Piątek 16.04.2021 r.

  1. Przywitamy się piosenką:
  • Dzisiaj jest piątek, czyli ostatni dzień tygodnia przed weekendem. Już  w poniedziałek będziemy mogli wszyscy zobaczyć się w naszym przedszkolu! Ostatni raz w tym tygodniu (i miejmy nadzieję, że w ogóle ostatni) zapraszam Was do zabawy w takiej formie, czyli za pośrednictwem ekranu komputera 🙂 
  • Teraz posłuchajcie piosenki. Skupcie się na jej treści i spróbujcie zapamiętać o czym pani śpiewa.

Odpowiedzcie na pytania:

Jakie zabawki wystąpiły w piosence?             (pajace, misie, piłki, lalki)

Jakie jeszcze znacie zabawki?                            (np. klocki, autka, kasa)

Którymi zabawkami lubicie bawić się najbardziej?

A jak myślicie, zabawa jest fajniejsza jak bawicie się sami czy w grupie z innymi dziećmi? Dlaczego?

  • Zaproś teraz do zabawy dwie osoby. Pierwsza osoba bierze do ręki lusterko i patrząc w swoje odbicie, opowiada o sobie, np. Cześć lustereczko, jestem … (np. Asia) . lubię …. (np. czytać książki, jeździć na rowerze). Następnie oddaje lusterko osobie siedzącej obok i prosi aby wszyscy kolejni przedstawili się w ten sam sposób, opowiadając o tym czym lubią się bawić, co lubią robić. 
  •  Zabawka – zrób to sam. Zachęcam Was teraz do wykonania własnej zabawki. Z pomocą rodziców zapewne uda Wam się stworzyć ciekawe przedmioty, którymi później będziecie się wspólnie bawić!

Propozycje:

6. Dla chętnych. Bajka o Tupciu Chrupciu. Obejrzyjcie i zastawnówcie się, czy warto dzielić się zabawkami 😉 Tupcio już wie 😉

Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu!

Czwartek, 15.04.2021 r.

Dzień dobry! Witam was.

Zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś ty!

Raz, dwa, trzy!

Zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami, dziadkami lub rodzeństwem. Zróbcie to po cichu i głośno.

Zerknijcie na kalendarz. Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia? Przypomnijcie sobie, ile tydzień ma dni.

Za oknem pogoda niestety nas nie rozpieszcza. Mam nadzieję, że znajdziecie chwilę, aby pobyć na świeżym powietrzu. A teraz, do pracy:)

  1. „W labiryncie”- drogi rodzicu przygotuj dla swojego dziecka koperty (lub po prostu złożone kartki) z zagadkami. Schowaj je w różnych miejscach w mieszkaniu. Dzieci mają za zadanie poruszać się wg instrukcji opiekuna np. idź do przodu, idź w prawo/ lewo, odwróć się. Dla ułatwienia na lewej ręce można narysować dziecku kropkę lub założyć gumkę.

Przykładowe zadania:

– obróć się dookoła;

– zrób 5 pajacyków;

– stań na 1 nodze i policz do 5;

– wymień 3 oznaki wiosny;

– powiedz miłe słowo domownikom;

– znajdź 5 czerwonych rzeczy w domu;

2.  „Ukłony”- ćwiczenie mięśni brzucha.

Przedszkolaku usiądź w siadzie skrzyżnym na dywanie. Połóż na głowie małą poduszkę/ woreczek/ maskotkę. Na hasło ”TERAZ” pochyl ciało do przodu, tak aby zabawka spadła na ziemię. Ćwiczenie powtórz kilka razy.

3. „Nie podoba mi się to”- uświadomienie dzieciom ich praw, rozmowa o prawach dziecka na podstawie wiersza

Obce panie i panowie

często głaszczą mnie po głowie.

Czemu nie pytają mnie,

czy ja tego chcę?

Właśnie przyszła do mnie ciocia taka.

Woła do mnie: „Daj buziaka”.

Nie wiem, czemu uciec chcę…

W mamę wtulam się.

Mam swe smutki i radości.

Coś mnie nudzi, coś mnie złości.

Czemu mam uśmiechać się,

kiedy jest mi źle?

Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie.

Czasem chcę powiedzieć STOP!

Nie podoba mi się to.

Pytania do tekstu:

– kto w wierszu mówi: „nie podoba mi się to?”

– czy zdarzyła ci się sytuacja podobna do tej w wierszu? Coś co cię smuciło lub złościło?

