Piątek 18.12.2020 r.

1. Zaśpiewaj naszą piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8

2. Rozwiąż zagadkę:

To drzewko jest piękne, zielone.

Do świecidełek i ozdób stworzone.

W magiczny, świąteczny czas

ma je w domu każdy z nas. (choinka)

3. Popatrz na obrazek i powiedz co na nim widzisz? Opisz drzewko, np. jest duże, czy małe, jakie ma kolory, jakie ozdoby na nim wiszą, co jest pod choinką, a co na jej szczycie?

https://styldekor.pl/15025/choinka-pozytywka-35x21cm-obracajaca-sie-led.jpg

4. Ubierz choinkę:

https://www.janauczycielka.blog/2020/12/ubierz-choinke-gra-interaktywna.html

5. Zatańczmy !

https://www.youtube.com/watch?v=466oxBC2ETI

Czwartek 17.12.2020 r.

1. Popatrz na obrazki i odpowiedz na pytania.

– Która bombka jest większa?

– Który łańcuch jest dłuższy?

– Która choinka jest wyższa?

– Ile bombek jest na obrazku?

– Na którym obrazku jest więcej bombek?

2. Pokoloruj obrazek:

https://www.kolorowankionline.net/swiety-mikolaj

3. Zapraszam Cię do tańca!

https://www.youtube.com/watch?v=64Cfm-fcso0

4. Posłuchaj opowiadania i opowiedz rodzicom to, co zapamiętałeś.

https://youtu.be/DKENXY1ipl4

Środa 16.12.2020 r.

1. Zapraszam Cię na poranną rozgrzewkę:

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&t=30s&pbjreload=101

2. „Mąka na pierniki” – ćwiczenie koncentracji uwagi.

Potrzebne przedmioty: kubeczki, łyżka, sitko, mąka. Dziecko przesypuje mąkę z opakowania do kubeczków łyżką i przez sitko, uklepuje mąkę w kubeczkach. Rodzic instruuje dziecko: Wsyp trochę mąki tylko na dno kubeczka. Wsyp pół kubeczka mąki. Wypełnij kubek mąką aż po brzegi.

3. „Piernikowa sprawa” – zabawa ruchowa usprawniająca dłonie.

Dziecko wykonuje ruchy zgodnie z poleceniem:

– ugniatamy ciasto (dłonie złożone, uciskanie),

– wałkujemy ciasto (przesuwanie otwartych dłoni po podłożu),

– sypiemy mąkę (pocieranie palców o siebie – podobnie jak przy sypaniu soli, czy pieprzu),

– wycinamy kształty za pomocą foremki (skręty nadgarstka na boki, raz lewą, raz prawą ręką).

4. Układamy świąteczne puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/188627-boże-narodzenie/3×2

5. Dla chętnych – wspólnie z rodzicami – gniecenie ciasta na pierniczki, wykrajanie foremkami kształtów, pieczenie i ozdabianie. Miłej zabawy 🙂

Wtorek 15.12.2020 r.

1. Popatrz na zdjęcia i posłuchaj nagrania.

2. „Omijamy przeszkody” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. Rodzic ustawia przedmioty np. krzesła, klocki, zabawki, w różnej odległości od siebie. Dziecko na czworakach omija przeszkody.

3. Rozmowa o zawodzie listonosza na podstawie wiersza.

– Czym zajmuje się listonosz?

– Skąd listonosz wie, komu przynieść przesyłkę?

– Co się stanie, gdy adres na kopercie będzie źle lub niewyraźnie zapisany?

W obecnych czasach często zamiast tradycyjnych listów ludzie częściej wysyłają SMS-y i e-maile. Zawód listonosza nie jest już tak popularny jak kiedyś.

4. „O co chodzi” – odczytywanie symboli.

Poniedziałek 14.12.2020 r.

1. Popatrz na zdjęcia, co na nich widzisz? Postaraj się wymienić jak najwięcej szczegółów.

Przed świętami rodziców czeka wiele obowiązków. Jak myślisz, w jaki sposób możesz im pomóc w tym czasie?

2. Narysuj proszę kogoś, kogo kochasz. Opowiedz, kto jest na rysunku. Jeśli chcesz, wyślij mi swoją pracę – chętnie ją obejrzę 🙂

3. Zapraszam Cię teraz do gry w memory: https://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4

4. Kiedy używamy tych rzeczy? Zaznacz poprawną porę roku: https://pisupisu.pl/przedszkole/lato-zima

Poniedziałek 23.11.2020 r. 

1. Wprowadzenie i zaproszenie:

https://www.youtube.com/watch?v=PMzwqQlPt1E

2. Posłuchajcie proszę opowiadania i odpowiedzcie na pytania:

  • Czy pamiętasz, co zrobiły zwierzątka ze starych przedmiotów? (pudełko po butach – pudełko na różności; puszka po grochu – pojemnik na ołówki; folia bąbelkowa – kołdra; butelka – lampion; krzesła i puszki – krzesłolot)

  • A jaki jest Twój pomysł na nowe życie dla tych przedmiotów? Co byś z nich zrobił/zrobiła?

3. Domowy masażyk

Zapraszam do wykonania masażyku tematycznego. Rysować na plecach i opowiadać o tym, co robi zaczyna rodzic, potem role można odwrócić. W przedszkolu najczęściej robimy sobie na plecach „pizze” lub „pranie”. Ale tematykę można zmieniać.

Przykład:

Dziecko siada tyłem do rodzica lub kładzie się na brzuszku. Opiekun rysuje palcami wzdłuż kręgosłupa, z góry na dół, linię falistą: Tu płynie rzeczka,

po plecach szybko kroczymy opuszkami palców, udając kroki: tędy przeszła pani na szpileczkach, powoli i z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści: tu stąpały słonie, szybko kroczymy wszystkimi palcami po plecach: i biegły konie, delikatnie szczypiemy plecki dziecka: wtem przemknęła szczypaweczka, powoli zataczamy na plecach obiema dłońmi koła: zaświeciły dwa słoneczka, leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka: spadł drobniutki deszczyk, niespodziewanie, delikatnie szczypiemy w kark: przeszedł dreszczyk?

 4. Moja nowa zabawka

Zapraszam Was teraz do wykonania niepowtarzalnej zabawki. Na pewno macie w domu przedmioty, których już nie używacie: pudełka, folię, kartony, butelki, materiały itp. Stwórzcie z nich proszę swoją wymarzoną zabawkę. Poproście rodziców o pomoc. Na pewno będziecie się wspólnie świetnie bawić 🙂 Czekam na zdjęcia Waszych prac.

5. A teraz zatańczmy!

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Piątek 20.11.2020 r.

Film z zaproszeniem dla dzieci: https://youtu.be/RcAjU49dhgU

Karta pracy: Piątek 20.11.2020 r.

Taniec: https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Kolorowanka: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/niedzwiedz-brunatny-0?colore=online

Skip to content