1. .

2

3. .

Słuchajcie, słuchajcie! – zaczął krzyczeć na całe gardło.

– Krówka mówi, że jest najpiękniejsza na świecie!”

– Gę, gę- roześmiały się gąski.

Mała krówka, obrażona poszła do ogródka.

Dwa wąsate króliki siedziały między grządkami i objadały się marchewką.

– Jestem najpiękniejsza na świecie- zamuczała dumna z siebie krówka.

– A my? Czyż nie jesteśmy piękni?- zapytał pierwszy królik.

– No tak- zgodziła się krówka. – Zamiast się przechwalać zjedz pyszną marchewkę- uśmiechnął się drugi królik i podał jej marchewkę wprost do pyszczka.

Po spotkaniu z królikami krówka wróciła na podwórko.

– Powiedz piesku, dlaczego wszystkie zwierzęta się ze mnie śmieją?

– To proste.- odrzekł piesek.

– Śmieją się bo opowiadasz, że jesteś najpiękniejsza na świecie.

– Ale przecież moja mama tak mówi!

– Każda mama właśnie tak myśli o swoim dziecku, ale nikt nie lubi gdy ktoś się przechwala.

Odpowiedz na pytania do tekstu:

-Co było na początku?

-Co zrobiła krowa po rozmowie z mamą?

– Kogo spotkała najpierw?

– Czy pamiętasz co doradzili krówce króliki?

– Dlaczego zwierzęta śmiały się z krowy?

Co powiedział jej piesek?

– Czy dobrze jest chwalić się?

5. Czy znamy te zwierzęta?- rozwiązywanie zagadek autorstwa U. Kamińskiej

Kura

Po podwórku spaceruje.

Ko, ko, ko – wciąż wyśpiewuje.

Znosi jaja, śpi na grzędzie.

Choć to ptak, latać nie będzie.

Kot

Mruczy i oczy pięknie otwiera.

Turla się i o nogi ociera.

By na kolana wskoczyć już czeka.

 Miauczy, gdy czegoś chce od człowieka.

Indyk

Upierzony jest wspaniale

i czerwone ma korale.

Pośród drobiu jest jak król.

Dumnie krzyczy: gul, gul, gul!

Koń

Cudnie powiewa rozwianą grzywą,

a kopytkami stuka jak żywo.

Wielkim paradom dodaje szyku.

Mój ma bieguny. Stoi na strychu.

Krowa

Na łące pasie się w letnie dni.

Zimą je siano. W obórce śpi.

Duża ma rogi. Mleko nam daje!

Muczy znajomo swoim zwyczajem.

Pies

Podaje łapę, merda ogonem.

Kiedy zagwiżdżesz, biegnie w twą stronę.

 I aportować wspaniale umie.

Chociaż nie mówi, kocha, rozumie!

Owca

Wełnę gęstą ma na sobie.

Nieraz rogi też na głowie.

Bee, bee – słychać gdzieś z oddali,

Kiedy pasie się na hali.

Świnia

Króciutkie nóżki, ryjek dość długi.

Różowa. Jej ogon kręcić się lubi.

W chlewiku sobie zakwiczy czasem.

Miłej zabawy i do zobaczenia w poniedziałek

Witam Wszystkich przedszkolaków

Jak się dziś miewacie? Pamiętajcie, że czekamy na Wasze zdjęcia ?i dziękujemy za te, które już dostałyśmy.  Zapraszamy na dzisiejsze zajęcia i życzymy udanej zabawy.

Temat dnia : Co robi na wsi świnka, zaśpiewa każda dziecinka

Scenariusz zajęć – czwartek 15.04.2021 r.

  1. Poranna Gimnastyka- zapraszamy na „Muzyczną gimnastykę”- ćwiczenia w podskokach. Słuchajcie uważnie i naśladujcie ruchy pokazane na ekranie.

2. Teraz usiądźcie i  posłuchajcie uważnie piosenki pt. „Świnki”. Wysłuchajcie piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.