– co wtedy zrobiłeś/ zrobiłaś? Co możesz zrobić następnym razem?

Pamiętaj, że każdy ma prawo do tego, aby głośno powiedzieć o swoich uczuciach, gdy coś mu się nie podoba, drażni go lub smuci. Możesz się nie zgadzać na zachowania innych osób, mówiąc „nie” lub „stop”.

4. Zabawa na spostrzegawczość- przyjrzyjcie się ilustracji, a następnie odpowiedzcie na 3 pytania.

Zadania dla małych bystrzaków (2) – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość – YouTube

Komu udało się odpowiedzieć na wszystkie 3 pytania?

5. Karty pracy

Poniżej zamieszczam karty pracy dla chętnych dzieci.

Środa 14.04.2021r.

Witajcie!

Zapraszam Cię do nauki dni tygodnia. Czy wiesz ile ich mamy? Wysłuchaj nazwy dni tygodnia i powtórz ich nazwy.https://www.youtube.com/embed/Y5fAUZna0kI?feature=oembed

  • Wysłuchaj rymowanki:
  • „Zwykle noszą go panowie
    eleganccy oraz modni.
    Zawsze jest skomponowany
    z marynarki oraz spodni.” (garnitur)
  • Wskaż obrazek na którym widzisz garnitur:
Kolorowanka Z Ślub Ubrania - Stockowe grafiki wektorowe i więcej obrazów  Bukiet - iStock

Jeśli jest to możliwe, można wydrukować kolorowankę i pokolorować obrazek.

To jest dobry czas, aby zatańczyć. Zapraszam Cię do zabawy ruchowej! https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

Zadanie dla chętnych dzieci:

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6395/nazwy-zabawek-angielskim-zabawki-memory

Miłego dnia!

Witajcie! Jaką mamy dziś porę roku? Spójrz za okno i powiedz, jaka jest dziś pogoda? Z pomocą rodziców zastanów się, co może oznaczać powiedzenie: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”

  1. Wysłuchaj wiersza pt. „Na torcie świeczki”
  • O czym był ten wiersz? (o urodzinach)
  • Co płonie na torcie? (świeczki urodzinowe)
  • O czym myślimy, gdy zdmuchujemy urodzinowe świeczki? (o marzeniach/życzeniach)
  • Jakie jest Twoje marzenie? Odpowiedz pełnym zdaniem.

2. Co widzisz na obrazku poniżej? Kto się na nim znajduje? Ile widzisz balonów na obrazku? Ile widzisz prezentów? A ile świeczek na torcie? Zastanów się, czego jest najwięcej, a czego najmniej? (balonów, prezentów, świeczek) Urodziny - Fit4Kids

3. Zabawa ruchowa – dowolny taniec przy muzyce!

Wysłuchaj piosenki o urodzinach i tańcz do jej rytmu. Gdy usłyszysz słowa: „Sto lat” podskocz, jak najwyżej potrafisz!

https://youtube.com/watch?v=1hlQnOvAoiA%3Ffeature%3Doembed

Miłej zabawy!

Poniedziałek 12.04.2021 r.

Dzień dobry w poniedziałek !

Jak spędzaliście czas w weekend? Czy dobrze się bawiliście?

Zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia 🙂 Porozmawiamy o kulturalnym zachowaniu przy stole.

1. Posłuchajcie opowiadania o Zygmusiu Świnusie.

2. Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:

  • Co takiego zrobił Zygmuś przy stole, że nikt nie chciał obok niego siedzieć?
  • Skąd Misiek wiedział, co prosiaczek jadł na śniadanie?
  • O co pani prosiła Zygmusia?
  • Co się wydarzyło, gdy Zygmuś pił sok i jednocześnie się śmiał?
  • Czy trudno jest byś kulturalnym przy stole?

To bardzo ważne, by zachowywać się kulturalnie przy stole, wtedy nikomu nie dokuczymy, będziemy lubiani, a najważniejsze – nie zrobimy sobie krzywdy, np. zakrztuszając się jedzeniem podczas mówienia.

3. Jak kulturalnie zachować się przy stole? Obejrzyjcie film! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4

4. Powtórz i zapamiętaj, to ważne:

  • Najpierw jedzenie do buzi wkładam, potem zamykam ją i ładnie zjadam.
  • Gdy do buzi jedzenie wkładasz, nachyl się nad talerzem, z którego zjadasz.
  • O tym każdy przedszkolak pamiętać musi – jem i piję w ciszy, by się nie zakrztusić.

