KONSULTACJE 2020/2021

Klaudia Smiatek  – Harmonogram konsultacji z rodzicami grupy 9 2020-21 

Mirosława Mądra Konsultacje z rodzicami 2020-21 Mirosława Mądra

 

 

Drodzy Rodzice !

Witam w nowym miesiącu.

Lipiec.

Materiały na cały tydzień: 27-31.07.2020 r

Temat tygodnia: Kartka z wakacji.

kartka z wakacji

Pozdrawiam serdecznie Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień 20-24.07.2020 r.

Temat tygodnia: Legendy, baśnie i bajki.

Legendy,baśnie i bajki 5 latki

czerwony kapturek kolorowanka

Miłej zabawy. Magdalena Lipowiecka

 

Materiały na cały tydzień:13-17.07.2020 r.

Temat tygodnia: Gry i zabawy wakacyjne.

5l.gry i zabawy wakacyjne

dodatkowo : robot znajdz róznice

Miłego tygodnia. Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

Temat tygodnia: Kolory lata.

Kolory lata,Witaj lato 1-10.07.2020

dodatkowo:sudoku 5-6 l

Miłej zabawy. P. Magda

 

Plan na czerwiec 2020
Grupa – 5 latki

Data/ temat Działanie dziecka/cele- przewidywane osiągnięcia dziecka PP
Niby tacy sami a inni

01.06-05.06.2020r.

Dziecko:
-uczestniczy w  różnych ćwiczeniach gimnastycznych
-prowadzi dialogi łącząc ich treści z emocjami, nazywa emocje
– wykazuje tolerancję do innych dzieci w tym niepełnosprawnych
– wymienia podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi różnych ras
-porównuje masę przedmiotów umieszczonych na wadze; lekki, cięższy…
-wykonuje obrazek przyjaciela
I5
I1
I6
III6
IV13
IV1
Wakacyjne podróże

O8.06.-12.06.2020r

 Dziecko:
-uczestniczy w ćwiczeniach orientacyjno-porządkowych
-rysuje to co go złości albo czego się boi
-wie, że jest Polakiem i Europejczykiem
-wskazuje na globusie ;oceany, morza, kontynenty
-określa kierunki
-wymienia nazwy zwierząt i roślin charakterystycznych dla środowiska górskiego
I9
IV1
IV10
IV11
IV14
IV18
Pożegnania nadszedł czas

15.06. – 18.06.2020r.

Dziecko:

– bierze udział w zabawach ruchowych , spacerach na świeżym powietrzu
– określa emocje
– prezentuje swoje możliwości; wokalne, aktorskie, twórcze…
– wypowiada się rozwiniętymi zdaniami
– dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10
– czyta z N. tekst wyrazowo- obrazkowy

 

I5

II5

IV1

IV2

IV12

IV9

19.06.2020r ,,Bezpieczny na wakacjach” – projekt jednodniowy
Projekt zabawki ekologiczne

22.06- 26.06.2020r.

Dziecko:
– uczestniczy w zabawach ruchowych na placu zabaw
– wyraża ekspresję twórcza podczas czynności konstrukcyjnych
– odwzorowuje figury, cyfry
– rozwiązuje zagadki, quizy, rebusy
-klasyfikuje przedmioty według kształtu, koloru, wielkości
– czytanie sylab
– umie zastosować znaki mniejszości i większości oraz równania
 

I5

IV11

IV12

IV21
IV12

IV4

IV15

 

Lato wokół nas
29.06- 30.06.2020
Dziecko:
– posługuje się w zabawie następstwami czasu
-eksperymentuje rytmem, głosem
– inicjuje zabawy konstrukcyjne
-dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
IV16
IV7
I6
II10
Język angielski Dziecko potrafi:
– się przywitać w języku angielskim
– nazwać pory roku po angielsku
– pożegnać się w  języku angielskim
– zaśpiewać po angielsku piosenkę
IV21

Witamy Państwa,
temat tygodnia: Projekt: zabawki ekologiczne (22.06. – 26.06.2020r.)

Projekt Ekologia 22-26.06.2020

Witamy Państwa,
temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas (15.06. – 19.06.2020r.)

Pożegnania nadszedł czas 15.06. – 19.06.2020r.

Witamy Państwa,
temat tygodnia (8-12.06.2020 r.): Wakacyjne podróże

1. Codzienna gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
2. Co mnie złości? – zastanów się kiedy jesteś zły – wymień kilka przykładów? Następnie narysuj jak zachowujesz się w momencie złości oraz jak radzisz sobie ze złością.


3.. Polska – Mój kraj https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
4. Zbliża się czas wakacyjnych wyjazdów.
Gdzie podczas ostatnich wakacji byłeś z rodzicami, z pomocą rodziców wskaż to miejsce na mapie Polski lub Świata? Gdzie wybierasz się na wakacje?


Na mapie świata wskaż oceany i kontynenty, jakie zwierzęta rozpoznajesz?
5. Gdzie na mapie Polski znajduje się morze a gdzie góry? Jakie zwierzęta mieszkają w górach?
(kozica, niedźwiedź brunatny, świstak, wilk)

6. Orientacja na kartce
7. Karty pracy cz.4 str. 60-71
8. Angielski. What do you like to do in the summer?  https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

Pozdrawiamy 🙂

 

 

Dzień dobry
01.06- 05.06 2020 Temat: Niby tacy sami a inni.

1.Wprowadzenie nazwy miesiąca na podstawie  fragmentu wiersza A.Nosalskiego ,, O dwunastu braciach”

Drogą do lasu
idzie już czerwiec
z wiązką chabrów
i dzbanem czerwic.
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy
– Już czas najwyższy
na sianokosy.

Proszę spróbuj odpowiedzieć na pytania;
Co to są sianokosy?
Jak nazywa się ten miesiąc?
Jak wyglądają chabry?
Wymień nazwy miesięcy zaczynając od czerwca.
2. Teraz trochę wesołych piosenek w języku angielskim:
Na dzień dobry powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU
Pory roku poznaj wnet
– pory roku – https://www.youtube.com/watch?v=DR3iCoD4fTY
Teraz będzie pożegnanie
https://www.youtube.com/watch?v=STMl4yjPpoM

3. Zapraszam do ćwiczeń – co dzień rano poćwicz z tatą, poćwicz z mamą.

4.  1 CZERWCA to szczególny dzień obchodzony na całym Świecie. Czy wiesz kto ma swoje święto?
( dzieci)
Grupa 3- Agata Holona, Wioleta Szefer
Czy wiesz, że każde dziecko jest takie same, chociaż różne mamy kolory skóry . Jesteśmy wyżsi lub niżsi, grubi lub chudzi,mamy zdrowe nogi i ręce lub jeździmy na wózkach, zdarza się, że mieszkamy w namiocie lub igloo.Wszyscy chcemy być szczęśliwi i bawić się wesoło.
Spróbuj wykonać w domu pracę plastyczną na której będą różne dzieci świata.
5. w tym tygodniu wykonaj z rodzicem karty pracy od str.54 do 59
6. Naucz się wierszyka K. Datkun- Czerwiak ,,Wszystkie dzieci”
W sercach dzieci radość gości- gdy bezpieczne są.
Mają prawo do miłości – przecież po to są!
7. Przypatrz się temu obrazkowi – nazwij emocje.
Powiat gostyński. Dziecko się złości - czyli o uczuciach i ...
Spróbuj dokończyć zdania
– Kiedy się złoszczę to…
– Super się bawię więc jestem…
– Jak mi coś się nie udaje to…

Do następnego tygodnia. Miło, że chcesz bawić się i uczyć z nami, na następny tydzień zapraszamy.