Pytania do piosenki:

O czym jest ta piosenka?

Gdzie mieszkają świnki?

Kto daje świnkom jeść?

Jak wyglądają świnki?

Kiedy jest najweselej w chlewiku?

Czy ta piosenka miała refren?

Czy była wesoła czy smutna?

3.” Świnki”-  ciekawostki o świniach.

Rodzina świń: matka- maciora, locha, ojciec- knur, potomstwo- prosię,

Świnie hodowane są w gospodarstwach wiejskich  z myślą o pozyskaniu od nich mięsa oraz skóry,

Świnie przytulają się do siebie kiedy śpią. Śnią, tak jak ludzie. W naturalnym otoczeniu świnie spędzają wiele czasu na zabawie, opalaniu, poszukiwaniu wrażeń i odkrywaniu.

Świnie nieustannie komunikują się ze sobą, mają własny język.

Nowo narodzone prosięta uczą się głosów swoich matek i rozpoznają swoje imiona, nadane przez maciorę,

  • Świnie mają bardzo dobrą orientację w terenie i zapamiętują drogę, potrafią wrócić do domu,
  • Świnie nie „żrą jak świnie” w naturze, jedzą powoli (na fermie rywalizują i dlatego tak łapczywie jedzą),
  • Świnie, wbrew pozorom to czyste zwierzęta. Jeśli mają wystarczającą ilość miejsca, uważają, aby nie zabrudzić miejsca, w którym śpią lub jedzą,
  • Świnia nie „poci się jak świnia”; w rzeczywistości nie są w stanie się pocić (nie mają gruczołów potowych),
  • Lubią kąpać się w wodzie lub błocie, aby zachować odpowiednią temperaturę ciała. Tak naprawdę wolą wodę od błota,
  • Świnie są niezwykle inteligentne. To ciekawskie zwierzęta, które są powszechnie uważane
    są za mądrzejsze od małych dzieci w wieku co najmniej 3 lat czy psów,
  • Świnie to bardzo spokojne zwierzęta, rzadko wykazujące agresję. Wyjątkiem, jak
    w przypadku wielu zwierząt, jest sytuacja, gdy matka (locha) wraz z młodym potomstwem zostaje sprowokowana lub zagrożona.
  • Świnie mają niesamowity węch. Duży okrągły krążek chrząstki (tarcza ryjowa) na końcu pyska jest połączony z mięśniami, co daje mu dodatkową elastyczność i siłę do grzebania
    w ziemi
  • Dorosła świnia może biegać do 18km na godzinę
  • Świnie piją do 14 litrów wody dziennie
  • Świnie mają 4 palce u każdej stopy, ale chodzą tylko na 2, bo są połączone w raciczkę
  • Osoby z alergiami na sierść kupują świnie jako zwierzątka domowe, bo szczecina jest pokryta włosami (nie gubią ich tak jak np. pies),
  • Świnie łatwo wytresować, tak aby chodziła na smyczy, korzystała kuwety i robiła sztuczki,

4.„Świnki”- zabawa ilustracyjna do piosenki. Włączcie jeszcze raz piosenkę i spróbujcie zilustrować ruchem treść piosenki.  Inscenizacja ruchowa znajduje się po prawej stronie tekstu piosenki.

„Świnki”
sł. muz. Jolanta Kucharyczyk

Za stodołą, w małym chlewie    Dzieci przykładają dłoń do czoła, a następnie do podłogi.
Mieszka sobie świnek sześć     Pokazują na palcach liczbę „sześć”.
Co dzień rano im w korytku      Dłonie mają złączone przed sobą w „łódkę”.
Gospodyni daje jeść.                    Wkładają jedną dłoń do drugiej (złożonej w łódkę) i naśladują.
karmienie zwierząt.

 Podczas przygrywki: dwa uderzenia w uda, raz w dłonie, bieg                                                                   w miejscu z jednoczesnym obrotem i zeskok na złączone nogi.

