrukcją ———> KP – parasole i krople

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 27.04.2020 (Poniedziałek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Przyjrzyj się symbolom. Jaką pogodę oznaczają? Jaka pogoda jest dzisiaj?

  1. Pogodowe zagadki – Czy potrafisz rozpoznać pogodę na zdjęciach? (str. 10 – 18)———–> pogoda
  2. „Zła pogoda” – Uczymy się krótkiej piosenki z elementami ruchu.

Zła pogoda, kapie woda, (wyciągamy ręce do przodu i poruszamy palcami opuszczając powoli ręce)
kapie z nieba, (nadal poruszamy palcami opuszczając ręce)

kap, kap, kap (przy każdym „kap” klaszczemy w dłonie)
A w kaloszach do przedszkola (marsz w miejscu)
idą dzieci, (marsz w miejscu)

chlap, chlap, chlap! (przy każdym „chlap” podskakujemy)

Kap, kap, kap, (przy każdym „kap” klaszczemy w dłonie)
kap, kap, kap, (jak wyżej)
idą dzieci, (marsz w miejscu)
chlap, chlap, chlap! (przy każdym „chlap” podskakujemy) x2

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne – rysuj po śladzie, pokoloruj obrazki. Proszę zwrócić uwagę na kierunek rysowania.

  1. Dla chętnych:
  • kostka pogodowa – wycinamy, składamy i sklejamy kostkę. Jaka pogoda „wypadła” po rzuceniu kostką? ————->kostka_pogody
  • Wytęż wzrok – znajdź wszystkie elementy ——->wytez-wzrok-pogoda

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 24.04.2020 (Piątek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Gimnastyka buzi i języka

  1. „The Animals on the farm” – utrwalenie słów i melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
  2. Plastelinowa wyklejanka – wyklej kwiaty za pomocą kulek z plasteliny. Liście i trawę pokoloruj zieloną kredką.

  1. Zadanie specjalne! Wyhoduj roślinkę (dowolną, np. rzeżuchę, fasolkę) lub opiekuj się roślinką doniczkową przez tydzień (którą masz w domu). Zadbaj, aby Twoja roślinka miała odpowiednio dużo wody i światła. Powodzenia : )

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 23.04.2020 (Czwartek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Recykling to bardzo trudne słowo. Oznacza, że śmieci, które wyrzucamy będzie można użyć jeszcze raz lub powstaną z nich nowe przedmioty.

Żeby tak się stało musimy segregować śmieci, czyli wyrzucać je do odpowiednich pojemników.

Przyjrzyj się pojemnikom na obrazku. Jakie mają kolory? Jakie odpady do nich wyrzucamy?

 

  1. Zostań Detektywem! Znajdź w swoim domu przedmioty zrobione z metalu, plastiku, szkła i papieru. Jakie są te przedmioty? (lekkie, ciężkie, miękkie, twarde, gładkie itp.)
  2. Zabawy badawcze:
  • Co pływa, co tonie?

Materiały:  przedmioty metalowe, plastikowe, papierowe

Przebieg: wszystkie  przedmioty wrzucamy kolejno do pojemnika z wodą. Dzieci przewidują, który przedmiot utonie, a który nie. Po przeprowadzonym doświadczeniu dzieci odpowiadają na pytania:
– Jakie przedmioty utonęły?
– Które nie utonęły?
– Dlaczego jedne utonęły, a inne nie?
Wniosek: przedmioty, które utonęły – są ciężkie, a przedmioty pływające na powierzchni – są lekkie.

  • Co przyciąga magnes?

Materiały: magnes i różne metalowe przedmioty (np. spinacze, druciki, agrafki, blaszki), różne niemetalowe przedmioty (np. papier, gumka, karton, drewniane i plastikowe klocki)
Przebieg: układamy na stolikach przedmioty o różnych właściwościach i używając magnesów dzielimy te przedmioty na dwie grupy: na te przyciągane i obojętne wobec magnesu.