W związku z zaistniałą sytuacją wysyłamy państwu plan pracy dydaktyczno-wychowawczy na miesiąc marzec. Od poniedziałku ( 23.03.2020r.) będziemy  dodawały wpisy z zabawami i zadaniami dydaktycznymi dla dzieci.

MAJ

 

Nauczanie zdalne – materiały na kolejny tydzień 25.05 – 29.05. 2020 r.
TEMAT TYGODNIA:   ŚWIĘTO RODZICÓW

 

  1. Gimnastyka przy piosence:

2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Festyn”.

książeczka

Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców – minęło sporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednej nodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się do końca.

– Brawo! – krzyczała Ada.

– Tato! Tato! – dopingował Olek.

Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły się zręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania.

Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszył siedzące na dachu gołębie.

– Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata.

– To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama.

Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potrafi śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecież wcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie.

Jednak najwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Dorośli starali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajko już leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców.

– Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek.

– To są jajka sadzone – stwierdziła Ada.

Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe

sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jak biedronki i zakładki do książek.

Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka, które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami.

Na zakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowała wierszyk:

Gdy na Księżyc się wybiorę,

to spakuję do walizki

moją mamę oraz tatę,

bo nie mogę zabrać wszystkich.

Z mamą będę liczyć gwiazdy

i rysować złote słońce,

z tatą zrobię prawo jazdy

na talerze latające.

Na Księżycu dom postawię

i dla mamy kwiat w ogrodzie,

tacie gwiezdną dam golarkę,

by się mógł ogolić co dzień.

Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane,

zabierz tatę oraz mamę!

Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer.

– Wygrywa los z numerem 1865!

– Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek.

– Mamy szczęście! – pisnęła Ada.

Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody pocieszenia w postaci książek.

– Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama.

– Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.

Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.

Rozmowa na temat opowiadania:

− Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?

− Kto z rodziny Ady przybył na festyn?

− Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?

− Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi?

− W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?

− Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu?

− Jakie nagrody przygotowały dzieci?

− Czym częstowali się goście?

− O kim Ada recytowała wiersz?

− Czym zakończył się festyn?

 

  1. Nauka piosenki pt. “Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

 

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

 

A najpiękniejsze chwile

Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki

Idziemy tak przez życie.

 

Co mogę dla Was zrobić?

Jak mogę się odwdzięczyć

Jesteście w moim sercu

Będziecie w mej pamięci.

 

  1. Wspólne oglądanie Rodzinnych albumów i zdjęć.

 

  1. Praca plastyczna – stworzenie drzewa genealogicznego.

 

  1. Śpiewanie piosenki w j. angielskim. Zapoznanie dzieci ze słownictwem:
    – mommy – mamusia- daddy – tatuś- sister – siostra- brother – brat- grandma – babcia- grandpa – dziadek- me – ja

  1. Karty pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz. 4 s. 44-53 karty pracy

 

 

Nauczanie zdalne – materiały na kolejny tydzień  18.05-22.05.2020r.

,,Łąka w maju”

  1. Słuchanie opowiadania

 Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa  i stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny           i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego.

– Jeden, dwa, trzy… – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła. – Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie. Po chwili wykrzyknęła radośnie:

 – Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza! Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód. Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście roślin łąkowych tak samo zielone jak żabka. „To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny. O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka.

– Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany – ucieszyła się z odkrycia. – I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny. „Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego. – Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki” – pomyślała. Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę. – Jest! Widzę cię, motylku! Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła – tysiące podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem?  Z pewnością nie.

– Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili.

– Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciąż są na łące. Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego czy żabki od zielonych liści.

– To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka i konik polny.

– Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów.

 – Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.

Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka. Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki. Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu. – Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choć małe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i… znikła. A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?

Rozmowa na temat opowiadania:

− W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

− Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

− Co to jest barwa ochronna?

Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

2.Słuchanie piosenki oraz nauka tekstu ,, Bal na łące „  – https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

3.Powiedz, co widzisz na obrazku. Spróbuj nazwać i policzyć owady. Jakiego koloru są kwiaty rosnące na łące? Gdzie siedzi motylek? Co robią pszczoły? Ile jest różowych kwiatów. Podziel na sylaby wyrazy: łąka, trawa, motyl, niebo, kwiaty, liście, pszczoły, biedronka; ułóż z nimi zdania Wymyśl wesołą historyjkę o przygodach owadów na wiosennej łące

4.Rozwiązanie zadań matematycznychhttps://view.genial.ly/5ebc2c2fe87b0e0d256098e9/learning-  experience-challenges-quiz-matematyka-na-lace

5.Karty pracy – cz. 4, s. 38,39,40,41,42,43

6.Praca plastyczna ,,Majowa  łąka”    –  technika dowolna

7.Piosenka w języku angielski ,, Spring is here ,, – https://www.youtube.com/watch?v=I4LPLGwFb-A&list=PLYBQTAcWjC3Z7P5URKn0UhnydaHAEM0qq&index=5

8.Dodatkowe karty pracy dla chętnych – Na łące – dodatkowe karty pracy

Pozdrawiamy

Pani Mirosława i Pani Klaudia

 

TEMAT TYGODNIA: OJCZYZNA

Materiał na cały tydzień:(11.05.2020 r.- 15.05.2020r.)

  1.  Gimnastyka z Panem Kamilem gimnastyka
  2.  Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów. pojemność płynów 
  3.  Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Zakochany w syrenie” i odpowiedź na pytania.opowiadanie
  4. Karty pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz.4 s.29-35 karty pracy-4
  5.  Słuchanie piosenki ,,Syrenka”. Rozmowa na temat tekstu piosenki i jej nauka na zasadzie echa muzycznego. piosenka
  6.  Wykonanie pracy plastycznej z wyprawki karta pracy nr 22 ,,Nasze godło”godło+ instrukcja
  7. Kolorowanie klocków tego samego kształtu na taki sam kolor. kolorowanka
  8.   Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej kształt. Z pomocą rodziców odczytajcie  nazwy państw należące do Europy oraz tych które należą do Unii Europejskiej. Pamiętając, że Wielka Brytania nie należy już do UE obejrzyjcie zabytki z tych krajów.UE
  9.  Angielski. Posłuchajcie piosenki o częściach ciała. piosenka

Pozdrawiamy

Pani Mirosława i Pani Klaudia

PIĄTEK 08.05.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1.  Rozpoczynamy dzień gimnastką z Panem Kamilem gimnastka
  2.  Określamy aktualny dzień, miesiąc i porę roku.
  3.  Posłuchajcie wiersza ,,Kim jesteś”.

    I porozmawiajcie z rodzicami na jego temat. Co jest bliskie osobie z wiersza? Co to są znaki ojczyste? Kim jest osoba z wiersza a Ty kim jesteś?

