Scenariusz zajęć

Plan miesięczny grudzień 2020

Plan pracy GRUDZIEŃ 2020

Witam Pingwiny (14.12.2020 r.),

  1. Inscenizacja ruchem treści piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM
  2. „Moje Święta” – proszę opowiedzieć dzieciom o najbliższych świętach, które Państwo obchodzą, jakie są zwyczaje w Państwa domach.
  3. „Życzliwość wokół nas” – co to znaczy być życzliwym? Swobodna rozmowa z dzieckiem.
  4. Rozpoznawanie cyfr w zakresie do 10 https://szaloneliczby.pl/policz-kropki/

Pozdrawiam,

Klaudia Smiatek

Witam Pingwiny (11.12.2020 r.),

  1. Taniec do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM
  2. Sprawdzamy temperaturę w mieszkaniu i na podwórku. Zapisujemy na kartce. Gdzie jest zimniej? I dlaczego?
  3. Co robimy, by przetrwać zimę? Ogrzewamy mieszkania, wychodząc na podwórko ubieramy bluzy, swetry, kurtki, czapki, rękawiczki.
  4. Co robią zwierzęta, by przetrwać zimę? Film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg

Odpowiadamy na pytanie na podstawie filmu (np.: Ptaki odlatują do ciepłych krajów, zwierzęta zmieniają sierść na zimową, robią zapasy na zimę, zapadają w sen zimowy).

  1. Lód czy lody? Gdzie słyszysz głoskę „y” but – buty, kot – koty, dom – domy. Spróbuj znaleźć słowa, które zachowują podany wzór.
  2. Matematyka „Lody”

Kolorowanka matematyczna na trzech poziomach trudności, proszę dobrać do umiejętności dziecka:

  1.  Cyfry do 5
  2.  Dodawanie w zakresie do 5
  3.  Dodawanie w zakresie do 10

Jeśli Państwo nie mają możliwości drukowania:

Dodajemy na konkretach lub palcach (w zależności od umiejętności dziecka) w zakresie do 10. Podajemy działanie np. 2+2 (niektóre dzieci mogą samodzielnie zapisywać na gładkiej kartce cyfry i działania), zadaniem dziecka jest podać wartość działania licząc na klockach, palcach (jak mu wygodnie). 2+2=4.

Życzę miłego weekendu,

Pani Klaudia

Witam Pingwiny (10.12.2020 r.),

  1. Trochę ruchu na początek – tańczymy do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM,
  2. Określamy porę roku – zima – po czym poznajemy, że jest zima? Jaka jest wtedy temperatura?
  3. Wczoraj nauczyliśmy się korzystać z termometru. Przypomnijmy sobie, jaka temperatura była w mieszkaniu a jaka na podwórku.
  4. Dlaczego wychodząc na podwórko ubieramy ciepłe swetry, kurtki i czapki?
  5. „Od owcy do swetra”

Dzisiaj dowiemy się jak powstaje sweter.

Wełnę na wykonanie swetra pozyskuje się ze strzyżenia owiec.

Wełna jest prana, po czym następuje proces gręplowania i przędzenia, który zobaczymy na filmie-  Jak przerobić wełnę na nić? https://www.youtube.com/watch?v=DLN52rC0cGo

Z powstałej nici można wykonać np. sweter na drutach

Kto z Państwa ma motek wełny, proszę pokazać dziecku. Można spróbować: zawijać wełnę na motek, zrobić warkocz, wykonać pajęczynę i przechodzić tak, by nie dotykając wełny.

  1. Matematyka – mierzenie długości pokoju. Ucinamy metr włóczki lub sznurka. Sprawdzamy ile razy sznurek zmieścił się na naszej ścianie. Mierzymy długość, szerokość własnego pokoju, zapisujemy na kartce.
  2. Utrwalenie pisowni litery „y” – zwracamy uwagę na chwyt pisarski dziecka, ołówek w trzech palcach, ołówek opiera się na palcu środkowym.

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

Witam Pingwiny,

Tematem tygodniowym jest „Coraz zimniej”

Dzisiejszym tematem jest „Ciepło-zimno” (9.12.2020 r.)

  1. Trochę ruchu https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
  2. W tym tygodniu:

– Rozmawialiśmy już o tym jak powstaje lód, obserwowaliśmy topnienie lodu.

– Powtórzyliśmy cykl obiegu wody w przyrodzie.

– Omawialiśmy sposoby ogrzewania mieszkań.

Dzisiaj dowiemy się czegoś o termometrze.

  1. Termometr

Proszę o pokazanie dzieciom termometru. Określamy, do czego służy termometr.

Zapoznanie z działaniem termometru. Jeśli mają Państwo rtęciowy termometr, proszę o wskazanie cyfry 0, wytłumaczenie, dlaczego mówimy, że temperatura jest ujemna lub dodatnia.

Co się dzieje w wodą, gdy jest ujemna temperatura – woda zamarza, gdy temperatura jest dodatnia – woda nie zamarza.

Eksperyment – nalewamy wodę do dwóch szklanek, jedną wkładamy do zamrażalnika, drugą zostawiamy na stole. Po kilku godzinach analizujemy, opisujemy różnice pomiędzy wodą pozostawioną na stole, a wodą z zamrażalnika.

  1. Ustalenie temperatury w mieszkaniu oraz na podwórku.

Pomiar temperatury w mieszkaniu oraz na podwórku. Zapisujemy pomiar na kartce. Odpowiedzenie na pytanie: Dlaczego w mieszkaniu jest cieplej? Jak ogrzewane jest mieszkanie?

  1. Głoska „y”- dziecko wyodrębnia głoskę „y” w słowach. Państwo wymieniają słowa, dziecko wyszukuje, czy w danym słowie znajduje się głoska „y”.

DOM, MOTYL, LODY, KOC, KOTY, LAS, OSY, MATA, DUŻY, BUT, GRZYB,

  1. Wprowadzenie litery „Y” – zapoznanie dzieci z małą i dużą drukowaną literą „y” oraz z małą i dużą pisaną literą „y”. Zwrócenie uwagi na różnice pomiędzy zapisem drukowanej i pisanej litery „Y”.
  2. Wodzenie palcem po pisanej literze „y” małej i dużej – według wzoru.

Pozdrawiam,

Pani Klaudia

KONSULTACJE 2020/2021

Klaudia Smiatek  – Harmonogram konsultacji z rodzicami grupy 9 2020-21 

Mirosława Mądra Konsultacje z rodzicami 2020-21 Mirosława Mądra

Skip to content