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 22.04.2020 (Środa)

Zgodnie z harmonogramem Przedszkola realizowany jest projekt

„Na ratunek Ziemi”

Załączamy poniżej treść projektu. Można z niego wybrać dowolne działania, dostosować do warunków domowych : )

Do pobrania: NA RATUNEK ZIEMI 22.04.2020

Załączamy również dodatkowe ćwiczenia dla dzieci związane z tematyką – DO WYBORU:

  1. Pakiet informacyjny dla dzieci „ Dzień Ziemi” – ciekawostki na temat naszej planety i dbania o środowisko. ———–> DZIEŃ ZIEMI
  2. Eko – pakiet dla przedszkolaka. Plansze, karty pracy, kolorowanki dla dzieci —->Eko-pakiet-dla-przedszkolaka
  1. Zabawa w segregację odpadów – wytnij obrazki. Z jakich materiałów wykonane są te przedmioty (papier, szkło, plastik)? Przyporządkuj obrazki do odpowiednich pojemników.

 

  1. Co będzie następne? – wytnij obrazki  i przyklej w odpowiednim miejscu (kontynuując rytm).
  2. Pokoloruj pojemniki na śmieci – małe na żółto, a duże na czerwono. Których pojemników jest więcej, a których mniej? Policz duże pojemniki i pokaż liczbę na palcach.

  1. Komiks – opowiedz historyjkę. Dlaczego nie powinniśmy zaśmiecać środowiska? ——-> komiksy-opowiedz-te-historie

Tradycyjnie zapraszamy też na gimnastykę Jeżyka z Panem Kamilem : )

http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 21.04.2020 (Wtorek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Historyjka obrazkowa. Potnij historyjkę na 4 części, wymieszaj i ułóż historyjkę według właściwej kolejności (możesz przykleić na kartkę papieru). Opowiedz treść historyjki. Czy dziewczynka zachowała się właściwie?

————> historyjka-obrazkowa-68

  1. Aktywna matematyka – policz ile w Twojej kuchni jest… – zaznacz ilość przedmiotów za pomocą odpowiedniej liczby kropek/kresek lub pokaż na palcach.

  1. Wiosenne kwiaty – poprowadź kredkę/ołówek po przerywanej linii. Posłuchaj nazw wiosennych kwiatów i podziel je na sylaby. Pokaż na palcach liczbę sylab. Pokoloruj.

———–> wiosenne kwiaty po sladzie

  1. „The Animals on the farm” – utrwalenie słów i melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
  2. Karta pracy – połącz w pary takie same kwiatki ———> polacz w pary

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 20.04.2020 (Poniedziałek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Posłuchaj opowiadania o Drzewku.
  1. Rozmowa na temat opowiadania (przykładowe pytania: Gdzie mieszkało drzewo? Z kim się zaprzyjaźniło? Jakie imię nadał Drzewku nowy przyjaciel? Dlaczego i dokąd odleciał Ptaszek? Jak czuł się Szumek kiedy jego przyjaciel wyruszył w podróż?)
  2. Czy wiesz, jak dbać o przyrodę? Popatrz na ilustracje. Powiedz, jak możemy pomóc naszej planecie Ziemi, a co może jej zaszkodzić ?

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysuj po śladzie.

  1. Wytęż wzrok –karta pracy – odszukaj na obrazku wszystkie elementy ——–> wytez-wzrok-27-kol

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 17.04.2020 (Piątek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. „The Animals on the farm” – utrwalenie słów i melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
  3. Ile jest zwierząt? – Policz wszystkie koguty, konie, barany, świnki i krowy. Narysuj w ramkach tyle kresek, ile jest danych zwierząt (lub pokaż liczbę na palcach). Których zwierząt jest najwięcej, a których najmniej? Wskaż, które zwierzęta są zwrócone w lewą, a które w prawą stronę.

  1. Praca plastyczna „Owieczka” – potrzebne będą: kolorowa kartka (lub ciemny kawałek papieru np. karton), biała farba, czarny papier kolorowy (lub inny kolor), klej, nożyczki.

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne i kolorowanki dla chętnych 🙂 :

rysuj-po-sladzie-kogut

dorysuj po sladzie – kot

dorysuj-po-sladzie-krolik (1)

kolorowanka – piesek

kolorowanka – swinka

kolorowanka konik

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 16.04.2020 (Czwartek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Rolnik – posłuchaj tekstu i przyjrzyj się ilustracjom. Na czym polega praca rolnika? Dlaczego rolnicy są potrzebni ludziom?

