KONSULTACJE

Kamila Babczyńska
09.09.2020 r. godz. 15-17
07.10.2020 r. godz. 15-17
04.11.2020 r. godz. 15-17
08.12.2020 r. godz. 15-17
13.01.2021 r. godz. 15-17
Karolina Miszczuk
14.09.2020 r. godz. 15-17
12.10.2020 r. godz. 15-17
09.11.2020 r, godz. 15-17
15.12.2020 r. godz. 15-17
18.01.2021 r. godz. 15-17

adaptacja – WRZESIEŃ 2020 r.

Zakończenie Przedszkola

zapraszamy na film 😉

https://youtu.be/1f2TxCjNbL4

 

Lipiec.

Materiały na cały tydzień: 27-31.07.2020 r

Temat tygodnia: Kartka z wakacji.

kartka z wakacji

Pozdrawiam serdecznie Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień: 20-24.07.2020 r.

Temat tygodnia : Gry i zabawy wakacyjne

Gry i zabawy wakacyjne 

Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień: 13-17.07.2020 r.

Temat tygodnia:Bajkowe bajanie

2. Bajkowe bajanie, w krainie baśni

załącznik:czerwony kapturek kolorowanka

Miłego tygodnia. Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

Temat tygodnia:Kolory lata.

Kolory lata,Witaj lato 1-10.07.2020

dodatkowo:sudoku 5-6 l

Pozdrawiam P. Magda

Plan miesięczny – CZERWIEC 2020
DATA/TEMAT Działanie dziecka/cele- przewidywane osiągnięcia dziecka PP
01.06.2020 Dzieci świata- projekt jednodniowy
02.06.2020 „ Sportowy dzień dziecka”- projekt jednodniowy
Zabawy dawniej i dziś

03- 05.06.2020

 

Inicjuje zabawy konstrukcyjne, buduje , wykorzystując różne zabawki,

Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i prób pisania,

Odczuwa i wyraża swoją przynależność do rodziny,

Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych i technicznych,

Rozpoznaje poznane litery,

Poznaje rodzaje i sposoby zabaw w dawnych czasach oraz zabawki popularne wówczas,

Porównuje przedmioty ze względu na wygląd i przeznaczenie, porównuje liczebność zbiorów,

Zna podstawowe słowa z zakresu tematyki związanej z rodziną( mother/ mommy, father/ daddy, brothers sister, baby, family, uncje, aunt, grandma, grandpa), śpiewa piosenkę „ The finger family song”.

I 6

 

I 7

 

III 2

 

IV 1

 

IV 4

IV 16

 

IV 15

 

IV 22

Wakacyjne podróże

08- 12.06.2020

Poznaje kształt Ziemi i nazwy kontynentów,

Próbuje odczytać nazwy miejscowości leżących na wybrzeżu,

Śpiewa nowopoznaną piosenkę,

Układa zapisy działań do przedstawionych zadań,

Wykonuje ćwiczenia fizyczne kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy,

Wskazuje na mapie pasma górskie

Tworzy ilustracje przy pomocy farb,

Uważnie słucha czytanego wiersza, odpowiada na pytania do tekstu.

Zna formę powitania w języku angielskim „ Hello song”, odpowiada na pytanie „ Who’s this?”.

IV 18

IV 4

 

IV 5, IV 7

IV 15

I5, I 8

 

IV 18

IV 8

IV 5, IV 7

 

IV 22

Pożegnania nadszedł czas

15- 18 .06.2020

Wspomina pobyt w przedszkolu

Wykonuje pracę plastyczną o tematyce wakacyjnej

Liczy w dostępnym zakresie

Dodaje i odejmuje w zakresie 10

Uczestniczy w zajęciach gimnastycznych

Uczestniczy w zabawie przy piosence

Chętnie uczestniczy w zabawach badawczych

Zna formę pożegnania „ Good bye song”.

IV 2

IV 8

IV 15

IV 15

I 5

IV 7

IV 13

IV 22

19.06.2020 „Bezpieczny na wakacjach”- projekt jednodniowy
Zabawki ekologiczne

22- 30. 06.2020

Wskazuje zachowania proekologiczne

Tworzy zaproszenia z surowców wtórnych

Wymienia właściwości metali, papieru

Wykonuje ćwiczenia ruchowe o różnym stopniu trudności

Wykonuje instrument muzyczny z materiałów odpadowych

Orientuje się, na czym polega praca osób wywożących odpady,

Próbuje samodzielnie tworzyć konstrukcję językową „ I have got brother/sister” i „ I haven’t got brother/sister”

III 5, IV 5

IV 8

IV 13, IV 19

I5

 

IV 7, IV 8

 

IV 20

 

IV 22

Lipiec. Tydzień 1.

Temat tygodnia:Kolory lata.

Kolory lata,Witaj lato 1-10.07.2020

dodatkowo:sudoku 5-6 l

Pozdrawiam P. Magda

 

Temat tygodnia: Zabawki ekologiczne

29- 30.06.2020 r.

Bajka edukacyjna Ekologiczny Dom

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88RyaLs

Pytania uzupełniające:

– Co to jest ekologia?

– Co każdy z nas może zrobić dla ekologii?

– Czego nie należy robić

Zabawa matematyczna:Kto ma dzisiaj urodziny? – uporządkuj liczby w kolejności 

Do którego pojemnika wrzucę śmieci? utrwalenie informacji o segregacji

Zabawy plastyczno konstrukcyjne. Zrób to sam czyli propozycje zabawek z rzeczy które mamy w domu.

zabawki ekologiczne

Angielski:na-łące-owady angielski

Czekamy na wasze zdjęcia prac. Miłego dnia P. Magda

 

Piątek 26.06.2020 r.

Dzisiaj dowiecie się co to jest segregacja. Posłuchajcie wiersza:

Sznurek Jurka I. Sikiryckiego

Za przedszkolem, bardzo blisko było miejsce na boisko.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka od banana spadła skórka,

Wyrzucona przez Karola. Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka, Jakaś pusta bombonierka,

I od lodów sto patyków, Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki, Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą, Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów. I ogromny stos papierów.

Oto tak, od sznurka Jurka, Wnet urosła śmieci górka.

A z tej górki, wielka góra, Której szczyt utonął w chmurach.
Nie ma miejsca na boisko, Lecz śmietnisko mamy blisko.

Pytania do wiersza:

– co miało powstać koło przedszkola?

– czy zbudowano tam boisko?
– co przeszkodziło w wybudowaniu tam boiska?
– kto wyrzucał śmieci koło przedszkola?
– gdzie powinny te śmieci być wyrzucone?

Wymieńcie jakie wy macie sposoby na segregacje śmieci?

obrazki do pokolorowania:

segreguj odpady

segregacja

Posłuchaj i zatańcz: Mam zasady na odpady

https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8 –

dodatkowo :

KodowanieOdpady

Miłej zabawy. Pozdrawiam P.Magda

Czwartek 25.06.2020 r.

Mam nadzieje, ze wykonacie je z ochotą 🙂

1. Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924

2.Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru: http://scholaris.pl/zasob/112925…

3.Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.

Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt.
Poproś rodziców, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach.Wykonaj zdjęcie i narysuj obrazek po przyjściu ze spaceru.

Gimnastyka przedszkolaka

Wylosuj ćwiczenie i postaraj się powtórzyć 10 razy

https://wordwall.net/resource/1069314/gimnastyka

Angielski:

Miłej zabawy . Pozdrawiam P Magda

 

Środa 24.06.2020. r

Dzień dobry!
Kolejny dzień zabaw przed nami! Tematyka raczej lubiana przez Was, kochane dzieci, bo będziemy mówić o … zabawkach!

  1. Ćwiczenie słuchowe Gdzie schowałam zabawkę?

Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i “bawi się” zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki, grająca zabawka,grzechotka itp. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy.

  1. Zabawa rozwijająca kreatywność: “Co by było, gdyby zniknęły zabawki?” Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych, którymi mogłoby się bawić. Wspólne poszukiwanie przedmiotów w domu.
  2. Wykonaj z rodzicem i rodzeństwem masę solną i ulep z niej zabawkę wg własnego pomysłu. Przepis na masę
    solną znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg
  3. zabawa matematyczna plakat-liczymy-zabawki-184-3002
    Miłej zabawy . Pozdrawiam P Magda

 

Wtorek 23.06.2020 r.

Posłuchaj wiersza:

Wiersz pt.: Dwie literki po dwie (autorka: Agata Dziechciarczyk)

Dwie literki T, dwie literki A

Każde dziecko od małego te literki zna

Na przemian powtarzają się

Dwie literki – każda po dwie

 

T – A – T – A – kto to słowo zna?

T – A – T – A – kto odpowiedź da?

Tak to TATA, to mój TATA!

Choćby był na końcu świata!

 

TATA! – To brzmi niesłychanie!

Pierwsze słowo wypowiadane

Słowo proste, bardzo ważne

Zna je myślę, dziecko każde

 

Mamę, Tatę każdy ma

Z Mamą, Tatą nie jestem sam

Bo Rodzice moi mili

Zawsze ze mną w ważnej chwili!!!