5. Czas na odrobinę gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=48TKBy7Ydao

Dziękuję za dziś, miłego dnia 🙂

 

Piątek 09.04.2021 r.

Dzień dobry 🙂

Dziś piątek, więc jutro zaczyna się weekend – sobota i niedziela – dwa wolne dni. Pamiętajcie o spacerze i zabawie na świeżym powietrzu, zapowiada się ładna pogoda.

Wczoraj poznaliście piękną sztukę taneczną – balet. Dziś zajmiemy się malarstwem.

1. Obejrzyjcie poniższe obrazy. Posegregujcie je ze względu na to, co widzicie: ludzi, naturę, miasta.

2. Jak wygląda praca malarza? A jak powstaje obraz? Zapraszam do oglądania.

–> https://www.youtube.com/watch?v=WEx0PPmqBlY

3. „Kreda dla artysty”

Wykonajcie eksperyment i stwórzcie własną kredę. Poproście o pomoc rodziców. Będziecie mogli wykorzystać ją potem do malowania po tablicy lub chodniku.

  1. Wlej wodę do połowy kubeczka po jogurcie.
  2. Dodaj barwnik spożywczy i dobrze wymieszaj.
  3. Dodaj gips (3 łyżeczki gipsu na pół kubeczka wody) i ponownie wymieszaj.
  4. Zostaw do zastygnięcia.

4. Ten obraz się rozsypał. Pomóż mu wrócić do prawidłowej formy – ułóż puzzle.

–> https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/359420-zwiastuny-wiosny/3×2

5. Teraz Wy bądźcie malarzami. Namalujcie swój własny obraz. Możecie korzystać ze wszystkich rzeczy, jakie macie w domu: kredki, farby, ołówek, kreda, węgiel, itp. Swoje prace możecie sfotografować i wysłać do swoich pań – bardzo chętnie je obejrzymy 🙂

6. Nasze główki już się napracowały, teraz czas na całe ciało! Zapraszam do ćwiczeń 🙂

–> https://www.youtube.com/watch?v=W9Jyu7bfjho

Dziękuję za dziś, życzę Wam miłego weekendu 🙂

 

Czwartek 08.04.2021 r.

Dzień dobry 🙂

Wyjrzyjcie przez okno – świeci słońce, pada deszcz, wieje wiatr, czy jest tęcza? A może byliście już na spacerze i możecie powiedzieć coś o temperaturze? Jest zimno, czy ciepło? Opowiedzcie rodzicom o dzisiejszej pogodzie.

  1. Poznaliście już kino i teatr, a dziś zajmiemy się baletem. Balet to rodzaj widowiska teatralnego, w którym głównym elementem jest taniec. Taniec ten charakteryzuje się wyjątkową techniką ruchu, strojami oraz muzyką. Obejrzyjcie fragment spektaklu baletowego pt. Jezioro Łabędzie. https://www.youtube.com/watch?v=b6qTdRYJWQM
  2. Tancerz baletowy charakteryzuje się wielką precyzją ruchów. Zastanówcie się przez chwilę w jakim stroju będzie mu wygodnie tańczyć, a następnie popatrzcie na zdjęcia i opiszcie elementy stroju tancerza baletowego i baletnicy.

3. Tancerze potrzebują specjalnego obuwia – mężczyźni tańczą w baletkach, a kobiety w pointach. Baletki są wykonane z miękkiego materiału. Pointy mają w środku specjalną wkładkę, dzięki której tancerki mogą tańczyć na palcach.

4. Teraz czas na Was! Zapraszam do baletowej rozgrzewki stópek.

— > https://youtu.be/w_gPr05J9CE

5. Stópki gotowe do tańca, więc teraz czas na całe ciało. Wsłuchaj się w muzykę i tańcz. Ruszaj rękoma, głową, możesz stanąć wysoko na palcach. Pamiętaj tylko, aby poruszać się zgodnie z muzyką.

–> https://www.youtube.com/watch?v=Lh9QyaJNeR8

Dziękuję, do jutra 🙂

 

Środa 07.04.2021 r.

Dzień dobry.

Dziś mamy połowę tygodnia-środę, jeszcze dwa dni (czwartek i piątek) i weekend (czyli sobota i niedziela).

  1. Wczoraj z panią Kamilą poznawaliście temat kina. Dzisiaj zapraszam Was do poznania innego miejsca – teatru.

Aby wejść do teatru, podobnie jak do kina, należy kupić bilet.