———-> Praca rolnika – opis dla dzieci

  1. Czego potrzebuje rolnik? – karta pracy –połącz z rolnikiem obrazki, które kojarzą się z jego pracą
  2. Pokoloruj według symboli – Traktor ———> TRAKTOR – kol-symbole
  3. Zabawy ruchowe – Czy potraficie poruszać się jak zwierzęta?

  1. „The Animals on the farm” – utrwalenie słów i melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 15.04.2020 (Środa)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Piosenka „The Animals on the farm” w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg – zapoznanie z melodią i słowami (tekst piosenki można znaleźć w opisie pod filmikiem)
  3. Powtarzamy nazwy zwierząt, które występują w piosence – zdjęcia i słowniczek w załączniku ——>ANIMALS ON FARM
  4. Nazwij figury geometryczne. Jakie mają kolory? Policz, ile jest kół, kwadratów, trójkątów. Pokaż liczbę na palcach. Których figur jest więcej, a których mniej? Pokoloruj figury według podanego kodu.

  1. Przyjrzyj się ilustracjom. Znajdź 5 różnic między nimi. Do wyboru:

5-roznic-kon

5-roznic-krowa

5-roznic-owce

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 14.04.2020 (Wtorek)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Słuchanie wiersza B. Jaczewskiej „Wyliczanka o mieszkankach”———> wiersz Wyliczanka o mieszkankach
  1. Rozmowa na temat wiersza (przykładowe pytania: O czym jest wiersz? Jakie zwierzęta zostały wymienione w wierszu? Czy pamiętasz, jak nazywają się ich domy? Itp.)
  2. Karta pracy – Zwierzęta z wiejskiego podwórka – Nazwij zwierzęta, które ukryły się na obrazku. Podziel ich nazwy na sylaby i pokaż na palcach liczbę sylab. Rysuj po linii. Każde zwierzę obrysuj kredką w innym kolorze. Pokoloruj obrazki. Czy potrafisz wymienić inne zwierzęta mieszkające na wsi, w gospodarstwie?

  1. Odgłosy zwierząt na farmie – posłuchaj. Czy potrafisz nazwać zwierzęta, które słyszysz?
  1. Karta pracy – Nazwij zwierzęta przedstawione na obrazkach. Policz ile zwierząt znajduje się w każdym rzędzie. Odszukaj w każdym rzędzie obrazek, który różni się od pozostałych.———->znajdz-intruza-zwierzeta

 

Piątek – 10.04.2020
1.Gimnastyka wielkanocna
2.Piosenka ,,Kurki i pisanki’’- utrwalenie słów i melodii (Śpiewające Brzdące)
3.Prosze aby nasze maluchy aktywnie uczestniczyły w przygotowaniu koszyczka( zwłaszcza pisanek, kraszanek).
5. Karty pracy dla chętnych.

Życzymy Państwu i dzieciom spokojnych, rodzinnych, ZDROWYCH Świąt Wielkiej Nocy.
Wychowawczynie .

 

 

Czwartek – 9.04.2020
1.Gimnastyka
2.Piosenka ,,Kurki i pisanki’’- utrwalenie słów i melodii (Śpiewające Brzdące)
3.Powtarzamy nazwę pór roku i dni tygodnia.
4.Słuchamy opowiadania pt. ,,Cierpliwość”- rozmowa na temat treści opowiadania.ie-cierpliwosc (1) opowiadanie wielanoc
5.Połacz w pary. polacz-w-pary-z15-1-bc emocje

6.Znajdź różnice (obrazek z pięcioma różnicami dla dzieci, z dziesięcioma dla rodziny)

 

Środa 08.04.2020r.