Wstań i zatańcz . Piosenka Tato pomóż:

https://www.youtube.com/watch?v=gzLz_WOkG2w

Pomysł na prezenty dla Taty:

http://dzieciakiwdomu.pl/2018/05/pomysly-na-prezent-diy-od-dzieci-na-dzien-matki.html

http://krokotak.com/2013/04/fathers-day-cards/ laurka w kształcie koszuli męskiej

https://kidsactivitiesblog.com/18557/gifts-kids-can-make/Breloczek

Angielski:

https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg

– I Love My Daddy

https://www.youtube.com/watch?v=dCcevoynOTg– 10 Big Kisses For Daddy

https://www.youtube.com/watch?v=qkwED2TVkTI – Hip Hop Father’s Day Rock

Kolorowanki:

fathers-day-coloring-rakieta

fathers-day-coloring-statek

Dodatkowe karty:

KodowanieRodzina

number-flash-cards-utrwalamy liczenie

OdszukajLiteryRodzina

Origami samolot:

paper-plane-dart-1-samolot paper-plane-dart-2-samolot

Miłego dnia . Pozdrawiam Pani Magda

Poniedziałek 22.06.2020 r.

Dzień dobry

Zabawy i zabawki 🙂 Lubimy je, prawda? 🙂
1.Pluszowe zabawki są niezwykle milutkie i mięciutkie. Masz ulubionego pluszaka? Jak ma na imię? Dziś spróbuj
wykonać mięciutką zabawkę z wykorzystaniem….poduszki 🙂
2.Oglądnij filmik: ” Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki” https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps

Skąd wzięła się nazwa klocków Lego? Ile lat ma pluszowy miś? Po oglądnięciu filmu na pewno będziesz już to
wiedział!
3.Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać. Posłuchaj wiersza: “Zabawki Antosia” Beaty Boruckiej. Jakie zabawki wymieniono w wierszu? https://madrababcia.pl/wiersz-zabawki-antosia/

Angielski

 

Pozdrawiam P. Magda

 

Temat: Pożegnania nadszedł czas 

Dzień dobry. Dziś porozmawiamy o BEZPIECZEŃSTWIE!

Piątek 19.06.2020 r.

Bezpieczne wakacje film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

Zabawa prawda czy fałsz?

1.Czy w czasie burzy wolno chować się pod drzewem?
2.Czy można bawić się bezpiecznie na placu zabaw?
3.Czy można wybiegać za piłką na jezdnię?
4.Czy w czasie wakacji możemy brać słodycze od osób, których nie znamy?
5.Czy w czasie wakacji, spaceru można oddalać się od rodziców?
6.Czy w czasie wakacji można rozmawiać z nieznajomymi?
7.Czy możemy poprosić o pomoc policjanta, kiedy się zgubimy?
8.Czy w lesie można palić ognisko?
9.Czy na wakacjach możemy się kąpać w miejscach do tego wyznaczonych?
10.Czy można opalać się bez smarowania się kremem z filtrem?

Wysłuchanie wiersza „Bezpieczne wakacje”

Właśnie nadszedł czas wakacji. Kostium, ponton, już się zrywasz.

To jest w wakacyjnej modzie, lecz patrz dobrze gdzie odpływasz.

Lubisz kąpiel w chłodnej wodzie, Przyjacielu jeszcze chwilka,

przyjmij od nas, nie bez racji, Rad o bezpieczeństwie kilka.

Grunt to zdrowie, czuj go nogą, w falach miękkich morskiej toni.

Tu rodzice nie pomogą, gdy ta fala cię dogoni.

Kopać piłkę – świetna sprawa. Lecz przy drodze – Oj! Nie można!

Tu samochód z lewa, z prawa, no i sytuacja groźna.

Spacer w lesie – to przyjemność, cicho szumi, pachnie zewsząd.

Lecz pamiętaj, jesteś tu gość.  Nie niszcz roślin, nie płosz zwierząt!

Chodź po lesie, lecz uważnie. Łatwo tutaj ścieżkę zgubisz

i wygląda to poważnie,  by ją znaleźć – się natrudzisz.

Na rowerze ruszaj śmiało, śmigaj szybko, lecz uważaj.

Musisz przecież wrócić cało. A z roweru – och! Nie spadaj!

Dbaj codziennie o swe ciało.  Słońce świeci, grzeje, praży.

Opalania lepiej mało. Tyś nie placek co się smaży!

Czy to hip hop, czy też polka, ruch to zdrowie moi mili.

Na rowerze, czy na rolkach, ruszaj się więc w każdej chwili!

Miło spędzaj więc wakacje! Ćwicz, wypocznij, stań się silny.

Czas to piękny, macie rację. Potem w szkole będziesz pilny.

Pytania do wiersza:

  • Jakie miejsca zostały wymienione w wierszu?
  • Co można robić w wakacje (aktywności)?
  • Jakie rady usłyszeliśmy w wierszu?

Do posłuchania:

Piosenka nr alarmowy 112  https://youtu.be/R3Qp8KfJSHw

Obejrzyjcie obrazki i pokolorujcie wybraną przez Was kolorowankę.Oto kilka rad na wakacyjne przygody.

Miłego weekendu. Pozdrawiam P Magda

 

 

 

Czwartek 18.06.2020 r.

 

Lubicie zabawy i eksperymenty.? Na pewno tak. Na dzisiaj kilka przygotowałam.Poproś rodzica o przygotowanie
składników. Spróbuj odczytać co będzie potrzebne aby przeprowadzić eksperyment.

Wspaniałej zabawy Wam życzę! Pani Magda

 

 

 

Środa 17.06.2020 r.

Witajcie, zapraszam do zabawy.

Wstań i zatańcz do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk

Zabawa Wakacje.

Dla każdego dziecka: kartka, kredki.

Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem

zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka

i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu

kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim,

pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie,

który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.

Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – praca plastyczna (oglądanie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem
zdjęć ze strony przedszkola)

Czy pamiętasz moje imię? Zabawa przypominająca imiona kolegów i koleżanek z grupy.Spróbuj wymienić jak
najwięcej. Jeśli potrafisz zapisz imiona na kartce.

Przez cały tydzień uzupełniamy Karty pracy, cz. 4, s. 75,76,77

Dobrego dnia!

Pani Magda.

 

 

 

Wtorek 16.06.2020 r.

Dzień dobry.Zapraszam na kolejną porcję zabaw.

Zabawy matematyczne:

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków, klocków ,wykałaczek,zapałek,patyczków do uszu.

  • • Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określają, ile patyczków potrzebowały

do ułożenia kształtu każdej figury.Przykład:

  • • Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.

Podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte

to razem 10 patyczków. Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np.

3 + 4 + 3 = 10

  • • Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.

Układają działanie:

10 – 3 = 7

  • • Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

Dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

Układają działanie:

7 – 3 = 4

Karta pracy, cz. 4, s. 73 i 74

Wymieniamy i utrwalamy : nazwy-miesiecy-z-obrazkami

Dodatkowo, ciekawostka:

https://docplayer.pl/15969644-Sekrety-imion-12-braci-czyli-skad-sie-wziely-nazwy-miesiecy.html

Angielski.Utrwalenie słownictwa zakresu tematyki związanej z rodziną( mother/ mommy, father/ daddy, brothers sister, baby, family, uncje, aunt, grandma, grandpa), śpiewa piosenkę „ The finger family song”.

 

Nie zapomnijcie o zabawie na świeżym powietrzu.

  • • Zabawa ruchowo-naśladowcza – Letnie zabawy.
    Dzieci naśladują zabawy na powietrzu, np.: pływanie, granie w piłkę, budowanie z piasku…

Miłej zabawy. Pozdrawiam P. Magda

 

Poniedziałek 16.06.2020

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej
Pocieszajki dla maluchów.

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak,

a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać,

bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze

grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie

przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który

trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się,

wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed

jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał

się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.

Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia.

Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu,tu jest łazienka,wodą się zmywa farbę na rękach,a ty masz łapki całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła! Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę: Kum, kum, kum! Rech, rech, rech! Było przedszkolaków trzech.Hopsa, w lewo!Hopsa, w prawo!Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo! Ucz się, misiu, z nimi ćwicz, skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…

Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.

Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole!

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli

obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom.

Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A –

przeliterowała.

– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać

wody – dodała Ada.

– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

– Mnie też!

– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła

się Kasia.

– Kwadraty – dokończyła Ada.

– Tak! Kwadraty!

– I co jeszcze?

– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.

– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani

kazała mu szybko wypłukać buzię.

– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się

we Francji.

– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać

swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem

„złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

– A co to są pocieszajki?

– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał,

to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła

jak słońce i od razu mi było lepiej.

– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

  • • Rozmowa na temat opowiadania.

− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

− Co przygotowali młodsi koledzy?

− Co robiły Ada i Kasia?

−Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

−Gdzie je zostawiła?