W kinie możemy jeść i pić (np. wodę, popcorn), ale w teatrze robimy to tylko podczas przerwy.

W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, natomiast w teatrze bijemy aktorom brawo.

  1. Zapraszam Was teraz do obejrzenia filmu o teatrze. Jago rodzajach i rodzajach lalek teatralnych:

Ale dużo informacji. Co udało się Wam zapamiętać?  Czy wiecie kto to jest aktor? Co znajduje się w garderobie? Albo co to jest marionetka?

Dla chętnych: jak powstaje przedstawienie teatralne:

  1. Teraz poćwiczymy nasze buzie i języki:

  1. Zabawa w rozwiązywanie zagadek. Rodzic czyta dziecku zagadkę.

Kto za siedmioma górami

i za siedmioma lasami

mieszka w chatynce maleńkiej

z siedmioma krasnoludkami? (Królewna Śnieżka)

Powiedz, który to niedźwiadek

Prosiaczka jest sąsiadem,

sąsiadem Kłapouchego

i Krzysia małego kolegą. (Kubuś Puchatek)

Oni, gdy zabłądzili w lesie,

w Baby – Jagi wpadli szpony

przez to, że nadgryźli domek,

co z piernika był zrobiony. (Jaś i Małgosia)

Kto na tańce w pałacu

czasu miał niewiele?

Kto wybiegając z balu,

zgubił pantofelek. ( Kopciuszek)

W bajkach wiele robi złego,

lubi ogniem ziać,

bo on głównie jest od tego,

żeby się go bać. (smok)

Mam nadzieję, że udało Wam się odgadnąć jeśli nie wszystkie zagadki, to większość!

  1.  A teraz zapraszam Was do narysowania sceny w teatrze z Waszej ulubionej bajki. Poproście dorosłego o wydrukowanie: kolorowanka – scena teatralna
  2. Na zakończenie zapraszam chętne dzieci na gimnastykę:

Dziękuję Wam za wspólnie spędzony czas. Do jutra!

Wtorek, 06.04.2021

Dzień dobry!

Jak się macie po Świętach? Jak spędziliście wolny czas? Kogo udało wam się oblać w lany Poniedziałek? Czy u was też padał śnieg? 🙂

Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia? Jeżeli macie taką możliwość, zaznaczcie to na kalendarzu. A teraz wyjrzyjcie za okno. Jaka jest dzisiaj pogoda? Gdybyście chcieli wyjść na dwór, to jak powinniście się ubrać?

  1. „Zwinne paluszki”– zabawa ruchowa, usprawnianie stóp: ściągnij skarpetki i poruszaj się po pokoju w rytm muzyki. Gdy mama/ tata zatrzyma muzykę złap najbliższą skarpetkę palcami stóp i rzuć ją przed siebie. Biegnij dalej.
  2. Rytmiczna gimnastyka w podskokach. Zachęcam do ćwiczeń

3. „Do kina”- opowieść ruchowa

Zapraszam was na wyprawę do kina. [rodzic opowiada, a dzieci ilustrują treść ruchem]

Idziemy do kina (dz. maszeruje). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (dz. podnosi jedną rękę do góry i rozgląda się).Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (dz. ustawia się, podaje „pieniądze”). Kupujemy przekąski (dz. masuje brzuszek). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wchodzimy do sali (dz. skrada się na paluszkach). Odszukajmy miejsce (dz. rozgląda się na boki). Jest ! Siadamy w fotelach (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans. Film bardzo nam się podoba. W pewnym momencie coś bardzo nas rozśmieszyło (pokaż śmieszną minę). Chwilę później ktoś na sali kichnął, a ty się przestraszyłeś (pokaż zaskoczoną minę). Niestety film się skończył- czas wracać do domu (dz. wstaje i odchodzi).

Pytania do tekstu:

  • czego potrzebujemy, aby wejść do kina?
  • czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie?

4. Bajkowy quiz

Zgadnijcie, co to za bohaterowie.

5. Na koniec gimnastyka dla ręki- ćwiczenie grafomotoryczne

 

Piątek, 02.04.2021

Dzień dobry!

„Kwiecień plecień, bo przeplata. Trochę zimy, trochę lata”- zastanówcie się, dlaczego tak zwykło się mówić o aktualnym miesiącu. Jeżeli macie pod ręką kalendarz, to zaznaczcie proszę aktualny dzień tygodnia. Podpowiem, że wczoraj był czwartek, a jutro będzie sobota. Do dzieła!