1.Gimnastyka
2.Piosenka ,,Kurki i pisanki’’- utrwalenie słów i melodii (Śpiewające Brzdące)
3.,,Śmigus dyngus’’- praca z obrazkiem  obrazek-smigus dyg
( jaka to tradycja wielkanocna, policz ile jest na obrazku i pokaż na palcach)
– ile jest ptaków
– ile jest chmur
– ile jest dzieci (razem)
– ilu jest chłopców
– ile jest dziewczynek
-ile jest żonkili i ile tulipanów( porównaj)
-ile jest par takich samych kwiatów
-ile jest butów
– ile jest par butów
-ile jest promieni słońca
4.Potnij obrazek na 4 części i ułóż we właściwej kolejności, opowiedz treść historyjki historyjka-obrazkowa-56

5.Pakiet kolorowanek dla chętnych

kolm-wielkanoc-4 (1) koszyk

kolm-wielkanoc-5 (1) kurczaka

kolm-wielkanoc-6 (1) kurczak

kolm-wielkanoc-2 (1)pisanka

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 7.04.2020 (Wtorek)

1.Gimnastyka
2.Piosenka ,,Kurki i pisanki’’- utrwalenie słów i melodii (Śpiewające Brzdące)
3.Praca plastyczne ,,Kurka’’- ( potrzebna kartka , farby i kredki).Pokryj dokładnie dłoń żółtą farbą. Odbij dłoń na kartce, w lewym dolnym rogu odbij trzy razy kciuk pomalowany farbą( załącznik).Kredkami dorysuj szczegóły kurki i kurczaków. Uzupełnij obrazek według uznania.


4.,,Malowanie pisanek’’- praca z obrazkiem  obrazek- malowanie pisanek
( jak to tradycja wielkanocna, policz ile jest na obrazku i pokaż na palcach)
– zajączków
– ptaków
-ile jest niepomalowanych/ pomalowanych jajek- porównaj
– chmurek
– ile jest dzieci
– kto siedzi pod drzewem
– ile jest ptaków na drzewie
Ile jest żonkili i ile tulipanów( porównaj)

MATERIAŁY NA DZIEŃ 6.04.2020 (PONIEDZIAŁEK)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Uczymy się Wielkanocnej piosenki „Kurki i pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

  1. Rozmowa na temat treści piosenki – czego dotyczy, jakich świąt itp.
  2. Karta pracy – znajdź 5 różnic ———-> 5-roznic- kroliczek
  3. Ćwiczenie grafomotoryczne „Pisanka” – rysowanie po śladzie

pisanka po śladzie

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 3.04.2020 (PIĄTEK)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Historyjka obrazkowa – sadzenie kwiatów – opowiedz treść historyjki (zachęcamy dzieci do używania wyrazów takich jak „najpierw”, „wcześniej”, „później”, itp.)

———–> historyjka obrazkowa – sadzenie kwiatow

3. Barwne zagadki (karta pracy) – zadanie z wykorzystaniem farb – mieszanie barw podstawowych – w białych kołach (lub na oddzielnej kartce) wymieszaj podane kolory farb. Nazwij kolory, które powstały po wymieszaniu farb

———–> barwne zagadki

4. Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty” – malowanie farbami według pomysłu i inwencji twórczej dziecka (lub inna dowolna technika plastyczna), zachęcam do mieszania kolorów i tworzenia nowych barw 🙂

5. Nakrywanie do stołu przed posiłkiem

– Prosimy, by dziecko policzyło ile jest dorosłych osób w mieszkaniu, ile jest dzieci. Ile jest wszystkich członków rodziny, którzy wspólnie zjedzą posiłek?

-Dziecko ma za zadanie przygotować stół do posiłku, przynosi odpowiednią ilość talerzy, sztućców, szklanek, rozkłada na stole według wskazówek rodzica.

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 2.04.2020 (CZWARTEK)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Czytamy ciekawostki o bocianach. Jak wygląda bocian? Spróbuj go opisać (kolory, części ciała itp.)
  3. Bocian – zadania do wyboru:

połącz kropki zgodnie z kierunkiem strzałek i pokoloruj —–>Bocian – polacz kropki

lub

narysuj Bociana krok po kroku

  1. Zabawa ruchowa – wylosuj kartę i poruszaj się jak wybrane zwierzątko —–> ruchowe – karty zwierzeta
  2. Karta pracy – Co niesie Pani Wiosna? Wytęż wzrok! – znajdź wszystkie podane elementy na obrazku              ——-> pani wiosna – wytez wzrok

6. Karta pracy – Emocje –nazwij emocje przedstawione na obrazkach. Zastanów się, w jakich sytuacjach możesz odczuwać dane emocje. Wskaż jak się dzisiaj czujesz.