Obrazki do opowiadania

Karta pracy, cz. 4, s. 72.

Miłej pracy. Magdalena Lipowiecka

 

 

Materiały na cały tydzień (08-12.06.2020 r.)

Temat: “Wakacyjne podróże ”

1. Słuchanie opowiadania pt. „Wakacyjne podróże” – książka z ilustracjami s.84-85

 

Rozmowa na temat opowiadania:

-Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana ?

-Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

-Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

-Co wskazywał palec Olka?

-Co wskazywał palec taty?

Gdzie chciała pojechać mama ?

– Co wspominała cały czas Ada?

– Co wskazywał palec Ady?Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

2. Słuchanie i nauka piosenki pt. „Już wkrótce wakacje”

Tekst piosenki- Piosenka Już wkrótce wakacje

3. Gdzie pojedziemy na wakacje ?

Spójrz na mapę Polski. Wskaż na mapie morze Bałtyk,góry Tatry,jeziora….Przedszkolaku a teraz wskaż miejsce ,do którego chciałbyś pojechać na wakacje ,uzasadnij swój wybór.

4. Praca plastyczna -malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

Będą potrzebne:farby plakatowe ,kartka, pędzelek,kartka z bloku technicznego.

Instrukcja :uformuj z pogniecionego papieru pasmo górskie,przyklej je na kartce z bloku technicznego,pomaluj farbami plakatowymi na różne odcienie brązu,namaluj drzewa iglaste u podnóża gór .

5. Przez cały tydzień uzupełniamy karty pracy c.4 str 60-71.

6. Nauka wiersza M. Golc “Słoneczny uśmiech”  na pamięć. Wiersz Słoneczny uśmiech

7. Zabawa matematyczna Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu

8. Piosenka po angielsku

 

 

 

Materiały na cały tydzień (01.06.2020 r. – 05.06.2020 r.)

Drogie dzieci!
Z okazji Waszego święta życzymy Wam, aby Wasze dzieciństwo było jak najlepsze i by trwało jak najdłużej. Nie dorastajcie za szybko, cieszcie się każdym dniem, dokąd beztroska jest Waszym przywilejem!

  1. Czy wiecie, że na świecie dzieci witają się w różnych językach?

Po angielsku – Hello!                             Po francusku – Salut!

Po włosku – Ciao!                                  Po czesku – Ahoj!

Po hiszpańsku – Hola!                          Po chińsku – Ni hao!

Po hindusku – Namaste!

  1. Czy wiecie, że na świecie wszystkie dzieci lubią się bawić? I mają swoje zabawy – afrykańska zabawa muzyczno-ruchowa „Simama ka!” (obejrzyjcie i spróbujcie zaśpiewać)

https://www.youtube.com/watch?v=o8Nxcp8maYo

  1. A czy wiecie jak w Afryce „nie martw się” powiecie? – Hakuna Matata! Posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=LpEHwSdxQ50

  1. Namaluj farbami pracę pt.: „Jesteśmy dziećmi świata”
  2. Ćwiczenia gimnastyczne.
    Wykonaj: 10 pajacyków, 10 przysiadów, szybki bieg w miejscu przez 2 minuty i 10 skłonów.
  3. Obejrzyjcie film na temat tego, jak dawniej bawiły się dzieci. A Wy jakie zabawy najbardziej lubicie?
    https://www.youtube.com/watch?v=fsQmVJLZcqM
  4. Chętne dzieci mogą samodzielnie wykonać zabawkę. Poniżej filmik z podpowiedzią. A może macie jakiś inny pomysł. Z niecierpliwością czkamy na zdjęcia.
    https://www.youtube.com/watch?v=z4kHU3X-PBE
  5. Piosenka po angielsku:
    https://www.youtube.com/watch?v=nx04-iP7Rns
Dzień dobry,  od dnia 23.03.2020 r. będziemy umieszczać na tej stronie materiały /propozycje zabaw do realizacji z dziećmi w domu. Dołożymy wszelkich starań, aby ten trudny dla nas wszystkich czas, umilić Wam i Waszym dzieciom.  Poniżej załączamy dla Państwa plany miesięczne na miesiące marzec, kwiecień i maj 2020 r.
Plan miesięczny MARZEC 2020             Plan miesięczny KWIECIEŃ 2020               plam miesięczny MAJ 2020
Pozdrawiamy! Zostańcie w domu 🙂  Karolina Miszczuk i Dorota Jastrzębska
Drodzy Rodzice, informujemy, że możecie założyć konto na stronie www.mac.pl i bezpłatnie korzystać z materiałów i muzyki tam umieszczanej. Link do piosenek: https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki    Link do rejestracji:  https://www.mac.pl/register    –> z paska profilu proszę wybierać opcję „rodzic” i dalej wprowadzać dane wg wytycznych, na podany w trakcie rejestracji adres mailowy przyjdzie prośba o aktywację konta, wystarczy kliknąć w otrzymany link i konto jest aktywne. KORZYSTAMY Z SERII “Nowe przygody Olka i Ady. Poziom BB+”
Zachęcamy do przeczytania dzieciom bajki terapeutycznej Bajka o złym królu wirusie i dobrej kwarantannie
Życzenia Świąteczne –>  Wideo życzenia

Materiały na cały tydzień (25-29.05.2020 r.)

Temat: “Święto rodziców”

1. Słuchanie i nauka piosenki pt. „Moja mama”

2. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 44-49

3. Słuchanie wiersza pt. „Mama i tata”- nauka wiersza na pamięć

Wiersz

Pytania do wiersza:

– Kim dla dzieci jest mama i tata?

– Za co dzieci dziękują rodzicom?

4. Kończenie zdań rozpoczętych poniżej:

– Moi rodzice są kochani, bo…

– Pomagam rodzicom w…

– Lubię być w domu, bo…

– Z tatą najchętniej robię…

– Z mamą najchętniej robię…

5. „Laurka dla mamy i taty”- ćwiczenia plastyczne (wyprawka- karta 24)

Instrukcja:

– składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka

– wycinanie z karty gotowych elementów

– składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie

– odczytanie z pomocą rodzica napisu: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przyklejanie go na pierwszej stronie laurki

6. Podawanie rymów do słów: mama i tata

( Mama- rama, gama, tama, dama, lama

Tata- wata, data, chata, łata, mata)

Układanie zdrobnień do słów: mama, tata

(Mama- mamusia, mamuśka, mamunia…

Tata-  tatuś, tatusiek, tatunio…)

7. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 49-53

8. Słuchanie opowiadania pt. „Festyn” – książka z ilustracjami s. 78-81

https://www.youtube.com/watch?v=qjFXqGv7l7Y

Rozmowa na temat opowiadania:

– Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?

– Kto z rodziny Ady przybył na festyn?

– Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?

– Na czym polegał konkurs drużynowy- dorośli z dziećmi?

– W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?

– Jakie nagrody przygotowały dzieci?

– O kim Ada recytowała wiersz?

– Czym zakończył się festyn?

9. Liczenie słów w zdaniach z pomocą klocków:

Mama to mój największy skarb. (5)

Niech tata żyje sto lat. (5)

Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8)

Mamo, tato kocham was. (4)

10. Dzielenie na sylaby i na głoski nazw prezentów dla rodziców

(róża, czekolada, tort, kot, obrazek, wazon, kawa, korale, irys, gerbera, pudełko…)

11. Piosenka po angielsku

https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM

 

Nauczanie zdalne – materiał na kolejny tydzień 18-22 V 2020r.

“Łąka w maju”

Dzień 1.

– Słuchanie wiersza Ewy Pasławskiej “Na łące”

https://czasdzieci.pl/czytanki/id,100ccc-ela_paslawska_lace.html

– Uzupełnienie fioletowych kart pracy cz. 4, str. 36, 37, 38, 39.

Dzień 2.

– Co znajduje się na ilustracji – układanie zdań do obrazka, liczenie słów w zdaniu:

– Rozwiązywanie zadań matematycznych: https://view.genial.ly/5ebc2c2fe87b0e0d256098e9/learning-experience-challenges-quiz-matematyka-na-lace

Dzień 3.

– Słuchanie piosenki  i nauka tekstu na pamięć: https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

– Uzupełnienie fioletowych kart pracy cz. 4, str. 40, 41, 42, 43.

Dzień 4.

– Wykonanie pracy plastycznej;

https://www.youtube.com/watch?v=YpVnyi0Lkbc&feature=youtu.be

Dzień 5.

– Słuchanie i powtarzanie nazw owadów w języku angielskim https://www.languageguide.org/angielski/s%C5%82ownictwo/owady/

– Nazywanie pierwszej głoski w wyrazie – gra interaktywna

https://www.janauczycielka.blog/2020/05/na-jaka-goske-aka-gra-interaktywna.html?fbclid=IwAR0AUBhkzjuY8opzhsWOMZ209cVOkU8P828UNAacSxpxcwi43e28xsxhRU8

Zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

 

Materiały na cały tydzień (12-15.05.2020 r.)

1. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów –> Zadania

2. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 32-35.