  4.  Narysujcie szlaczki na kartach pracy s.27. A następnie razem z rodzicami przeczytajcie napisy odszukane wśród naklejek. Naklejcie je w odpowiednim miejscu na mapie, na stronie 28 w kartach pracy. Pokolorujcie także Godło Polski według wzoru a flagę aby wyglądała jak Flaga Polski s,27-28 karta pracy
  5.  Teraz na pewno nie będziecie mieli problemów ze znalezieniem Polskiej Flagi. Spróbujcie także z pomocą rodziców połączyć w pary flagę z nazwą państwa.
  6.  Jeśli wiecie już dokładnie gdzie leży Bałtyk. Obejrzyjcie baśń o ,,Bursztynowej |Koronie” baśń
  7.  Angielski. Posłuchajcie dzisiaj  piosenki na pożegnanie.  Jestem pewna, że ją pamiętacie.  piosenka
  8.  Zabawa ,,Dokończ zdania”.  Spróbujcie dokończyć zadania:
  • Miejscowość w której mieszkam to…
  •  Mieszkam przy ulicy…
  •  Lubię moją miejscowość , bo…
  • Region w którym mieszkam to… ( znajdź na mapie).

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

CZWARTEK 07.06.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1.  Ćwiczenia ruchowe z Panem Kamilem gimnastyka
  2.  Powtarzamy dni tygodnia, kolejne miesiące i pory roku.
  3.  Wycinamy kopertę koperta , zaginamy ją wzdłuż przerywanych lini i  sklejamy w odpowiednich miejscach.(Lub korzystamy z czystej koperty.) Podajemy rodzicom dokładny adres swojego zamieszkania, a oni go zapisują.
  4.  Gdy pamiętacie już swój adres, dowiedzcie się gdzie mieszkają dzieci rysując kolorowe linie na kartach pracy.karta pracy s.25
  5.  Pamiętacie refren z naszej piosenki? Posłuchajmy w takim razie jeszcze raz. Przypomnijmy sobie jej słowa. piosenka
  6.  Określcie co przedstawiają  zdjęcia  na karcie pracy na s.26 .karta pracy s. 26 Przyklejcie naklejkę podobnych krajobrazów w odpowiednim miejscu lub dopasujcie ze zdjęć poniżej.

7. Angielski . Posłuchajcie piosenkę o częściach ciała. piosenka

8. Dzisiaj posłuchajcie dlaczego mostek  w Kościele św. Marii Magdaleny nazywa się Mostkiem Czarownic  lub Pokutnic. legenda

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

 

ŚRODA 06.06.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1.  Dzień rozpoczynamy z Panem Kamilem gimnastyką gimnastyka
  2.  Określamy aktualny dzień tygodnia (środa), obecny miesiąc (maj) a także porę roku (wiosna).
  3.  Posłuchajcie jeszcze raz piosenkę ,,Najpiękniejsze miejsce świata”. Zatańczcie i pobawcie się rytm muzyki. Spróbujcie zapamiętać słowa pierwszej zwrotki.  piosenka
  4.  Przeczytajcie z rodzicami podane nazwy, napiszcie znak + pod napisami  wioska i miasto jeśli zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi.kp-4 s. 23
  5.  Wczoraj rozmawialiście rodzicami o Wrocławiu. Znajdź herb naszego miasta na karcie pracy s.24 a potem go narysuj na str. 24 kp-4 lub pokoloruj kolorowankę kolorowanka herb-Wroclawia
  6.  Angielski. Pamiętacie tą piosenkę? piosenka Przypomnijcie sobie nazwy części ciała i zatańczcie razem z dziećmi.
  7. W ramach poznawania naszego miasta obejrzyjcie jeszcze bajkę animowaną pt. ,,Legenda O Wrocławskim Smoku”   legenda

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

WTOREK 05.05.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1.  Dzień zaczynamy gimnastką Pana Kamila gimnastyka.
  2.  Powtarzamy wspólnie dni tygodnia, miesiące i pory roku.
  3.  Posłuchajcie  piosenki ,,Najpiękniejsze miejsce świata” piosenka. Porozmawiajcie o czym jest piosenka. O jakim miejscu opowiada piosenka? Jakie ono jest? Co to znaczy, że mamy ,,swój kawałek Polski”? Spróbujcie zapamiętać refren piosenki.
  4.  Wczoraj rozmawialiście z rodzicami na temat naszego miasta, wypełniając kartę pracy ze str. 21 powiedzcie które przypomina twoje otocznie. karta pracy. Pokolorujcie ramkę przypominające twoją miejscowość karta pracy str.22 
  5.  Matematyka. Dodajcie i odejmijcie elementy na obrazkach i powiedzcie jaki jest wynik.
  6.   Z Wrocławiem związanych jest wiele legend i podań. Jedną z nich jest legenda ,,O kluskowej bramie” legenda. Jestem pewna, że wam się spodoba.

7. Angielski. Czy umiecie już się przedstawić- powiedzieć swoje imię?  Dla przypomnienia posłuchajcie i powtarzajcie piosenkę ,,What`s your name”piosenka

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

PONIEDZIAŁEK  04.05.2020 r.

Witam Pingwiny,

W tym tygodniu nauczymy się trochę o naszym mieście i regionie w którym mieszkamy.

  1. Zaczniemy dzień tradycyjnie gimnastką z Panem  Kamilem.  gimnastyka
  2.  Dzisiaj poniedziałek a jaki mamy miesiąc? Tak. mamy maj.
  3.  Obejrzyjcie zdjęcia i powiedzcie co one przedstawiają, czy kiedyś tam byliście. Porozmawiajcie o tych miejscach z rodzicami. Czy to, jest miasto czy wieś?

 

 

 

 

Po czym poznaliście, że to jest miasto? Jakie to jest miasto?

4. Narysujcie miejsce ważne, dla naszego miasta albo przyklejcie widokówkę lub zdjęcie na karcie pracy  str. 20.Kp str 20

5. Przeczytajcie razem z rodzicami wiersza ,,Małe miasteczko”. wiersz Zastanówcie się jak wygląda małe miasteczko? Czy mieszkamy w małym miasteczku, czy w dużym mieście? Jak wygląda małe miasto? Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

6. Angielski. Posłuchajcie piosenki ,,What is your name” piosenka .

Pozdrawiam

Pani Mirosława

 

CZWARTEK 30.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

Przed nami Święta Majowe!

  1.  Dzień rozpoczynamy gimnastyką z panem Kamilem  gimnastyka.
  2.   Określamy aktualny dzień tygodnia (czwartek). A jutro jaki to będzie dzień? Dobrze! (to jest piątek ) 1 maja – Święto Pracy – Jest to święto wszystkich ludzi, którzy pracują. Zgadnijcie jaki zawód wykonują osoby z tego  obrazka? zawody.
  3.  W sobotę  (2 maja) obchodzimy Święto Flagi. To jedno z najmłodszych świąt narodowych wprowadzonych mocą ustawy 20 lutego 2004 roku, by propagować wiedzę o polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych. Flaga składa się z dwóch poziomych pasów: białego i czerwonego. Pierwszy symbolizuje czystość, drugi – odwagę i waleczność. Przeczytajcie wspólnie opowiadanie Dzień Flagi i porozmawiajcie na temat opowiadania.
    •  Po co przedszkolaki malowały flagi?
    • Jak się czuła Ada maszerując 2 maja z kolegami i koleżankami i machając chorągiewką?
    • Z czego była dumna?
  4.  Praca plastyczna ,,Flaga Polski” . Pingwinki wykonajcie chorągiewką/flagę dowolną metodą i umieść ją w widocznym miejscu. Pomysły znajdziecie na pracę plastyczną w linku.flaga -praca plastyczna
  5. W niedzielę (3 maja) świętujemy rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja. Jest ono jednym z najważniejszych świąt ponieważ Konstytucja to najważniejszy akt prawny w państwie.
  6.  Obejrzyjcie film Polskie Symbole Narodowe , ustalcie ile ich mamy i jak się nazywają.
  7.  Hymn Polski- Posłuchajcie nagrania hymnu ,,Mazurka Dąbrowskiego”. Proszę zwrócić uwagę na prawidłową postawę podczas śpiewania hymnu, oraz porozmawiajcie z dziećmi na temat okoliczności, w których Polacy śpiewają swój Hymn. Mazurek Dąbrowskiego
  8.  A teraz oglądając film ,,Polska”  powtórzcie wszystkie wiadomości o naszych symbolach narodowych, walucie, najdłuższej rzece czy stolicy .  Polska