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 1.04.2020 (ŚRODA)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Wszystkie żabki myją łapki, Jeżyki też! Dbamy o higienę – jak dokładnie umyć rączki? Instrukcja poniżej. Ćwiczymy codziennie dokładne mycie rąk!
  3. Powtarzamy nazwy dni tygodnia i pór roku (określamy z dzieckiem, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia i jaka jest pora roku)
  4. Aktywna matematyka – Policz ile w Twoim domu jest… – zaznaczamy za pomocą kropek lub kresek (np. 3 okna – 3 kropki) lub pokazujemy liczbę elementów na palcach

5. Utrwalamy wiersz o wiośnie —> wiosna-tuz-tuz-printout

6. Ćwiczenie – orientacja w przestrzeni – narysuj jabłko zgodnie z poleceniem

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 31.03.2020 (WTOREK)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Wiosenne ptaki – przeliczamy i pokazujemy liczbę ptaków na palcach, dzielimy ich nazwy na sylaby, opisujemy ich wygląd, wskazujemy różnice w wyglądzie poszczególnych ptaków

wiosenne ptaki

3. Karta pracy – liczymy bociany, kolorujemy oczka kostki  —-> policz bociany

4. Gimnastyka buzi i języka –zabawa logopedyczna z kostką

5.Utrwalenie piosenki o wiośnie

6. Znajdź i pokoloruj dwa takie same kwiaty —> znajdz takie same kwiaty

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 30.03.2020 (PONIEDZIAŁEK)

  1. Gimnastyka Jeżyka –zapraszamy na stronę z ćwiczeniami Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Film edukacyjny „Pierwsze oznaki wiosny” – https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&t=129s
  3. Rozmowa na temat filmu – Przykładowe pytania: Po czym możemy poznać, że nadeszła wiosna? Jakie ptaki przylatują na wiosnę do Polski? Itp.
  4.  Karta pracy po obejrzeniu filmu – zaznacz oznaki wiosny. Dzielimy wyrazy na sylaby i pokazujemy na palcach liczbę sylab.

5. Ćwiczenie grafomotoryczne „Wiosenne Drzewo” – pokoloruj wg kodu:

wiosenne drzewo wg kodu

6. Sensoryczne zabawy i zadania na cały tydzień – do wyboru

 

Plan dydaktyczno- wychowawczy MARZEC Jeżyki 2020 grupa 4

Data /temat Działanie dziecka / cele – przewidywane osiągnięcia PP
 

Zwierzęta dżungli i sawanny

02-06.03.2020

Dziecko:

-rozpoznaje zwierzęta i nazywa je

– śpiewa piosenkę

-rozpoznaje figury geometryczne

-liczy w dostępnym dla siebie zakresie

-wie, jakimi pokarmami można dokarmiać ptaki

-wskazuje podobieństwa i różnice w wyglądzie wybranych zwierząt

-dzieli rytmicznie nazwy obrazków ( na sylaby)

– bierze udział w zajęciach ruchowych

 

IV 1; IV 2;

IV 7

IV 12

IV 15

II 10; IV 18

IV 9; IV 19

 

IV 6

I 8

Zdrowy przedszkolak

09-13.03.2020

Projekt edukacyjny  

 

 

Zwierzęta naszych pól i lasów

16-19.03.2020

Dziecko:

– rozpoznaje lisa wśród innych zwierząt, potrafi nazwać niektóre zwierzęta

– wydziera kawałki papieru i przykleja je dokładnie na rysunku

-odtwarza rytmy

-opisuje wygląd wiewiórki i jej zwyczaje

-stosuje słowa: wysoko, nisko, wyżej, niżej

– przelicza w zakresie do 5

– określa różnice między zwierzętami

 

 

IV 2 ; IV 18

 

IV 8

IV 12

IV 2

IV 14

IV 5; IV 15

IV 9; IV 12; IV 18

Powitanie wiosny

20.03.2020

Kodowanie na dywanie -wiosenne inspiracje – projekt jednodniowy
 

Wiosenne przebudzenie

23-27.03.2019

Dziecko:

– uważnie słucha czytanego tekstu, wzbogaca wiadomości przyrodnicze

Posługuje się pojęciami długi krótki, mały- duży

– wykonuje prace plastyczną rysuje po śladzie

– śpiewa piosenkę

– wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

 

 

 

III 8; IV 18

 

IV 11,12

I 7; IV 8, II 4

IV 7

I 5; I 8

 

 

Język angielski-Fruits Dziecko zna:

– podstawowe nazwy warzyw i owoców (apple,banana,orange,plum, ).