3. Wykonanie małej mapy Polski –> Instrukcja

4. Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt. Samodzielne lub z pomocą rodzica odczytywanie nazw państw europejskich. Poznawanie ciekawostek o wybranych krajach europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli, symboli, np.: wieża Eiffla – Francja; krzywa Wieża – Piza, Koloseum – Włochy; Akropol – Grecja; wiatraki, tulipany – Holandia; zegar Big Ben, królowa Elżbieta – Anglia; torreador, corrida – Hiszpania.

5. Słuchanie opowiadania na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena Księżniczka na ziarnku grochu i odpowiedź na pytania –> Opowiadanie

6. Język angielski

Nauka piosenek “Hello song” i “Good bye song” –> https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8   / https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

7. Dla chętnych

Zachęcamy do obejrzenia spektaklu baletowo – akrobatycznego online “Królowa Śniegu” 17.05.2020 r. o godzinie 18:00. Widowisko jest dostępne bezpłatnie pod adresem –> https://ewejsciowki.pl/poznan/teatry/teatr-cortique-anny-niedzwiedz,775/krolowa-sniegu-wspieramkulture,13322?eventId=182618&fbclid=IwAR0i8d4no61ia_INI6Q21JHzMDGas3XNMAK0DEZKSE9r7N0H-sjqpH4m6bk

 

Poniedziałek 11.05.2020 r.

1. Słuchanie opowiadania i odpowiedź na pytania –> Opowiadanie Zakochany w Syrenie

2. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 30-31.

3. Język angielski – taniec i nauka piosenki –> https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Piątek 08.05.2020 r.

1. Zabawa – Dokończ zdania.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…

2. Słuchanie wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś? –>

Porozmawiajcie teraz o treści wiersza:

  • Co jest bliskie osobie z wiersza?
  • Jakie znaki ojczyste?
  •  Co jest jeszcze bliskie?
  •  Kim jest osoba z wiersza? A Ty, kim jesteś?

3. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 28-29.

Przeczytajcie całe zdanie To mapa Polski oraz napisy odszukane w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejcie je w odpowiednich miejscach na mapie.
Odpowiedzcie na pytania:

  • Co to jest Bałtyk?
  • Gdzie się znajduje?
  • Jak nazywa się stolica Polski?

Obejrzyjcie godło. Pokolorujcie rysunek godła według wzoru oraz flagi, żeby wyglądały jak flaga Polski. Starannie narysujcie Syrenkę  po śladach.

4. Zbudujcie z rodzicami budynek z klocków (lub innych przedmiotów), który chcielibyście zobaczyć we Wrocławiu.

Chętnie zobaczymy Wasze prace 🙂

 

Czwartek 07.05.2020 r.

1. Dzień dobry! Zapraszamy na rozgrzewkę z Panią Dorotką –> https://youtu.be/E9Aa5In35Sw

2. Zagadki o Wrocławiu.

Popatrz na zdjęcia. Czy potrafisz powiedzieć, co przedstawia każde z nich? Jeśli nie, zapytaj rodziców.

3. Karty pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 26-27.

4. Praca plastyczna – Moje miejsce.

Wykonajcie proszę pracę plastyczną, dowolną techniką, przedstawiającą Wasze ulubione miejsce we Wrocławiu. Swoją pracę możecie sfotografować i wysłać do nas na maila. Bardzo chętnie obejrzymy Wasze dzieła 🙂

 

Środa 06.05.2020 r.

1. Herb naszego miasta.

  • Oglądanie wybranych fragmentów filmu o Herbie Wrocławia: https://www.youtube.com/watch?time_continue=176&v=7zT-QfhbCto&feature=emb_title
  • Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 24.

    Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wmyślenie.

  • Samodzielne działanie dzieci: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

2. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 25.

3. Nauka piosenki Najpiękniejsze miejsce świata: https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki

4. Zabawa z rymowanką – Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.

Dzieci wypowiadają rymowankę cicho, głośno, rytmizują ją prostym, wymyślonym przez nie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewają na własną melodię.

 

Wtorek 05.05.2020 r.

1. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4, s. 20-21.

Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.
Pocięte zdjęcia/widokówki przedstawiające charakterystyczne punkty w miejscowości dzieci. Układanie w grupach pociętych zdjęć/widokówek przedstawiających charakterystyczne punkty w miejscowości dzieci; określanie, co przedstawiają. Dzieci opowiadają o innych miejscach, które znają, odwiedzają z rodzicami. Dzieci wypowiadają się na temat swojego miejsca zamieszkania.

– Z czego znany jest nasz region?
– Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?

– Co się wam najbardziej podoba?

– Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?

2. Zabawy z kostkami

Dwa zestawy kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.

  • Dodawanie z użyciem kostek:

Dzieci rzucają dwiema kostkami, po wyrzuceniu liczą oczka. Układają odpowiednie działanie i je odczytują np. 2+4=6.

  • Odejmowanie z użyciem kostek:

Dzieci kolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą ilością oczek, a następnie tą drugą. Liczą wyrzuconą ilość oczek i zapisują odpowiednie działanie np. 6-4=2.

3. Ćwiczenia gimnastyczne, można włączyć ulubioną piosenkę dziecka.

  • Ćwiczenie mięśni brzucha.
    Dzieci leżą na plecach, trzymają zabawkę w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z zabawką; potem powracają do pozycji wyjściowej.
  • Skręty Na prawo, na lewo.
    Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają zabawkę na głowach, przytrzymując ją rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów.
  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – sprytne stopy.
    Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel/piłkę mają pomiędzy stopami. Krążą obunóż w prawo i w lewo.

−  Wałkują kręgiel/piłkę raz jedną, raz drugą stopą.

−  W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgiel/piłkę i podnoszą do góry.

 

Poniedziałek 04.05.2020 r.

1. wieś i miasto- różnice  – film edukacyjny

Spróbujcie sami podać różnic między wsią (małym miaseteczkiem) a dużym miastem.

mogą to być, np: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu, dużo hałasu, smog, dużo pojazdów, dużo osób

2. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 22-23.

Pokoloruj ramkę zdjęcia, które przypomina Twoją miejscowość.

Narysuj znak + pod napisem miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi.

Pokoloruj obrazki na dole stron.

3. My house:

3. Spacer po okolicy. Wybierzcie się na spacer z rodzicem. Podczas spaceru zwróćcie uwagę na następujące rzeczy:

obejrzyjcie i porównajcie budynki mieszkalne, zwróćcie uwagę na budownictwo jedno- i wielorodzinne, poobserwujcie zmiany jakie zaszły w waszej najbliższej okolicy, poznajcie lub powtórzcie nazwy mijanych ulic, przestrzegajcie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

 

dla chętnych:

Czwartek 30.04.2020 r.

Jak co roku, w tym także, obchodzimy święta majowe. Czy wiesz jak się nazywają? Są to:

1go maja  Międzynarodowe Święto Pracy

2go maja Święto Flagi

3g maja Święto konstytucji  3. Maja

Zadania na dzisiaj to:

  1. Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 28-31.
  2. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać razem 🙂

3. Symbole narodowe są Wam znane. Warto je sobie teraz przypomnieć i utrwalić:

4. Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 34-35.

5. propozycje prac plastycznych:

Godło Polski kreatywnie - pomysł na pracę plastyczną dla dzieci ... Godło Polski praca plastyczna przedszkole | Przedszkole, Święto ... Święto Niepodległości w przedszkolu - GIGAPAKA PRZEDSZKOLAKA ... Flaga Polski z rolek - praca plastyczna dla dzieci | Dla dzieci ...

dla chętnych:

 

Środa 29.04.2020 r.

Drogie Kotki, Wiemy, że siedzenie w domach się przedłuża i zapewne tęsknicie za przedszkolem i sobą nawzajem. Jeśli macie ochotę to prześlijcie nam mailem zdjęcia, które obrazują jak twórczo, aktywnie spędzacie czas, bawiąc się i ucząc! Z chęcią je tutaj opublikujemy! Poniżej zdjęcie z pozdrowieniami dla Was od Olka i jego eko-ludzika 🙂

Zadania na dzisiaj:

  1. Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, str. 38-39.

Dziecko nazywa zwierzęta żyjące na polu, przedstawione na zdjęciach. Odszukuje wśród naklejek zdjęć zwierząt żyjących na polu, nakleja je w kołach. Nazywana zwierzęta żyjące w lesie, przedstawione na zdjęciach. Odszukuje wśród naklejek zdjęcia zwierząt żyjących w lesie. Nakleja je w kołach. Koloruje rysunki dżdżownic. Liczy je.

2. Opowieść ruchowa. W lesie. Rodzic opowiada, a dziecko wykonuje ruchy, gesty, naśladuje dźwięki, o których jest mowa:

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dziecko maszeruje w miejscu). Ścieżka robi się coraz węższa, idziemy gęsiego – jedno za drugim. Las staje się bardzo gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (pokazuje różne sposoby przedostawania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonuje skłony głowy w tył, na boki), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderza palcami o podłogę). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarenki, biegnącego dzika, skaczącą po drzewach wiewiórkę (dziecko naśladuje napotkane zwierzęta). A teraz przechodzimy obok nory borsuka. Musimy być bardzo cicho. Wchodzimy na polanę, biegamy radośnie, podskakujemy, zrywamy kwiaty. Powoli wracamy do domu.