  1. Pamiętacie, co to za roślina? Kto gościł w sali „Kotków” na pewno zwrócił na nią uwagę. Jeszcze do niedawna była skromna i niska, jednak dzięki waszej trosce pięknie wyrosła. Podpowiedź znajduje się pod zdjęciem:)

(owies)

A teraz powtórka materiału- co jest potrzebne, aby roślina, która początkowo jest nasionkiem albo cebulką, wyrosła?

Poniżej zamieszczam plansze, które pokazują, co może wyrosnąć z nasion, pod warunkiem, że padną na podatny grunt.

po-co-sa-nasiona-pd-211-2094

2. Kotki, Pszczółki i Motylki, przed nami Święta Wielkanocne. Zapraszam do obejrzenia filmu:

3. Śmigus- dyngus, wiersz Marii Terlikowskiej

Wie o tym i Tomek i Ewa,

że w śmigus się wszystkich oblewa.

A czy trzeba Pawełka

oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem

dla żartu

dla śmiechu 

troszeczkę.

Bo może wiatr chmurę przywieje

i wszystkich was deszczem 

poleje?

Pytania do tekstu:

  • jakie są zasady podczas oblewania się wodą w lany Poniedziałek?
  • czy polewamy się mocno czy troszeczkę? Dlaczego?

Zachęcam do kultywowania tradycji:) Rodzice, miejcie się na baczności:)

4. Kolorowanka

 

Pokolorujcie proszę wybraną ilustrację i prześlijcie efekty swojej pracy na maile swoich pań.

5. Na koniec piosenka, którą przygotowała nam pani od rytmiki. Pamiętacie na czym grała? (ukulele)

Kochani  w tym trudnym czasie i na odległość życzymy Wam dużo radości, spokoju i zdrowia zdrowia zdrowia po dziesięciokroć! Bawcie się dobrze, oblewajcie się po troszeczku i pomyślcie o nas ciepło w te Święta.

Pozdrawia i śle życzenia kadra Przedszkola nr 8!

Piątek 18.12.2020 r.

1. Zaśpiewaj naszą piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8

2. Rozwiąż zagadkę:

To drzewko jest piękne, zielone.

Do świecidełek i ozdób stworzone.

W magiczny, świąteczny czas

ma je w domu każdy z nas. (choinka)

3. Popatrz na obrazek i powiedz co na nim widzisz? Opisz drzewko, np. jest duże, czy małe, jakie ma kolory, jakie ozdoby na nim wiszą, co jest pod choinką, a co na jej szczycie?

https://styldekor.pl/15025/choinka-pozytywka-35x21cm-obracajaca-sie-led.jpg

4. Ubierz choinkę:

https://www.janauczycielka.blog/2020/12/ubierz-choinke-gra-interaktywna.html

5. Zatańczmy !

https://www.youtube.com/watch?v=466oxBC2ETI

 

Czwartek 17.12.2020 r.

1. Popatrz na obrazki i odpowiedz na pytania.

– Która bombka jest większa?

– Który łańcuch jest dłuższy?

– Która choinka jest wyższa?

– Ile bombek jest na obrazku?

– Na którym obrazku jest więcej bombek?

2. Pokoloruj obrazek:

https://www.kolorowankionline.net/swiety-mikolaj

3. Zapraszam Cię do tańca!

https://www.youtube.com/watch?v=64Cfm-fcso0

4. Posłuchaj opowiadania i opowiedz rodzicom to, co zapamiętałeś.

https://youtu.be/DKENXY1ipl4

 

Środa 16.12.2020 r.

1. Zapraszam Cię na poranną rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&t=30s&pbjreload=101

2. „Mąka na pierniki” – ćwiczenie koncentracji uwagi.

Potrzebne przedmioty: kubeczki, łyżka, sitko, mąka. Dziecko przesypuje mąkę z opakowania do kubeczków łyżką i przez sitko, uklepuje mąkę w kubeczkach. Rodzic instruuje dziecko: Wsyp trochę mąki tylko na dno kubeczka. Wsyp pół kubeczka mąki. Wypełnij kubek mąką aż po brzegi.

3. „Piernikowa sprawa” – zabawa ruchowa usprawniająca dłonie.

Dziecko wykonuje ruchy zgodnie z poleceniem:

– ugniatamy ciasto (dłonie złożone, uciskanie),

– wałkujemy ciasto (przesuwanie otwartych dłoni po podłożu),

– sypiemy mąkę (pocieranie palców o siebie – podobnie jak przy sypaniu soli, czy pieprzu),

– wycinamy kształty za pomocą foremki (skręty nadgarstka na boki, raz lewą, raz prawą ręką).