–             nazwy kolorów danych owoców.

– formę powitania w języku angielskim „Hello song”

– formę pożegnania „Good bye song”

–   Sformułowanie „I like”

 

IV 21

MATERIAŁY NA DZIEŃ 27.03.2020 (piątek)

1. Gimnastyczka
2.Proszę o to, aby dzieci przypomniały sobie słowa i melodię piosenki ,,Była sobie żabka mała” (dostępna na youtube)
3. Proszę o zapoznanie dzieci z rymowankami  (czytamy wielokrotnie w ciągu całego dnia), ćwiczymy pamięć. rymowanki-1
4.Ćwiczenie rozwijające mowę- proszę, aby dzieci przyjrzały się obrazkowi i nazwały przedstawione na nim czynności. Proszę policzyć ilu jest chłopców na obrazku, ile dziewczynek, pokazać na palcach liczbę chłopców i dziewczynek, porównać i powiedzieć kogo jest mniej, a kogo więcej. Proszę policzyć ptaki na obrazku i podać ich liczbę. obrazek-duzy-182 (1)
6.Oglądamy obrazek i szukamy słów rozpoczynających się na sylabę GA, dzielimy wyrazy na sylaby, pokazujemy na placach liczbę sylab. slowa-rozpoczynajace-sie-sylaba-GA-kol

 

MATERIAŁY NA DZIEŃ 26.03.2020 (czwartek)

Witamy serdecznie.
1. Gimnastyka
2.Trening czynności samoobsługowych (dzieci samodzielnie nakrywają do posiłku, sprzątają po posiłku)
3. Utrwalenie wiersza o wiośnie
4.Praca plastyczna – motylek- proszę w miejsce kropek przykleić kolorowe kulki i plasteliny (ważne, aby kulki były małe i a plastelina pokrywała całą powierzchnię skrzydeł, należy ją rozprowadzać po powierzchni) 
5. Proszę na kartkę  A4 wzdłuż narysować kilka linii flamastrem (ok 5 ) i proszę aby dzieci wycinały po linii. W celu ułatwieniu zadania można kartę przykleić do blatu z jednej strony taśmą.
6. Koła – pokoloruj według ilości.  matematyka kropki
7. Ćwiczenie grafomotoryczne – słóńce oburacz

 

NA DZIEŃ 25.03.2020 (środa)

1.Gimnastyka poranna
2.Kontynuujemy naukę wiersza na pamięć o wiośnie.
3.Rysujemy po śladzie oburącz jednocześnie prawą i lewą ręką.rysowanie-oburacz-59a (1)
4.Oglądamy obrazki, rozcinamy układamy w odpowiedniej kolejności , opowiadany co jest na obrazku i w jakiej kolejności wykonujemy czynności.sekwencje-czynnosci-1-4-kol (1) myxię rak i korzytsanie z ręcznika

MATERIAŁY NA DZIEŃ 24.03.2020 (wtorek)

  1. Pamiętajcie o gimnastyce (zabawy zostały wysłane)
  2. Powtarzamy nawy dni tygodnia i pór roku.
  3. Uczymy się wierszyka na pamięć( 1 zwrotka na 2 dni)
  4. Wiosenny wierszyk
  5. Uczymy się wiosennej piosenki o wiośnie (załącznik poniżej)

Pozdrawiamy Pani Ania, Aleksandra i Joanna.

Wierszyk:

wiosna-tuz-tuz-printout

MATERIAŁY NA DZIEŃ 23.03.2020 (poniedziałek)

Opowiadanie MP3:

Piosenka:

Kolorowanka:

wyklejanki-35 (1) Tulipan wiosna