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

ŚRODA 29.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1.  Rozpoczynamy dzień, jak zwykle, gimnastyką Pana Kamila. gimnastyka
  2.  Powtarzamy po kolei: pory roku, miesiące, dni tygodnia.
  3.  Oglądając ilustracje posłuchajcie opowiadania: Lis i lornetka
  4.  Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania.
    • dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
    •  co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały (jeleń, ptaki , lis)?
    • co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
    • Kogo narysowała Ada, dlaczego?
    • Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?
  5. Oglądając rysunki Ady  karta pracy str. 19 Hodowla hiacyntów) powiedzcie jak zakłada się hodowlę hiacyntów i o nią dba. Czy pamiętacie o regularnym podlewaniu kwiatków w swoim domu?
  6.  Przeczytajcie tekst obok, wspólnie z rodzicem. On będzie czytał wyrazy a wy nazwy obrazków. Dzięki temu dowiecie się jak postępuje przyjaciel przyrody.

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

WTOREK 28.04.2020 r.

Witamy Pingwiny,

  1.  Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami z Panem Kamilem gimnastyka
  2.  Powtarzamy porę roku (wiosna), miesiąc (kwiecień) a także dzień tygodnia (wtorek).
  3.  Przypominamy sobie słowa piosenki  świat w naszych rękach
  4.  Pomagamy dzieciom dojść do właściwych koszy. droga
  5.  Praca plastyczna z ,,wyprawki”. Segregujemy śmieci. Potrzebne nam będą: karta pracy-  wyprawka_npoia-bbplus-wyp  , kredki, klej, nożyczki.
    • Każdy pojemnik kolorujemy właściwym kolorem, w zależności od rodzaju śmieci (przedstawionych na rysunkach) jakie należy do niego wrzucać.
    • Wycinamy z kart elementy pojemników.
    • Składamy i kleimy zgodnie z instrukcją.
  6.  Przypomnienie: które śmieci wrzucamy do jakiego kosza. segregacja

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 r.

Witamy Pingwiny,

  1.  Dzień rozpoczynamy  gimnastyką z Panem Kamilem gimnastyka
  2. Określamy porę roku (wiosna), miesiąc (kwiecień) a także dzień tygodnia (poniedziałek).
  3.  Słuchamy piosenki świat w naszych rękach
  4.  Przypominamy sobie jak należy prawidłowo segregować śmieci. Posegregujcie prawidłowo śmieci na  str 18 kp-4 oraz na stronie recykling.
  5.  Posprzątajcie śmieci w lesie, a potem policzcie je. sprzątamy las 
  6.  Powtarzamy konstrukcję ,,I can” śpiewając piosenkę I can.
  7.  Jak wam idzie nauka wiązania sznurowadeł? Dołączam filmik, który może pomóc.wiazanie butów

Pozdrawiam,

Pani Mirosława

PIĄTEK 24.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

1. Ćwiczenia ruchowe z Panem Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/

2. Zachęcam do wykonania ścieżki sensorycznej z dzieckiem z butelek, zakrętek, worków, foli bąbelkowej. https://www.facebook.com/gorepnesie/videos/2275088826130049/?t=1&v=2275088826130049

3. Po skończonej zabawie sensorycznej, przychodzi czas na posegregowanie śmieci, do odpowiednich pojemników w domu.

4. Podlewanie kwiatów w domu. Przypomnienie co kwiaty i drzewa potrzebują do życia.

5. Kodowanie. Miłego odkrywania obrazka. Zadaniem jest zamalować podane kwadraty w danym kolorze. Obrazek do kodowania

6. Nauka zawiązywania butów.

Pozdrawiam,
Pani Klaudia

CZWARTEK 23.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1. Zaczynamy od ćwiczeń ruchowych https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg
  2. Odpowiedzialność za przyrodę. Proszę dać dziecku kwiat w doniczce, zapytać dziecko co kwiaty potrzebują do życia? Gleba, woda, promienie słońca, dwutlenek węgla (powietrze wydychane z naszych płuc).
  3. Dziecko przez jeden lub kilka dni jest odpowiedzialne za kwiaty rosnące w domu.
  4. Opisujemy budowę kwiatów, w zależności jakie mają Państwo w domu. Lub liczymy ile kwiatków, płatków ma dany kwiat.
  5. Praca plastyczna – malujemy kwiaty za pomocą widelca. 

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

ŚRODA 22.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1. Ćwiczenia ruchowe z panem Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Na ratunek Ziemi! https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
  3. Dzisiaj jest Dzień Ziemi, dlatego dowiemy się o niej czegoś więcej. Czytamy z dzieckiem książkę. DZIEŃ ZIEMI
  4. Opisujemy ilustrację, tworzymy zdanie i liczymy, ile jest wyrazów w tych zdaniach oraz rysujemy po śladzie. Karty pracy cz. 4 s. 16, 17.

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

 

WTOREK 21.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1. Trochę ruchu na początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
  2. Przypominamy segregację śmieci https://www.buliba.pl/nasze-gry/segregowanie-przedmiotow/segreguj-odpady.html
  3. Dzisiaj rozmawiamy z dzieckiem o powietrzu. Gdzie jest powietrze? Czy ma kształt, kolor? Jak można poznać, że znajduje się wokół nas? Możemy nadmuchać balon, wydmuchiwać powietrze przez słomkę do kubeczka z wodą. Dlaczego powietrze jest takie ważne dla życia ludzi i zwierząt?
  4. Tworzymy labirynt z klocków, na początku labiryntu kładziemy kuleczkę, piłeczkę, coś co jesteśmy w stanie poruszyć wydmuchiwanym powietrzem. Zadaniem jest dotarcie kulką do mety, poruszając kulkę tylko za pomocą wydmuchiwanego powietrza.
  5. Mierzenie labiryntu za pomocą ołówka, jak długi jest nasz labirynt? Lub liczenie ile ścian ma nasz labirynt.
  6. Tworzeni konstrukcji „I can” https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
  7. Dbanie o przyrodę. Karty pracy cz. 4 s. 14, 15.

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

 

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020 r.

Witam Pingwiny,

  1. Ćwiczenia ruchowe z panem Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Dzisiaj trochę o ochronie środowiska. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
  3. Rodzice opowiadają i pokazują w domu jak dbają o środowisko. Segregacja śmieci, dzieci otrzymują np.: butelkę, papier, szkło, skórkę od banana i segregują śmieci wrzucając je do odpowiednich koszy w domu.
  4. Czytamy dzieciom wiersz. Karty pracy cz. 4 str. 12 -13 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
  5.  Rysujemy po śladzie (Katy pracy przygotowanie do pisania str. 71)
  6. Wprowadzenie litery H (Katy pracy przygotowanie do pisania str. 72)
  7. Tworzeni konstrukcji „I can” https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

 

PIĄTEK 17.04.2020 r.