4. Układamy świąteczne puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/188627-boże-narodzenie/3×2

5. Dla chętnych – wspólnie z rodzicami – gniecenie ciasta na pierniczki, wykrajanie foremkami kształtów, pieczenie i ozdabianie. Miłej zabawy 🙂

 

Wtorek 15.12.2020 r.

1. Popatrz na zdjęcia i posłuchaj nagrania.

2. „Omijamy przeszkody” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. Rodzic ustawia przedmioty np. krzesła, klocki, zabawki, w różnej odległości od siebie. Dziecko na czworakach omija przeszkody.

3. Rozmowa o zawodzie listonosza na podstawie wiersza.

– Czym zajmuje się listonosz?

– Skąd listonosz wie, komu przynieść przesyłkę?

– Co się stanie, gdy adres na kopercie będzie źle lub niewyraźnie zapisany?

W obecnych czasach często zamiast tradycyjnych listów ludzie częściej wysyłają SMS-y i e-maile. Zawód listonosza nie jest już tak popularny jak kiedyś.

4. „O co chodzi” – odczytywanie symboli.

 

Poniedziałek 14.12.2020 r.

1. Popatrz na zdjęcia, co na nich widzisz? Postaraj się wymienić jak najwięcej szczegółów.

Przed świętami rodziców czeka wiele obowiązków. Jak myślisz, w jaki sposób możesz im pomóc w tym czasie?

2. Narysuj proszę kogoś, kogo kochasz. Opowiedz, kto jest na rysunku. Jeśli chcesz, wyślij mi swoją pracę – chętnie ją obejrzę 🙂

3. Zapraszam Cię teraz do gry w memory: https://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4

4. Kiedy używamy tych rzeczy? Zaznacz poprawną porę roku: https://pisupisu.pl/przedszkole/lato-zima

 

Poniedziałek 23.11.2020 r. 

1. Wprowadzenie i zaproszenie:

https://www.youtube.com/watch?v=PMzwqQlPt1E

2. Posłuchajcie proszę opowiadania i odpowiedzcie na pytania:

  • Czy pamiętasz, co zrobiły zwierzątka ze starych przedmiotów? (pudełko po butach – pudełko na różności; puszka po grochu – pojemnik na ołówki; folia bąbelkowa – kołdra; butelka – lampion; krzesła i puszki – krzesłolot)

  • A jaki jest Twój pomysł na nowe życie dla tych przedmiotów? Co byś z nich zrobił/zrobiła?

3. Domowy masażyk

Zapraszam do wykonania masażyku tematycznego. Rysować na plecach i opowiadać o tym, co robi zaczyna rodzic, potem role można odwrócić. W przedszkolu najczęściej robimy sobie na plecach „pizze” lub „pranie”. Ale tematykę można zmieniać.

Przykład:

Dziecko siada tyłem do rodzica lub kładzie się na brzuszku. Opiekun rysuje palcami wzdłuż kręgosłupa, z góry na dół, linię falistą: Tu płynie rzeczka,

po plecach szybko kroczymy opuszkami palców, udając kroki: tędy przeszła pani na szpileczkach, powoli i z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści: tu stąpały słonie, szybko kroczymy wszystkimi palcami po plecach: i biegły konie, delikatnie szczypiemy plecki dziecka: wtem przemknęła szczypaweczka, powoli zataczamy na plecach obiema dłońmi koła: zaświeciły dwa słoneczka, leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka: spadł drobniutki deszczyk, niespodziewanie, delikatnie szczypiemy w kark: przeszedł dreszczyk?

 4. Moja nowa zabawka

Zapraszam Was teraz do wykonania niepowtarzalnej zabawki. Na pewno macie w domu przedmioty, których już nie używacie: pudełka, folię, kartony, butelki, materiały itp. Stwórzcie z nich proszę swoją wymarzoną zabawkę. Poproście rodziców o pomoc. Na pewno będziecie się wspólnie świetnie bawić 🙂 Czekam na zdjęcia Waszych prac.

5. A teraz zatańczmy!

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

Piątek 20.11.2020 r.

Film z zaproszeniem dla dzieci: https://youtu.be/RcAjU49dhgU

Karta pracy: Piątek 20.11.2020 r.

Taniec: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Kolorowanka: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/niedzwiedz-brunatny-0?colore=online

Skip to content