3. zagadka:

Otwórzcie teraz Karty pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3,  na str. 42-43.

Zanim pokolorujecie mrówki przyjrzyjcie się dokładnie ich budowie i posłuchajcie:

str. 43. Podzielcie nazwy zwierząt na głoski. Narysujcie pod zdjęciami odpowiednią liczbę kresek, odpowiadającą liczbie głosek. Spróbujcie przeczytać samodzielnie lub posłuchajcie (czytanych przez rodzica) nazw ptaków drapieżnych zamieszkujących łąki i pola.

Wtorek 28.04.2020 r.

1.A.  Kto szybciej? Kto powoli? – porównywanie tempa poruszania się wybranych zwierząt.

Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, str. 36

Dziecko ogląda zwierzęta przedstawione na zdjęciach: żółwia błotnego, zająca szaraka, jeża, ślimaka winniczka.

Rodzic czyta ciekawostki na ich temat: Żółw błotny większość czasu przebywa pod wodą, ale oddycha powietrzem za pomocą płuc. Poluje i odżywia się wyłącznie pod wodą. Może tam przebywać do godziny. Jest drapieżnikiem. Zjada kijanki, małe ryby, owady wodne. Lubi wygrzewać się na słońcu. Zimuje zagrzebany w mule na dnie zbiornika wodnego (5 miesięcy). Spotykamy go w Polsce. Jest pod ochroną.

Rodzic może zapytać: − Co to znaczy, że żółw błotny jest pod ochroną? − Czy pod ochroną są tylko zwierzęta?

Zabawa ruchowo-naśladowcza – poruszam się jak żółw. Dziecko idzie na czworakach, naśladując powolne ruchy żółwia.

Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody. Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością. Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej.

Zabawa – poruszam się po spirali. Rodzic układa na podłodze ze skakanek (szalików/sznurka) spiralę podobną do muszli ślimaka. Dziecko chodzi po spirali stopa za stopą.     

1.B.  Rodzic prosi, aby dziecko wyobraziło sobie, że zwierzęta z obrazków urządziły wyścig. Które miejsca by zajęły? Dziecko odszukuje wśród naklejek obrazki zwierząt z poprzedniego ćwiczenia i nakleja je obok mety według podanej kolejności przybycia na nią. Rysuje ślimaki winniczki po śladzie.

  1. Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, str. 41

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

Słuchanie nazw zwierząt. Naśladowanie ich ruchów.

3. Angielskie słówka w obrazkach – zwierzęta leśne

4. Przestrzenna praca plastyczna – Zając szarak

Potrzebne: Wyprawka plastyczna – karta nr 20, klej, nożyczki. 

Dziecko wycina z karty elementy obrazka zająca. Składa szare paski naprzemiennie, wg instrukcji. Przykleja do złożonych pasków głowę i łapki.

 

Dla chętnych:

Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, str. 37

Poniedziałek 27.04.2020 r.

Nasz temat na nadchodzące dni to: Zwierzęta naszych pól i lasów.

  1. Słuchanie opowiadania pt. “Ktosiek”.  Książka str. 48-51.

Opowiadanie do słuchania poniżej lub do czytania – tekst tutaj: Ktosiek

Pytania do tekstu:

− O czym opowiadała mama Adzie?

− Co było ulubioną zabawą niesfornych zajączków?

− Jakie imiona miały zajączki?

− Przed czym mama ostrzegała zajączki?

− Czy posłuchały one mamy?

− Kogo spotkały w lesie?

− Kto to jest Ktosiek?,

− Jak skończyła się ta historia?

− Czy wy też możecie spotkać Ktośka?

− Co wtedy powinniście zrobić?

2. Nauka rymowanki:

My z ktośkami nie mówimy, nic też od nich nie bierzemy.

Rodziców się zawsze trzymamy – nieznajomych unikamy!

3. Ćwiczenia w czytaniu.

Potrzebne przybory: Wyprawka plastyczna – z karty E wybieramy zdjęcia zwierząt: sroki, wrony, sowy, sarny, borsuka, z  karty O: kartoniki z nazwami zwierząt: sroka, wrona, sowa, sarna, borsuk,  nożyczki, klej, kartka.

                                   

Dziecko odczytuje nazwy zwierząt zapisane na kartonikach. Wycina je i umieszcza (nakleja na kartkę) pod zdjęciami tych zwierząt.

4. Film edukacyjny: Zwierzęta na polu

Piątek 24.04.2020r.

Serdecznie witamy w piątkowy poranek 🙂.  Drogie dzieciaczki, zabieramy się szybciutko do zajęć, bo wiecie że, im szybciej zaczniemy, tym szybciej skończymy i będziecie mieli czas na zabawę 🙂

1.Na początek troszeczkę się poruszamy i wesoło zaśpiewamy.

2. Dzisiaj Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów .Prosimy otwórz Kartę pracy cz.4.s.19 -pooglądaj rysunki i zastanów się jakie czynności należy wykonać sadząc roślinkę.

  • przygotować doniczkę z ziemią
  • włożyć do doniczki cebulkę kwiatuszka
  • podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu
  • podlewać hiacynta co kilka dni

3. Przedszkolaku teraz ty zamienisz się w ogrodnika i spróbujesz swoich sił w założeniu hodowli.Olek i Aga posadzili kwiatuszki a my posadzimy cebulkę tak aby wyrósł nam piękny szczypiorek.:)

Przygotuj: doniczkę ,słoiczek, plastikowy pojemnik po lodach ( to co masz dostępne w domku), ziemię, cebulkę, wodę.

Pamiętaj cebula na szczypiorek powinna być zdrowa, twarda bez oznak uszkodzeń oraz ewentualnych grzybowych plam. Cebulę na szczypiorek sadzimy w doniczkach, tak aby 1/2 do 3/4 cebuli znalazła się pod ziemią. Musi być na tyle głęboko aby mocno trzymała się podłoża. Na koniec lekko podlewamy podłoże, unikając bezpośredniego lania wody na cebulę!

A więc zaczynamy !!!

Jak sadzić cebulę na szczypiorek w doniczce

Przygotuj doniczkę z ziemią,włóż do doniczki cebulkę, podlej. Postaw doniczkę na parapecie,aby słoneczko ładnie na nie świeciło,by mógł wyrosnąć przepiękny szczypiorek. Przez następne dni obserwuj co będzie się działo z cebulką .

4. Czas na piosenkę. Spróbuj zaśpiewać lub zatańczyć 🙂 Słowa piosenki znajdują się w załączniku NASZA PLANETA.docx TEKST

5. W kartach pracy cz.4,s.19 zostało nam jedno zadanie- uzupełnij rysunki tulipanów według wzoru.Usiądź wygodnie przy stoliku, weź ołówek i starannie wykonaj kartę pracy. Pamiętaj ,że  – pracujemy w ciszy i w skupieniu.:)

6. Drogi przedszkolaku  na koniec przypomnij sobie       kodeks ekologa

Obraz może zawierać: tekst „Kodeks małego EKOLOGA Szanuj zieleń Segreguj odpady dpady Nie anieczyszczaj środowiska Dbaj o zwierzeta Oszczędzaj wode Oszczedzaj energie energie elektryczna Dbaj bezpieczeństwo własne i innych”

A teraz czas na uroczyste ślubowanie – za chwilkę  staniesz się PRZYJACIELEM PRZYRODY ;))

TEKST ŚLUBOWANIA NA ,,PRZYJACIELA PRZYRODY’’

Dziś Ekologia – modne słowo
Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową
Jej przyjaciółmi się ogłaszamy
Od dziś przyrodzie przyrzekamy:

NIE ŁAMIEMY DRZEW I KRZEWÓW
NIE ŚMIECIMY I NIE HAŁASUJEMY W LESIE
NIE DEPCZEMY TRAWNIKÓW
DBAMY O HIGIENIE OSOBISTĄ
ZBIERAMY MAKULATURĘ
SEGREGUJEMY ŚMIECI
NIE NISZCZYMY ROŚLIN
NIE KRZYWDZIMY ZWIERZĄT
ODŻYWIAMY SIĘ ZDROWO
OSZCZĘDZAMY WODĘ
OSZCZĘDZAMY ŚWIATŁO

PRZYRZEKAMY !

Brawo !!! Drogi przedszkolaku teraz już wiesz jak  należy dbać o przyrodę, chronić ją, by korzystać z jej uroków.

Od dziś stałeś się  PRZYJACIELEM PRZYRODY!! Gratulujemy !!!

W załączniku mamy dla ciebie dyplom. Wydrukuj go i koniecznie wpisz samodzielnie swoje imię.:)

dyolom przyjaciel przyrody-1

Na zakończenie przekazujemy ci list od ziemi.

list od ziemi

Pozdrawiamy

Czwartek 23.04.2020r.