  1.  Zaczynamy dzień od gimnastyki  z panem Kamilem gimnastyka
  2.  Określamy  porę roku (wiosna), miesiąc (kwiecień), a także dzień tygodnia (piątek).
  3.  Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt żyjących na wsi.  wiejskie zwierzęta Pamiętacie ich nazwy? To super. Teraz coś trudniejszego. Odpowiedzcie na pytanie:
  • Gdzie mieszka to zwierzę?
  • Co jedzą te zwierzęta?
  •  Jak nazywają się ich małe?
  •  Jakie produkty otrzymujemy od zwierząt?

Odpowiedzi na te pytania pomogą wam zdjęcia.

4. Praca na wsi trwa przez cały rok. Zwierzęta są karmione codzienne a krowy dojone dwa razy dziennie.  Wiosną na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie a następnie siew i sadzenie roślin. W sadzie natomiast już w marcu rozpoczyna się przycinanie drzew i krzewów (zwane prześwietlaniem), opryskują drzewa, bielą pnie drzew.  Opowiedzcie co przedstawiają zdjęcia z kart  pracy str. 10  a także co jest przedstawione na następujących obrazkach. praca na wsi  Potem połączcie narzędzia ogrodnicze z ich nazwami.  karta pracy str 10,11

5. Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Pozdrawiamy

Pani Klaudia i Pani Mirosława

 

CZWARTEK 16.04.2020 r.

  1.  Ćwiczenia z Panem Kamilem http:http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Przypominamy sobie jaką mamy porę roku (wiosna), jaki miesiąc (kwiecień) a także jaki dzień (czwartek).
  3. Liczymy ile mamy widelców, łyżek i łyżeczek. Porównujemy ilość i określamy czego jest więcej, mniej, tyle samo. Po skończonej zabawie układamy sztućce w szufladzie.
  4. Labirynt – Katy pracy przygotowanie do pisania str. 69  droga kurki
  5. Zagadki dla dzieci :

Lubi głośno gdakać,kiedy zniesie jajko.Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. (kura)

Zakręcony ogonek,śmieszny ryjek ma„Chrum, chrum – głośno woła – kto jedzenie da?”(świnka)

Na przykład łaciate, w oborze mieszkają. Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. (krowy)

Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze. Po stawie pływa. Jak się nazywa? (kaczka)

Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem wszystkich wczesnym rankiem budzi na śniadanie. (kogut)

6. „The Animals on the farm” – https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

7. Praca plastyczna

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

ŚRODA  15.04.2020 r.

Witamy Serdecznie!

  1.  Ćwiczenia z Panem Kamilem http:http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Przypominamy sobie jaką mamy porę roku (wiosna), jaki miesiąc (kwiecień) a także jaki dzień (środa).
  3.  Pamiętacie, o czym wczoraj rozmawialiśmy? Dzisiaj również będziemy mówić o zwierzętach na wsi. A dokładnie o odgłosach jakie wydają. podwórkowa awantura
  4.  Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
  5.  Matematyka-,,Długi – krótki” ćwiczenia w mierzeniu długości. Zróbcie razem z dzieckiem eksperymenty.
  • Zmierzcie szerokość dywanu idąc stopa za stopą. Najpierw rodzic, potem dziecko. Czy wasze wyniki wyszły takie same? Czy wasze stopy są takie same?
  •  Zmierzcie  teraz dywan krokami. Dlaczego wyszły wam różne wyniki? Z czym związana jest długość kroków? (ze wzrostem).
  •  Do tego ćwiczenia potrzebne będą dwa paski (sznurówki, nitki, sznurki) tej samej długości. Dziecko porównuje je i sprawdza czy są tej samej długości. Jeśli tak, jeden zawiązuje na kokardkę. Czy sznurki są tej samej długości? Sprawdzamy poprzez rozwiązanie kokardki.
  •  Poszukajcie w domu, razem z dzieckiem wszystkie przedmioty służące do mierzenia (miary) – taśmy krawieckie, linijki, miarki stolarskie. Niech dziecko wybierze którąś z nich i zmierzy nią to na  co ma ochotę.
  • Określamy, która tasiemka jest  dłuższa.k 4 s 7-karta pracy

5. Kolorujemy tak samo puzzle ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Karta pracy str. 8.  Oraz odszukujemy na obrazku ślady zwierząt i połączmy je. k 4 s. 8-9-karta pracy

Pozdrawiamy

Pani Klaudia i Pani Mirosława

WTOREK 14.04.2020 r.

Witam Państwa,

Kilka słów do Pingwinów 🙂

  1. Ćwiczenia z Panem Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Określamy miesiąc – KWIECIEŃ oraz dzień tygodnia – WTOREK
  3. Wprowadzamy literę ż,Ż  .Litera Ż   (Katy pracy przygotowanie do pisania str. 68)
  4. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
  5. Dzisiaj rozmawiamy o zwierzętach na wsi, proszę by dzieci wymieniły zwierzęta na ilustracji – załącznik nr 3.
  6. Piszemy po śladzie – załącznik nr 4.
  7. Naśladujemy głosy zwierząt będących na ilustracji – załącznik nr 5.
  8. Załączniki 3-5 Karty pracy cz 4 str. 3-6

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

 

PIĄTEK 10.04.2020

Witamy Serdecznie,

To już nasze ostatnie spotkanie przed świętami. Dlatego będzie świątecznie.

  1. Zaczynamy dzień torem przeszkód z Panem Kamilem: gimnastka
  2.  Pamiętacie jaki mamy dziś dzień? (PIĄTEK), a jaki miesiąc (KWIECIEŃ). SUPER.
  3.  Skoro zostało nam tak mało czasu na przygotowanie pisanek. (Narysujcie pisankę po śladzie – karta pracy cz. 3 str 80konwersja npoia-bbplus-kp-3). Większość z nas wielkanocne jajka nazywa właśnie ,,pisankami”, ale wyróżniamy następujące rodzaje pisanek. WIELKANOCNE-JAJKA
  • drapanki, które powstają poprzez wydrapywanie na wcześniej zabarwionych jajkach różnych wzorków,
  • kraszanki powstają przez gotowanie jajka w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych,
  • pisanki mają różnobarwne desenie. Powstają przez rysowanie (dawniej: pisanie) na skorupce gorącym roztopionym woskiem, a następnie zanurzenie jajka w barwniku.
  • oklejanki lub też naklejanki przyozdobione sitowiem, płatkami, skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą.
  • nalepianki powstają przede wszystkim  przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru.
  • ażurki są wykonywane z wydmuszek.

4.Czy wiecie czym możemy naturalnie ufarbować jajka? Obecnie najczęściej używa się łupin cebuli, ale kraszanki możemy zafarbować naturalnie na wiele kolorów, wykorzystując to co mamy w domu. 

5. Przeczytajcie razem z rodzicami wiersz ,,Kraszanki – Drapanki” i ułóżcie historyjkę obrazkową we właściwej kolejności. KRASZANKI-DRAPANKI-wiersz

KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA- KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-.KRASZANKI – DRAPANKI-… KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-.

