Czwartek 12.11.2020 r.

  1. Symbole narodowe – utrwalenie wiadomości o fladze, godle i hymnie.

2. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat filmu:

  • Rodzic pokazuje flagę i pyta co to jest? Jakie ma kolory?
  • R. wskazuje godło i nazywa je, prosi dziecko o powtórzenie jego nazwy. Zwraca uwagę na poszczególne elementy godła: białego orła, złota koronę, czerwone tło.
  • R. mówi gdzie i kiedy można spotkać symbole narodowe.
  • R. i dziecko przeliczają i wymieniają symbole narodowe: jest ich trzy: flaga, godło i hymn.

3. “Leci orzeł” – zabawa ruchowa bieżna. Dziecko naśladuje ruchy orła podczas lotu, porusza się w dowolnych kierunkach po pokoju, w rytm grzechotki (gra Rodzic). Dziecko gdy słyszy rytm szybki – naśladuje szybki lot, gdy słychać rytm wolny- naśladuje wolny lot. Gdy grzechotka milknie – dziecko kuca i odpoczywa

4. Propozycje wspólnej pracy plastycznej:

         Flaga Polski z rolek - praca plastyczna dla dzieci | Dla dzieci ...

Piątek  13.11.2020 r.

  1. “Luneta” – zabawa z rolką po papierze toaletowym. Dziecko obserwuje otoczenie, przykładając lunetę raz do jednego, raz do drugiego oka. Rodzic kładzie na środku pomieszczenia koło (np. hula hop lub układa koło ze sznurka, ewentualnie kładzie poduszkę) i mówi: na statku jest miejsce nazywane bocianim gniazdem, ponieważ znajduje się wysoko, na górze statku. Wchodzi tam odważny marynarz i obserwuje przez lunetę świat. Koło na środku pokoju to będzie nasze ‘bocianie gniazdo’. Dziecko wchodzi do koła i obserwuje przez lunetę pokój  i opowiada co widzi. Następnie rodzic mówi: Znajdź coś w kolorze…. (znajdź coś w kształcie…). Dziecko znajduje przedmiot o wskazanej cesze i mówi co to jest.
  2. Zabawa z mapą Polski.  – Rodzic pokazuje dziecku mapę Polski. Pokazuje gdzie jest morze a gdzie góry. Wskazuje na morze i mówi, że to jest góra. wskazując na dół mapy, mówi, że to są góry. Prosi dziecko o wskazanie góry i dołu na mapie a później w przestrzeni – czyli góra – sufit, dół -podłoga.
  3. Rodzic ogląda z dzieckiem nagranie. Zwraca uwagę na regiony Polski wymienione w piosence. Szczególnie na góry i morze.

4. ćwiczenie orientacji przestrzennej. Rodzic prosi dziecko, aby wzięło do ręki zabawkę, np. misia, lalkę, autko i prosi, aby dz. kładło zabawkę w odpowiednich miejscach względem siebie lub innego przedmiotu, np. krzesła.  Połóż misia przed sobą/za sobą/ pod krzesłem/nad głową/z prawej strony/z lewej strony itd.

5. “Fale” – zabawa logopedyczna. Rodzic daje dziecku kubek wypełniony do połowy wodą (może być zabarwiona na jakiś kolor, np. barwnikiem spożywczym) i słomkę. Dziecko dmucha przez słomkę, robiąc w kubeczku duże lub małe fale. Słomkę trzyma tuż nad powierzchnią lub wkłada do wody.

KONSULTACJE

Kamila Babczyńska
09.09.2020 r. godz. 15-17
07.10.2020 r. godz. 15-17
04.11.2020 r. godz. 15-17
08.12.2020 r. godz. 15-17
13.01.2021 r. godz. 15-17
Karolina Miszczuk
14.09.2020 r. godz. 15-17
12.10.2020 r. godz. 15-17
09.11.2020 r, godz. 15-17
15.12.2020 r. godz. 15-17
18.01.2021 r. godz. 15-17

adaptacja – WRZESIEŃ 2020 r.