Witamy wszystkich w kolejnym dniu naszych prac i zadań 🙂

1. Na początek przywitamy się piosenką w języku angielskim:

2. Pooglądaj filmik i zobacz jakie mamy rady na odpady.

Przedszkolaku, jeśli uważnie pooglądałeś bajkę to na pewno będziesz znał odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak możemy posegregować śmieci?(na papier,plastik,szkło i metal)
  • Co to jest recykling ? (ponowne wykorzystanie surowców)
  • Z czego produkowany jest papier?
  • Czy znacie jakieś produkty,które zostały wykonane z makulatury ?(Papier toaletowy,zeszyty,książki)
  • Co możemy zrobić,aby zachować piękno naszej planety?

Świetnie!!!

A teraz powtórz głośno  wyraz RECYKLING – podziel na sylaby i głoski. Wyróżnij pierwszą głoskę.

Spójrz -symbolem odzysku jest ten znak.https://i0.wp.com/www.nanowosmieci.pl/wp-content/uploads/2017/01/rec.jpg    Informuje on, że opakowanie wykonane jest z takiego surowca, który można poddać recyklingowi.

3. Czas na wykonanie pracy plastycznej – “Moja ekologiczna zabawka”.

Na samym początku zastanów się co można zrobić ze śmieci , zrób projekt swojej zabawki i zacznij działać 🙂

Możesz wykorzystać :rolki po papierze,opakowania po jogurcie, plastikowe butelki, nakrętki, torby foliowe  i co tylko masz w domku. Niech zadziała twoja wyobraźnia. W załączniku znajdziesz kilka propozycji -zajrzyj, może ci się przydadzą  🙂 recykling

Osoby chętne mogą zrobić zdjęcia swojej pracy  i przesłać nam na e-mail . Zrobimy wystawę nadesłanych prac i będziemy mogli je podziwiać  na naszej stronie:))

Karty pracy cz 4 strona 18- Usiądź wygodnie przy stoliku, weź ołówek i starannie wykonaj zadania. Pamiętaj drogi przedszkolaku ,że  – pracujemy w ciszy i w skupieniu.:)

Pozdrawiamy

Środa 22.04.2020r.

Drodzy Rodzice!Drogie dzieciaczki ! Czy wiecie jaki dzisiaj mamy dzień ? (środa),  a czy wiecie jakie dzisiaj mamy święto?  Co roku 22 kwietnia, na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto – Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym ważnym dniu powinniśmy wszyscy, choć przez chwilę pomyśleć o planecie, na której żyjemy i o otaczającej nas przyrodzie.

1. Na początek się przywitamy i wesoło zaśpiewamy .

Wszyscy są, witam Was, zaczynamy. Już czas. Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy.

2. Pooglądaj filmik i zobacz jak strażnicy ziemi ratują świat:)

Świetnie!Przedszkolaku, teraz już wiesz co robić i jak się zachować żeby zostać strażnikiem przyrody.

3. A teraz usiądź wygodnie i posłuchaj :

Odpowiedź  -dlaczego w lesie było cicho i dziwnie? oceń postępowanie bohaterów bajki.

4.Poniżej w załączniku znajdują się  dwa obrazki: las czysty i las zaśmiecony.

las czysty ,las zasmiecony

Zastanów się i odpowiedz:

  • Do którego lasu najchętniej wybrałbyś się na spacer i dlaczego?
  • W którym lesie zwierzętom żyje się lepiej?
  • Czy śmieci zagrażają zwierzętom? W jaki sposób?
  • Skąd się biorą w lesie śmieci?
  • Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?
  • Czy jest nam przyjemnie teraz siedzieć wśród tych śmieci?
  • Gdzie powinny trafiać śmieci?

5. Przedszkolaku poniżej pokażemy ci pojemniki na odpady.Czy wiesz że mają one różne kolory, ponieważ każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów.

 

Czy potrafisz segregować śmieci ?

6. Karty pracy cz 4 strona 16-17  –  Usiądź wygodnie przy stoliku, weź ołówek i starannie wykonaj zadania. Pamiętaj, że  – pracujemy w ciszy i w skupieniu.:)

 

 

Wtorek 21.04.2020 r.

1.Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby. cz. 2 s.70.    Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego: HAMAK. Rodzic pyta dziecko: W czym leżał Olek? Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku? Analiza i synteza słuchowa słowa hamak. Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz głoski, przelicza i podaje ich liczbę. Wyróżnia pierwszą głoskę. (*proszę pamiętać, że głoskę wymawiamy hy, a nie ‘ha’). Następnie dziecko podaje inne wyrazy zaczynające się głoską h (np. herbata, hipopotam, hotel, huta, hulajnoga, herbatnik) oraz mające h w środku (np. bohater, filharmonia, rehabilitacja, wataha). Litera h jest spółgłoską i zaznaczamy ją kolorem niebieskim.

Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby. cz. 2 s.70-73:

1.nazywanie zdjęć, rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu składa się jego nazwa. 2. Zaznaczanie na niebiesko litery h i H w wyrazach. 3. czytanie sylab i krótkiego tekstu. skreślanie co drugiej litery w ciągu liter  i odczytanie hasła z pozostałych liter. 4. uzupełnienie zdań obrazkami znalezionymi wśród naklejek. 5. wodzenie palcem po literze h: małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter   h i H po śladach, a potem samodzielnie.

2. Oglądanie albumów, książek przedstawiających roślinność Polski. Oglądanie mapy Polski, wskazywanie na niej dużych obszarów leśnych, np. Świętokrzyski Park Narodowy, Tatrzański Park Narodowy. Zwracanie uwagi na rolę lasów.

dla chętnych do obejrzenia filmy:

 

3. Nauka dni tygodnia po angielsku:

 

Poniedziałek 20.04.2020 r.

  1. Słuchanie piosenki Ochroń Ziemięhttps://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenkiRozmowa na temat jej tekstu.
  2. Zabawa dramowa My drzewa: Tekst
    Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem i drzewami, a dzieci wcielają się w rolę drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.
  3. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody i kolorowanie zwierząt:(Karta pracy cz. 4, s. 12-13)Pytania do wiersza:
  • Co dzieci robiły w lesie?
  • Co zwierzęta mówiły o dzieciach?
  • Jak Wy zachowujecie się w lesie?
  1. Karta pracy cz. 4, s. 14-15.
  2. Spacer niedaleko miejsca zamieszkania (PAMIĘTAJCIE O MASECZKACH I RĘKAWICZKACH) – przyglądanie się otoczeniu: czy jest czyste, czy zanieczyszczone. Szukanie przyczyn tego stanu.
  3. Zabawy na powietrzu – berek, wyścigi, tor przeszkód.

 

Piątek 17.04.2020 r.

Zachęcamy Państwa do odebrania z przedszkola czwartej części kart pracy oraz wyprawki plastycznej. Można to zrobić codziennie od pon do pt w godz. 8-15.

  1. Opowieść ruchowa.  opowieść ruchowa. W ogrodzie
  2. Karta pracy. Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 str. 3.

3. Film edukacyjny. Odgłosy, zagadki,  zadania.

  1. Karty pracy. Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 str. 8-9.
  2. kolorowanka wodna.   Potrzebne są: Karta Kura i kurczątka z teczki Wyprawka plastyczna,  pędzelek, kubek z wodą.

 

Dla chętnych w czasie wolnym:

Karty pracy. Nowe przygody Olka i Ady cz. 4 str. 4-5.

Materiały z wyprawki:             

 

Czwartek 16.04.2020 r.

1. Rozgrzewka buzi i języka:

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
  • Cmokanie.
  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).
  • Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
  • Kląskanie językiem.
  1. Ćwiczenia ortofoniczne – dzieci bardzo wyraźnie, dokładnie i z pełną pracą buzi i języka powtarzają za rodzicem słowa wiersza: Wiersz
  2. Ćwiczenia w mierzeniu długości: Mierzenie długości
  3. Karta pracy cz. 4, s. 6-7.

 

Środa 15.04.2020 r.

1.Odkrywanie litery Ż: malej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2 str. 64-65. Rodzic zadaje pytania: Jakim zwierzętom przyglądają się Olek, Ada i dziadek? Czy żubry żyją wolno?

Analiza i synteza słuchowa słowa ŻUBRY. dziecko dzieli słowo na sylaby i głoski. Liczy sylaby i głoski. Podaje słowa, w których głoskę ż słychać na początku (np. żaba, żurek, żyrafa), w środku (np. leżak, jeżyny, kałuża). Warto zwrócić dziecku uwagę, że głoska ż na końcu słowa często słyszana jest jako sz, np. w słowie garaż. karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2 str. 64-67.

2.Rodzic czyta dziecku bajkę terapeutyczną E. Michałowskiej pt. “W zagrodzie Małgosi” i razem z dzieckiem naśladuje dźwięki jakie wydają zwierzęta.