6. Znajdźcie 5 różnic między tymi dwoma obrazkami. 

7. Karty pracy cz.3 str.78,79.

8. Pokolorujcie koszyczek wielkanocny koszyk

9. Nie zapomnijcie pomóc w świątecznych przygotowaniach, sprzątaniu czy gotowaniu. Tak naprawdę najważniejsze jest, że możemy być razem. A w świąteczny poniedziałek (śmigusa- dyngusa), nie dajcie się zaskoczyć i oblejcie na szczęście domowników.

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych całym waszym rodzinom oraz szybkiego powrotu do przedszkola.

Życzą: Pani Klaudia i Pani Mirosława

CZWARTEK 09.04.2020 r.

Witamy Serdecznie Pingwiny,

1. Ćwiczenia Pana Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/

2. Powtarzamy razem miesiące oraz określamy obecny – KWIECIEŃ. Określamy dzień tygodnia – WTOREK

3. Dziecko rysuje i wycina 4 jajka w formacie A5 z kolorowego papieru.

4. Pobawmy się z dzieckiem. Rodzic chowa jajka w pokoju. Dziecko ma zadanie znaleźć wszystkie schowane jajka.

5. Jajo – jego budowa. W trakcie przygotowania ciasta, proszę aby dziecko zobaczyło jak wygląda jajko nieugotowane, dotknęło, powąchało, samo rozbiło skorupkę. Niech wskaże żółtko i białko.

Matematyka – Jeśli jest taka możliwość, to niech dziecko pomoże przy pieczeniu ciasta, odmierza składniki, wsypuje do miski, miesza.

6. Jajko ugotowane –w czasie świąt można powrócić do budowy jajka 🙂  co się zmieniło? Jajko jest w formie stałej. Czy ma żółtko, białko? Jak smakuje?
7. Karty pracy cz. 3, str. 76, 77.
8. Angielski przypomnienie poprzednich piosenek.

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

ŚRODA 08.04.2020 r.

Witamy Państwa,

  1.  Zaczynamy dzień od wspólnej gimnastyki  z Panem Kamilem: http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Powtarzamy wspólnie miesiące i określamy obecny – KWIECIEŃ- przypominamy także dni tygodnia, oznaczając aktualny dzień- środa.
  3.  Karta pracy cz.3. str. 73. Dziecko rysuje po śladach drugą połówkę pisanki.
  4.  Zabawa ruchowa -przy muzyce Modesta Musorgskiego ,,Taniec kurcząt w skorupkach” . Dziecko zamienia się w kurczątko, które w rytm muzyki wykluwają się z jajek i wyruszają zwiedzać świat. Taniec kurcząt w skorupkach
  5.  Ćwiczenia klasyfikacyjne – ,,Czyj to cień”. Dziecko łączy w pary obrazki pasujące do siebie.
  6.  Matematyka. Karta pracy cz.3 str. 74. Dziecko przedstawia sytuację za pomocą liczmanów (klocków).
  7.  Koszyk wielkanocny. Rozmawiamy z dzieckiem na temat jak według nich powinien wyglądać tradycyjny koszyczek wielkanocny. Niech również wyjaśnią swój wybór.
  8.  Kartki wielkanocne. Zbliżają się święta. Niestety nie możemy być razem w tym czasie z wszystkimi, których kochamy. Może zróbmy dla nich świąteczne kartki. Zgodnie z instrukcją.
  9.  Zaznaczamy kropkami kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej (karta pracy cz. 3 str.75 ). Opowiadamy historyjkę.
  10.  Język angielski. Powtarzamy nazwy zwierząt.zwierzęta – farm

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

WTOREK 07.04.2020 r.

Witamy Państwa,

  1.  Ćwiczenia Pana Kamila  http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Piosenka Znaki Wielkanocy  
  3. Powtarzamy miesiące oraz określamy obecny – KWIECIEŃ. Określamy dzień tygodnia – WTOREK
  4. Matematyka –dodawanie do 10 wielkanoc
  5. Kodowanie dla chętnych – podazaj-wg-strzalek-12 (1)
  6. Świąteczna ozdoba – zajączek ze skarpety https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
  7. Pomoc w przedświątecznych porządkach (np. zamiatanie, ścieranie kurzu, sprzątanie swojego pokoju)
  8. Angielski ,, This is”  https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo  

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 r.

Witamy Państwa,

Temat tygodnia: ,,Wielkanoc”.

  1.  Zaczynamy dzień gimnastyką w towarzystwie Pana Kamila: http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Powtarzamy miesiące oraz określamy obecny (kwiecień) przypominamy także dni tygodnia (poniedziałek).
  3. Dziś posłuchajmy nowej wielkanocnej piosenki: ,,Znaki Wielkanocy” Znaki Wielkanocy . Porozmawiajcie z dziećmi na temat piosenki. Zapytajcie je po czym rozpoznaje zbliżające się Święta Wielkanocne.
  4.  Przeczytajcie ciekawostki o zwyczajach i tradycjach związanych ze Świętami Wielkanocnymi  Ciekawostki o zwyczajach wielkanocnych.
  5.  Poznajemy literę ,, F, f “. Opisujemy co przedstawia obrazek, określamy pierwszą głoskę w nazwach rysunków. Zaznaczamy literę ,,f'” w wyrazach. Dziecko koloruje wybrany obrazek.(różowe karty pracy str66-67).  Na stronie 66 dziecko rysuje cebulę po śladach nie odrywając ręki od kartki. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=69
  6.  Przeczytajcie  wspólnie opowiadanie ,,Gipsowe pisanki” Opowiadanie -Gipsowe pisanki    .Porozmawiajcie z dzieckiem  na temat opowiadania.
  •  Gdzie rodzina Olka i Ady spędziła Wielkanoc.
  •   Co się stało dziadkowi?  Dlaczego?
  •  Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Ada i Olek, rodzice i dziadkowie?
  • Czym babcia ozdobiła stół?
  • Jakie rady dawał dziadek?

7. Karta pracy – cz. 3 str. 72.

8. Nauka języka angielskiego. Posłuchajcie i powtarzajcie nazwy zwierząt. używając zwrotu wskazującego- ,, This is”  https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo  

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

PIĄTEK 03.04.2020 r.

Witamy Państwa,

  1.  Ćwiczenia Pana Kamila  http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Dziecko porusza się w rytm  muzyki: przyszła wiosna
  3.  Powtarzamy razem miesiące oraz określamy obecny – KWIECIEŃ. Określamy dzień tygodnia – PIĄTEK
  4. Jaki ptak zaczyna się na głoskę …? Rodzic podaje głoskę, dziecko wypowiada dowolną nazwę ptaka (np.: b-bocian, g- gawron, j-jemiołuszka, k-kukułka, o-orzeł, s-  skowronek itd.).
  5. Skąd wiemy, że szpak to ptak? Niech dziecko Państwu odpowie na to pytanie 😉
  6. Szukamy zdrobnień szpak – szpaczek, szpakunio,…itd. i zgrubień szpaczysko…
  7. Matematyka – https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/
  8. Karty pracy – cz. 3 str. 69-71.
  9. Praca plastyczna – tworzymy bociana z plasteliny.
  10. Słuchowisko https://www.youtube.com/watch?v=XQVljQF4ZEo   https://www.youtube.com/watch?v=ETtJiu8DZqE

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

 

CZWARTEK 02.04.2020 r.

Witamy Państwa,

  1.  Zaczynamy dzień od ćwiczeń Pana Kamila  http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Dziecko porusza się w rytm  muzyki: przyszła wiosna
  3.  Powtarzamy razem po kolei wszystkie miesiące oraz określamy obecny – KWIECIEŃ.
  4.  Zabawa plastyczna – Wiosenne słonce. Dajemy dziecku żółty i pomarańczowy papier oraz kartkę w kształcie słońca, klej. Dziecko wydziera koła i paski – promyki słońca- z żółtego i pomarańczowego papieru. Następnie przykleja je na kartce.
  5.  Oglądamy wspólnie dostępne w domu albumy i książki o ptakach,dzielimy się znajdującymi się w nich ciekawostkami. Rozwiązujemy zagadki o ptakach i łączymy je z właściwym ptakiem. zagadki
  6. Oglądamy zdjęcia (karty pracy cz.3 str.67) i nazywamy występujące tam ptaki. Kończymy podany rytm, nazywając brakujące ptaki.
  7.  Czytamy razem z dzieckiem nazwy ptaków z pierwszego rzędu (karta pracy str.68). Następnie szukamy w drugim i trzecim rzędzie takich samych wyrazów a dziecko je koloruje jak we wzorze.
  8.  Układamy historyjkę obrazkową ,,Mały wróbelek” we właściwej kolejności. Opowiadamy co dzieje się na poszczególnych obrazkach. Dziecko układa całą historyjkę.  historyjka obrazkowa
  9.  Dalszy ciąg słuchowiska o sekretnym życiu sekretne życie ptaków 5  sekretne życie ptaków- 6  

 

Pozdrawiamy

Pani Klaudia i Pani Mirosława

ŚRODA  01.04.2020 r.

Witamy Państwa,

  1. Ćwiczenia z p. Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Piosenka przyszła wiosna
  3. Powtarzamy miesiące – zawitał do nas nowy miesiąc – KWIECIEŃ 😉
  4. “Tydzień ćwiczy” K. Gondek . Dzieci znają ten wiersz, ćwiczą do wiersza- powtarzamy dni tygodnia, określamy dzień – ŚRODAPoniedziałek – w górę hop, hop!
    Wtorek – krok w przód, w tył, w bok!
    Obrót – to nadeszła środa!
    Czwartek – przysiad szybko dodaj.
    Piątek – leć w dal samolotem!
    Młynki kręć tylko w Sobotę,
    A w Niedzielę – dyskoteka.
    Stary tydzień już ucieka.
    Nowy tydzień na nas czeka…
  5. Wskazujemy i nazywamy ptaki (karta pracy – cz.3 str. 65 i 66)
  6. Litera J,j – dziecko wymawia 5 słów na głoskę J. Zamalowuje wszystkie litery J.elementarz-litera-j
  7. Koordynacja wzrokowo-ruchowa. Nauka składania ubrań i zapinania zamków błyskawicznych.
  8. Praca plastyczna – kolorujemy, wycinamy, przyklejamy i bawimy się naszą nową zabawką.wycinanki-ptaszek-bc
  9. Słuchowisko dla poobiedniego relaksu   https://www.youtube.com/watch?v=66CU83dBEaM https://www.youtube.com/watch?v=2R_YAS_kvxo

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

WTOREK 31.03.2020 r.

Witamy Państwa,

  1.  Dzień rozpoczynamy od gimnastyki z Panem  Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Powtarzamy wszystkie dni tygodnia (określamy jaki jest dziś dzień- wtorek), oraz przypominamy wspólnie miesiące (marzec).
  3.  Teraz pobawimy się, klockami w zabawę ,, Ptaki z klocków” i próbujemy ułożyć z  dostępnych w domu klocków ptaka. Na koniec niech przeliczą ile klocków użyły do jego ułożenia.
  4.  Przyglądamy się historyjce  obrazkowej (Karta pracy cz. 3 str.63) i staramy się ją opowiedzieć, budując pełne zdania.
  5.  Czytamy nazwy części ciała czajki, a dziecko po nas powtarza. A następnie koloruje rysunek czajki według wzoru (w kartach pracy cz. 3 str. 64).
  6.  Tańczymy do ulubionej piosenki:  idzie wiosna wiosna w ogródku przyszła wiosna
  7.  Policzcie elementy  na obrazkach, określcie ich ilość i  wpiszcie odpowiednią ilość kropek lub cyfrę.

8. Nauka języka angielskiego: Posłuchajcie i powtarzajcie nazwy zwierząt. https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

9. Połóżcie się wygodnie, zamknijcie oczy i posłuchajcie ,,Sekretnego życia ptaków” Katarzyny Bajerowicz. Autorka opowiada nam co dzieje się na ilustracjach a w tle słychać ptasie dokazywanie.  sekretne życie ptaków część 1  sekretne życie ptaków część 2

Pozdrawiamy

Pani Klaudia i Pani Mirosława

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 r.

Witamy Państwa,

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

  1. Trochę gimnastyki z p. Kamilem http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Piosenka: przyszła wiosna– poruszamy się do melodii i naśladujemy ruchy zwierząt. Gdy jest sama melodia, tańczymy krokiem odstaw-dostaw.
  3. Dziecko wymienia i opisuje wybrane ptaki, które powróciły na wiosnę (np. skowronek, bocian, czajka, szpak).
  4. Ptaki i ich gniazda. Zauważamy różnice między gniazdami. (Karta pracy cz. 3 str. 62)
  5. Poznajemy literę J,j. Opisujemy co przedstawia obrazek, określamy pierwszą głoskę w nazwach rysunków. Zaznaczanie j, J w wyrazach. (Różowe karty pracy str. 64).
  6. Matematyka – znajdź intruza
  7. Matematyka – https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/
  8. Angielski – nazwy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

 

 

MARZEC

PIĄTEK 27.03.2020 r.

Witamy Państwa,

Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy.

  1.  Rozpoczynamy od powtórzenia gimnastyki p. Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2.  Przypominamy wszystkie dni tygodnia, oraz określamy jaki dziś jest dzień. Powtarzamy także wspólnie wszystkie miesiące.
  3.  Przeczytajcie razem z dziećmi opowiadanie ,,Ozimina” Agaty Widzowskiej (załącznik ,,Ozimina”-opowiadanie)Ozimina-opowiadanie   Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania.
    − Co to jest ozimina?
    − Gdzie poszli Olek z dziadkiem?
    − Jakie oznaki wiosny widzieli?
    − Co to są bazie-kotki?
    − Co robiła Ada?
    − Co to są robale?
  4.  Słuchając utworu Antonia Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Wiosna”. wiosna  poukładajmy dzisiaj  wiosenne puzzle, na początek na rozgrzewkę 4 elementy-wiosenne-kwiaty-puzzle   . A potem 12 elementów 12 elementów
  5. Przeczytajcie dzieciom tekst ze strony 60 a one niech w tym czasie rysują po śladach. Następnie  niech narysują po śladzie drogę motylka cytrynka do
    krokusa.  karta pracy str. 60 .
  6.  Angielski posłuchajcie i zaśpiewajcie  piosenkę  ,,I like Bananas” https://youtu.be/peX24t8-ny4
  7. W ramach ćwiczeń matematycznych zajrzyjcie na stronę 63 do różowych kart pracy. Przeliczcie figury geometryczne każdego rodzaju i ich liczbę zaznaczcie kropkami. Następnie pokolorujcie wybrany rysunek. strona 63
  8.  W kartach pracy na stronie 61 w miarę swoich możliwości , narysujcie szlaczki po śladach a potem samodzielnie. Narysujcie także w każdym kolejnym
    polu o jedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim.strona 61

Pozdrawiamy i życzymy udanego weekendu.