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

FARM – nauka angielskiego dla dzieci:

Filmy edukacyjne. Zwierzęta na wsi- odgłosy zwierząt

Wtorek 14.04.2020 r.

  1. Zapoznanie się z piosenką „Na podwórku”  https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki – Rozmowa o jej treści oraz nastroju.
  2. Słuchanie opowiadania „Uparty kogutOpowiadanie
  3. Rodzic zadaje pytania, a dzieci odpowiadają:
  • Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
  • Z kim bawił się Olek?
  • Co robiła Ada?
  • Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
  • Czym zajęli się tata z wujkiem?
  • Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?
  1. Karty pracy

  

5. Zabawa ruchowa „Przestraszone kurczątka

Dzieci są kurczątkami. Swobodnie poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło – uwaga kot! – uciekają do kurnika (wyznaczonego miejsca). Hasło – nie ma kota – jest sygnałem do ponownego wykonywania swobodnych ruchów.

 

Piątek 10.04.2020 r.

  1. Obejrzenie filmiku na temat Śmigusa-dyngusa oraz wysłuchanie wiersza Władysława Broniewskiego Śmigus.Śmigus! Dyngus! Na uciechę z kubła wodę lej ze śmiechem!Jak nie kubła, to ze dzbana,śmigus-dyngus dziś od rana!Staropolski to obyczaj,żebyś wiedział i nie krzyczał,gdy w Wielkanoc, w drugie święto,będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza i filmu: Możemy zadać pytania: − Co to jest śmigus-dyngus? − Co to znaczy staropolski obyczaj? − Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

  • Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej. Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

2.  Karty pracy: cz. 3 strony: 77-79.

str. 77  Kolorowanie koszyczka zgodnie z kolorami kropek. Dzielenie nazw zdjęć na sylaby i głoski. Rysowanie pod zdjęciem odpowiedniej liczby kropek (lub kresek), odpowiadających liczbie głosek.

str.  78 Rysowanie po śladach, bez odrywania ołówka od kartki, kolorowanie rysunku jajek.

str. 79 Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie. Ozdabianie rysunków jajek wg wzoru (rytmu) z poprzedniej karty (strony).

3. dla chętnych do wysłuchania/nauczenia piosenka:

Czwartek 09.04.2020 r.

  1. Słuchanie opowieści o jajkach https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6ADzieci oglądają jajka, które mają w domu. Opisują ich kształt (owalne), fakturę (gładkie) i wagę (lekkie). Następnie dziecko rozbija jajko na talerzyk lub do miseczki i opisuje co widzi (skorupkę, białko, żółtko). Można wykonać również eksperyment „Jak rozpoznać, które jajko jest surowe, a które ugotowane?” Rodzic wprawia oba jajka w ruch obrotowy. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem tego jest płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.
  2. Karty pracy cz.3, s. 75-76.
  3. Zapoznanie dzieci ze słowami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych po angielsku:

1. mem-easter-ang-pol-1-kol 2. mem-easter-ang-pol-2-kol 3. mem-easter-ang-pol-3-kol 4. mem-easter-ang-pol-4-kol

4. Ćwiczenia ruchowe: https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

5. Dla chętnych: Wykonanie słodkiego króliczka: https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

 

Środa 08.04.2020 r.

    1. Przeskocz pisankę – zabawa z elementem skoku. Dziecko wykonuje skoki obunóż przez położoną na podłodze piłeczkę.
    2. zabawy matematyczne

koszyk 1    koszyk 2  

  • Ile jest pisanek zielonych? Ile jest pisanek czerwonych? Ile pisanek jest razem w obu koszykach? Układanie zapisów matematycznych: czerwone+zielone= razem,  czyli 4+6=10
  • Ile jest żółtych pisanek? Ile jest niebieskich pisanek? Ile pisanek jest razem w obu koszykach? Układanie zapisów matematycznych: niebieskie+Żółte= razem, czyli 4+5+9
  • Porównywanie liczebności pisanek na obu obrazkach. i zapis graficzny 10>9

3. Karty pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, str. 62-63 Dziecko liczy figury po lewej stronie i po prawej stronie. Porównuje ich liczby, wpisuje odpowiednie liczby i znaki. Wykonuje działania samodzielnie lub z pomocą rodzica. Wpisuje odpowiednie liczby.

4. Nasze pisanki – praca plastyczna. Potrzebne materiały: ugotowane jajka(lub styropianowe), materiały do ozdoby, np. farby plakatowe, włóczki, kolorowy papier, bibuła, nożyczki, kle, pędzelki, mazaki. Dziecko wykonuje pisankę wg własnego pomysłu. Może pomalować je farbami plakatowymi, narysować na nich wzory mazakami, okleić włóczką lub kolorowym papierem lub elementami wyciętymi z kolorowego papieru.

 

Wtorek 07.04.2020 r.

  1. Odkrywanie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 58-59.Wyodrębnienie wyrazu podstawowego: farby. Rodzic pyta dziecko: W jaki sposób Olek ozdobił jajka? Czego do tego użył? Analiza i synteza słuchowa słowa farby. Dziecko dzieli słowo na sylaby, a później głoski. Podaje liczbę sylab i głosek. Wymienia inne słowa, w których głoska f jest na początku (np. futro, flaga, fasola) lub w środku słowa (np. agrafka, alfabet, wafle).
  2. Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 60-61.
  3. Zabawa z rymowanką: Jajeczko, jajeczko, jesteś pisaneczką! Dzieci wypowiadają rymowankę, dzieląc słowa na sylaby i łącząc tę czynność z odpowiednimi ruchami: jedna sylaba – przysiad, druga sylaba – wyprost (naprzemiennie).
  4. Śpiewanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”. Tekst piosenki

 

Poniedziałek 06.04.2020 r.

  1. Piosenka na ten tydzień: “Koszyczek dobrych życzeń”  tekst piosenki_koszyczek dobrych życzeń
  2. Słuchanie opowiadania „Gipsowe Pisanki”   Pytania do tekstu w załączniku   Opowiadanie__Gipsowe pisanki
  3. Karty pracy cz. 3 strony 72-73.
  4. Dla chętnych:  Ciekawostki na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych. Ciekawostki na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych

 

Piątek 03.04.2020

  1. Oglądanie zdjęć ptaków. Słuchanie ciekawostek o nich i dzielenie się spostrzeżeniami na ich temat. https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/ptaki-wiosenne-opis-i-zdjecia-wiosenne-ptaki-ciekawostki,20333.html
  2. Rozwiązywanie zagadek o ptakach.
  • Pióra biało czarne, buciki czerwone; uciekają przed nimi żabki, bardzo przestraszone. (bocian)
  • Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdo ulepiła. (jaskółka)
  • Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają. (kukułka)
  • Śpiewa wysoko, piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)
  1. Karty pracy cz. 3, s. 68-69.
  2. Ćwiczenia ruchowe – joga dla dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA

 

Czwartek 02.04.2020 r.

1. Karty pracy cz. 3 strony: 64-65 oraz 66-67.

2. Ptasie gniazdo – zabawa relaksacyjna.

Na podłodze z poduszek, koców itp. układamy gniazdo. Dziecko siada w gnieździe i wyobraża sobie, że jest pisklęciem. Przy nagraniu spokojnej melodii rodzic opowiada, co się zdarzyło:

– Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzo wysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie. W gnieździe mieszkają mama bocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo się przewraca, a wy, małe pisklęta, musicie rozłożyć skrzydełka i machać nimi, aby nie spaść na ziemię. Rozłóżcie szeroko ramiona i latajcie po sali, mówiąc: kle, kle, kle… dopóki nie naprawię gniazda i z powrotem was do niego nie przyprowadzę. (N. naprawia gniazdo i przyprowadza do niego jedno pisklę za drugim). N. kontynuuje opowieść: – Teraz znów siedzimy w naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy. Ojej, nadchodzi burza! Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóżcie skrzydełka i latajcie po sali, powtarzając przy tym: kle, kle, kle… Mocno poruszajcie swoimi skrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niego wszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć w ciepłym domku. Widzę, że moje małe bocianki umieją już latać… Rozwińcie swoje skrzydełka, pofruńcie i przylećcie teraz do gniazda same.

3. Propozycje pracy plastycznej:

– Wiosenne słońce – praca plastyczna. Potrzebujemy: papier żółty i pomarańczowy, białą kartkę papieru, klej. Dziecko wydziera z żółtego papieru koło – słońce. Z żółtego i pomarańczowego papieru wydziera paski – promyki słońca. Następnie przykleja koło i promyki na kartce w kształcie słońca.

LUB:

– „wiosna przez dziurkę od klucza” https://kreatywnadzungla.pl/2020/03/wiosna-ach-to-ty-praca-plastyczna.html

– „ ptaki z papieru”

 

Środa 01.04.2020 r.