Pani Klaudia i Pani Mirosława

CZWARTEK 26.03.2020 r.

Witamy Państwa,

Pingwiny! Życzymy miłej zabawy i nauki 🙂

Dziękujemy za zdjęcia i pozdrowienia, było nam bardzo miło.

  1. Rozpoczynamy od gimnastyki p. Kamila http://p8.zsp12.wroclaw.pl/gimnastyka-ogolnorozwojowa/
  2. Powtarzamy dni tygodnia, określamy jaki jest dzień tygodnia.
  3. Dziecko wie, w jaki sposób sadzimy rośliny https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/maly-ogrodnik
  4. Dzieci wymieniają 3 kwiaty pod ochroną (krokusy, sasanki, zawilec) Karta pracy BB cz.3 str. 58, 59.

Proszę zadać dziecku pytanie, dlaczego niektóre kwiaty są pod ochroną? (chronimy kwiaty rzadko występujące, zagrożone wyginięciem. Kwiatów pod ochroną nie można niszczyć, zrywać.)

5. Naszym dzisiejszym zadaniem jest nauka walca 🙂 Wystarczy jak dzieci będą naśladować taniec z filmu, lecz jeśli Państwo znają podstawowy krok walca, to zapraszam do nauczenia go dzieci 😉 https://www.youtube.com/watch?v=jCEDzS7Aogk

6. Matematyka – dodawanie w zakresie do 10. Można tez dodawać w pamięci, bez patrzenia na obrazek.

Angielski –  I like Bananas https://youtu.be/peX24t8-ny4

Pozdrawiamy,

Pani Klaudia i Pani Mirosława

 

Środa 25.03.2020 r.

Witamy Państwa,

Życzymy miłej zabawy i nauki:)

  1.  Rozpoczynamy dzień od  gimnastki:https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
  2. Powtarzamy dni tygodnia, (określamy z dzieckiem jaki dzisiaj jest dzień tygodnia) przypominamy miesiące (określamy aktualny miesiąc) oraz pory roku (wiosna).
  3. Dziecko wykonuje ćwiczenia paluszkowe  z poprzedniego dnia: Witające się raczki.
  4. Zabawa plastyczna – ,,Pierwsze Bazie”.  Potrzebne nam będą szare gazety, klej, kredki, rysunek wazonu. Rysujemy lub drukujemy wazon   , które dziecko koloruje według własnego uznania. Następnie w wazonie przykleja paski papieru wydarte z szarych gazet (gałązki) oraz dokleja po obu stronach
    gałązek wydarte z gazet niewielkie owale – bazie.
  5.  Dziecko  po obejrzeniu filmu ,,Życie żaby”  ,,Życie żaby”  , ogląda obrazki na kartach pracy cz. 3, s,56https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf a potem omawia etapy rozwoju żaby.
  6. Dziecko kończy rysowanie żab cz. 3, s. 56 według wzoru a następnie koloruje je.
  7.  Oglądamy razem z dzieckiem  (w kartach pracy, cz. 3, s. 57) obrazek sasanki. Powtarzamy jej nazwę. A dziecko dorysowywuje brakujące części sasanki na kolejnych rysunkach. Wspólnie oglądamy obrazki przedstawiające, jak rozwija się sasanka. A następnie określamy, czego potrzebuje sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.
  8.  Historyjka obrazkowa: Dziecko wycina poszczególne elementy historyjki, a następnie układa we właściwej kolejności.

.sadzenie roślinki

9. W ramach powtórki języka angielskiego posłuchajmy i zaśpiewajmy piosenkę: I like Bananas https://youtu.be/peX24t8-ny4

Pozdrawiamy:
Pani Klaudia i Pani Mirosława

WTOREK 24.03.2020 r.

Witamy Państwa,

Życzymy miłej zabawy i nauki 🙂

  1. Rozpoczynamy od gimnastyki https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
  2. Powtarzamy dni tygodnia, określamy z dzieckiem jaki dzisiaj jest dzień tygodnia.
  3. Dziecko wykonuje ćwiczenia paluszkowe:
  4. Dziecko po obejrzeniu filmu wymienia 4 zwiastuny wiosny, które zapamiętało z filmu. https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&t=41s

(np.: budzenie się niedźwiedzi, jeży ze snu zimowego; z ciepłych krajów powracają do Polski bociany, jaskółki, skowronki; pojawiają się na drzewach pączki, bazie kotki;  zielenieje trawa; pojawiają się pierwsze kwiaty – przebiśniegi, krokusy, zawilce, sasanki, żonkile)

Jeśli jest możliwość to niech dzieci poszukają wiosny przez okna, niech sprawdzą czy do nich Pani Wiosna też już przyszła.

  1. Praca plastyczna – dziecko koloruje, wycina i skleja motyla. MOTYL – wycinanka
  2. Matematyka  – nakrywanie do stołu przed obiadem

Prosimy, by dziecko policzyło ile jest dorosłych osób w mieszkaniu, ile jest dzieci. Ile jest wszystkich członków rodziny, którzy wspólnie zjedzą posiłek?

Dziecko ma za zadanie przygotować stół do posiłku, przynosi odpowiednią ilość talerzy, sztućców, szklanek, rozkłada na stole według wskazówek rodzica.

Można też liczyć makaron na talerzu lub ziemniaki, cokolwiek J ważne by przeliczać, dodawać.

  1. Karty pracy cz.3 str. 54-55.

Pozdrawiamy:

Pani Klaudia i Mirosława

 

 

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020

Od dzisiaj realizujemy z Państwa pomocą temat tygodniowy: ,,Wiosenne przebudzenie”.

Zabawy i ćwiczenia na dziś:

  1. Posłuchajcie lub zatańczcie w rytm piosenki ,,Wiosna w Ogródku”

Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)

2.Posłuchajcie wiersza Bożeny Głodkowskiej ,,Wiosna i moda”.
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie… – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami –
wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem –
i tak już zostało do lata.

 

 

 

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat wiersza.
− Jaki problem miała wiosna?
− W co postanowiła się ubrać?
− Jak wyglądała?

3. Pobawmy się teraz w zabawę,,Bocian na łące” (zabawa ruchowa z elementem równowagi). Dziecko jest bocianem. Chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymując się, stając na jednej nodze, wystawiając złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszając nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

4. Nazwijcie co przedstawia obrazek. Określcie pierwszą głoskę w słowie: łopata. Narysujcie po śladach wszystkie obrazki a potem je pokolorujcie.zdjęcie

 

5. Osoby chętnych, które odebrały karty pracy z przedszkola mogą wykonać Karty pracy, cz. 3, s. 52–53.

  1. Nazwijcie oznaki wiosny przedstawione na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz).
  2. Posłuchajcie wiersza L. Łącz ,,Już”. Powtórzcie słowa wiersza za rodzicami.
  3. Narysujcie po śladach rysunków motyli i pokolorujcie je tak, aby przypominały motyla cytrynka.

POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY UDANEJ  ZABAWY.

Panie Klaudia i Mirosława