  1. Ptaki z figur: Dzieci układają, z klocków w kształcie figur geometrycznych lub innych przedmiotów o takim kształcie, wymyślone przez siebie ptaki. Przeliczają, ile klocków z danej figury zostało użytych.
  2. Rozwiązywanie zadań tekstowych: Dzieci dostają klocki lub inne liczmany. Czytamy zdania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając lub odkładając klocki.
  • Na drzewie siedziało 7 wróbli (dzieci układają przed sobą 7 klocków/przedmiotów). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble (dzieci dokładają 3 klocki/przedmioty). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
  • Na drzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?
  • Z karmnika jadło 6 sikorek. 4 z nich mocno się najadły i odleciały. Ile sikorek zostało przy karmniku?
  1. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56-57.
  2. Zabawy ruchowe (można włączyć dowolną muzykę)
  • Gorąca podłoga – dzieci biegają z wysokim unoszeniem kolan,
  • Na szczudłach – dzieci chodzą na sztywnych, prostych nogach,
  • Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.

 

Wtorek 31.03.2020 r.

  1. Odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Wyodrębnienie wyrazu podstawowego: jajka. Rodzic pokazuje dziecku obrazki jajek różnych ptaków (np. przepiórki, bociana, strusia) oraz jajko kurze – można je rozbić i omówić z dzieckiem jego budowę.

Analiza i synteza słuchowa słowa jajka. Dziecko dzieli słowo jajka na sylaby, a później głoski. Podaje liczbę sylab i głosek. Wymienia inne słowa, w których głoska j jest na początku (np. jagoda, jogurt) lub na końcu (np. kij, tramwaj).

  1. Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2 s. 52-55.
  2. Słonko wschodzi i zachodzi” – Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała. Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wraca do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.

Bociany na łące.” – Zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko jest bocianem. Chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wystawia złączone dłonie przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

  1. słuchanie piosenki „Wołanie wiosny”. (Piosenkę znajdą Państwo na platformie wydawnictwa mac.pl. powyżej wklejony jest link i instrukcja logowania do materiałów)

Można zadać pytania dziecku: O jakiej porze roku jest ta piosenka? Po czym poznajemy, że nastaje wiosna? Gdzie przyleciały bociany? Co robiły?

I. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)

II. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka…

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

Ref.: Zielona wiosenka…

 

Poniedziałek 30.03.2020 r.

  1. Oglądanie w internecie zdjęć ptaków, które wracają do nas wczesną wiosną (skowronek, bocian, czajka, szpak). Omówienie ich wyglądu, wskazanie podobieństw i różnic.
  2. Wysłuchanie opowiadania pt. Gdzie budować gniazdo? Tekst
  3. Rozmowa na temat opowiadania:
    • Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
    • Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
    • Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
    • Co powiedział wróbel na temat gniazd?
    • Z czego ptaki robią gniazda?
  4.  Karta pracy cz. 3, s. 62 – 63.
  5. Język angielski: Dziecko śpiewa piosenkę i naśladuje ruchy widoczne na ekranie.Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
  6. Dla chętnych: Serdecznie polecamy obejrzeć wspólnie z dziećmi materiał o pierwszej pomocy dostępny tutaj: https://www.facebook.com/dawid.mrowiec.5/videos/3091473887551149/?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARDgTTgtHs5TNrdYgJyTkJ0yOFPpXD9ZGXO4ONprDXOGEcy_ti4OzoFYJTOZEzMtWENK9STdru-D_Ivi&hc_ref=ARRAEGv7VM-WivJQPWuXXx0Z_qk9UTmmZpYu9MOfSBo6SzQNr8-uPXFuQkFfeIkpPn8&fref=nf

 

Piątek 27.03.2020 r.

  1. Opowiadanie Opowiadanie_Niezwykłe zwierzaki

Rodzic czyta dziecku opowiadanie. Dziecko wykonuje do niego ilustrację wg własnego pomysłu dowolną techniką plastyczną.

  1. Karty pracy cz. 3 strony 32- 35.
  2. Głoskowanie nazw zwierząt egzotycznych. Przykłady: żyrafa, hipopotam, lew, tygrys, słoń, antylopa, krokodyl, puma.

Proszę zwrócić uwagę na poprawność wypowiadanych głosek. Głoskowanie to bardzo ważny etap w nauce czytania. Jest to element rozwijania słuchu fonematycznego. Dzielenie wyrazów na głoski, czyli pojedyncze dźwięki, które dziecko jest w stanie usłyszeć.

Dla chętnych:

Wspólne wykonanie albumu „Zwierzęta egzotyczne”. Potrzebne materiały: kolorowe gazety/stare książki ze zdjęciami/obrazkami zwierząt egzotycznych, kartki, klej, nożyczki, wstążka. Dziecko wycina obrazki/zdjęcia zwierząt i przykleja je na kartkę, można pod zdjęciem przykleić kartonik z napisem-nazwą zwierzęcia. Rodzic robi dziurkaczem dziurki w kartkach i przeciąga przez nie wstążkę. Dziecko może też wykonać stronę tytułową i ozdobić ją wg własnego pomysłu.

 

Czwartek 26.03.2020 r.

1. Nauka piosenki „Dżungla”

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na gitarach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

  • Podkład muzyczny: zapisany w materiałach do zajęć poniedziałkowych

2. Język angielski

Nauka nazw dzikich zwierząt. Dziecko powtarza po lektorze, a następnie, w drugiej części filmu, stara się samo powiedzieć nazwę zwierzęcia.

film edukacyjny:

3. Taniec

film instruktażowy:

 

Środa 25.03.2020 r.

  1. Opowieść ruchowa „Spacer przez dżunglę” Opowieść ruchowa Spacer przez dżunglę
  2. Kończenie rymowanek.
    1. Śliski, długi i wije się wciąż – to…. (wąż)
    2. Ma kły i trąbę – to jego broń, to duże zwierzę nazywa się…. (słoń)
    3. Mają torbę na dzieci z własnej skóry, skaczą, boksują – to australijskie…. (kangury)
  3.  Karta pracy cz. 3 str. 31 – Proszę zwrócić uwagę na postawę w jakiej dziecko siedzi podczas wykonywania tego zadania. Nogi muszą być prosto, pod stołem (dziecko nie powinno siedzieć na nogach). A także zwrócić uwagę na sposób, w jaki trzyma ołówek i nacisk z jakim rysuje po śladzie i w liniaturze.

4. Wykonanie pracy plastycznej „zwierzę egzotyczne”

Propozycje prac:

https://kreatywnadzungla.pl/2016/09/kreatywna-dzungla-z-papierowych-talerzykow-dnw.html

https://lecibocian.pl/kreatywnie-z-dzieckiem-13-wesoly-lew-drukuj-i-przyklejaj/

Wtorek 24.03.2020 r.

  1.  Rozwiązywanie zadań tekstowych. Dziecko wybiera sobie 10 klocków (mogą być również inne przedmioty). Czytamy na głos zdania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając lub odkładając klocki:
  • Opiekun dał nosorożcowi 7 jabłek (dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem dał mu jeszcze 3 jabłka (dokładają 3 klocki). Ile razem jabłek dał nosorożcowi opiekun?
  • W zoo na wybiegu biegało 6 małpek. Potem przybiegły jeszcze 4 małpki. Ile małpek jest teraz na wybiegu?
  • Na wybiegu w zoo bawiło się 10 lwów. 5 lwów schowało się do domku. Ile lwów bawi się teraz na wybiegu w zoo?
  • 10 morsów wygrzewało się przy basenie. 8 morsów weszło do basenu. Ile morsów wygrzewa się teraz przy basenie?
  1. Karta pracy cz. 3, s. 29, 30 + dla chętnych Karta pracy
  2. Wysłuchanie ciekawostek o zwierzętach egzotycznych

    1. 4. Zabawa ruchowa

Zwierzęta egzotyczne

Dzieci poruszają się swobodnie w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzymuje podajemy nazwę jednego ze zwierząt egzotycznych, a dziecko je naśladuje.

 

Poniedziałek 23.03.2020 r.

  1.  Słuchanie opowiadania pt. “Nosorożce noszą pokrowce” Nosorożce noszą pokrowce   Czytamy dzieciom opowiadanie i rozmawiamy na jego temat. Zwracamy uwagę, na to by dziecko wypowiadało się całymi zdaniami, a nie pojedynczymi słowami. propozycje pytań do opowiadania:
    − Dlaczego rodzina wybrała się do zoo?
    − Jakie zwierzęta zobaczyli przed pójściem do wybiegów nosorożców?
    − W co bawili się cały czas?
  2.  Układanie rymów do nazw zwierząt. Rodzic mówi nazwy zwierząt, a dziecko próbuje dobrać do nich rymy. Przykłady: pingwiny-maliny, tygrysy-irysy, kangury – góry, papuga – mruga, żyrafa-szafa, słonie-konie itp.
  3.  Język ang. zabawa ruchowa przy piosence “let’s go to the zoo” – dzieci wykonują ruchy zwierząt: tupiemy jak słoń, skaczemy jak kangur, kołyszemy się jak małpa itp.
  4. Karta pracy cz.3 strona 28
  5. Propozycje piosenek. Możecie z dziećmi do nich potańczyć 😉