Cztery krótkie, grube nóżki    Pokazują na palcach liczbę „cztery”.
śmieszny ryjek, oczka dwa        Wskazują na swoje buzie i oczy.
i ogonek zakręcony                      Wskazują na swoje pupy i kręcą dłonią.
każda śliczna świnka ma.           wskazują na siebie.

Podczas przygrywki: dwa uderzenia w uda, raz w dłonie, bieg                                                                   w miejscu z jednoczesnym obrotem i zeskok na złączone nogi.

Najweselej jest w chlewiku,      Klaszczą w dłonie.
gdy maciorka dzieci ma.             Tupią w miejscu.
Ile kwiku, ile krzyku!                    Klaszczą w dłonie.
Świnka o prosiaczki dba.             Tupią w miejscu. 

5.” Świnka”- zabawa z rysowanym wierszykiem.  Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie narysować świnkę. Jeśli macie ochotę możecie nauczyć się wierszyka na pamięć.

„Świnka”
Wanda Szumanówna

To będzie świneczka.
Brzuszek jak beczka,
ogon zakręcony, ryjek przytępiony,
ucho, oko…, nóżki małe…
i zwierzątko już jest całe.

“Koniki”
Zwierzęta na wsi część 2
“Paluszki”
Zwierzęta na wsi
“Dzieńdoberek”


Gimnastyczny blues

Wiosny w sercu, pogody w duchu! Szczęśliwych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych

Scenariusz – zajęć – 01.04.2021r.

Chocolate

Obejrzyj film jak powstaje kakao .

Gąsienica Basi

“Moje rączki się witają”

27.11.2020r. Znane i nieznane instrumenty.

1. Zapraszam do tańca.

2.” Gram na plecach Marlena Szeląg “- masaż.

Na twych plecach zagram sobie i przyjemny masaż zrobię!

Dziecko głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Najpierw gram jak na pianinie, niech napięcie mięśni minie!

Jw.Delikatnie uderza opuszkami palców o plecy kogoś z rodziny.

Teraz zagram na gitarze– na prawdziwej zagrać marzę!

Jw.Delikatnie drapie plecy kogoś z rodziny palcami jednej dłoni.

A na koniec spod mej ręki,wyjdą z werbla różne dźwięki!

Jw.Delikatnie uderza czterema złączonymi palcami raz prawej, raz lewej ręki w różne miejsca na plecach kogoś z rodziny.

Masaż – koncert zakończony!

Głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Chyba jesteś rozluźniony?

3. Policz instrumenty i pokoloruj tyle kół, ile widzisz instrumentów.

4.

5. Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.

Miłej zabawy.

Kładzie dłonie na barkach kogoś z rodziny i je ugniata.

 

26.11.2020r. Deszczowa muzyka małego smyka.

Zapraszam do tańca.

  1. 2. Wytnij i dokończ rytm obrazkowy.

     3. „Deszczowa muzyka” – zabawy badawcze z wodą. Rodzic dokładnie zabezpiecza podłogę przed zmoczeniem w miejscu zabawy, a następnie zaprasza dziecko do stworzenia deszczowej muzyki. Najpierw sam prezentuje różne sposoby gry:

– stukanie palcami w taflę wody,

– nabieranie wody do szklanki i wylewanie jej do miski,

– nalewanie wody do miski z małych konewek,

– dźwięk szklanek wypełnionych wodą do różnej wysokości (w szklanki delikatnie uderza się łyżeczką). Po prezentacji  dziecko samo tworzy wodną muzykę pod okiem rodzica.

Do zabawy potrzebne jest:

• folia do zabezpieczenia miejsca zabaw z wodą, miski z wodą, szklanki, małe konewki, szklanki wypełnione wodą do różnej wysokości, małe łyżeczki.

4. Otocz pętlą odpowiednią figurę, tak aby dokończyć rym.

5. Pokoloruj korale wg wzoru.

Miłej zabawy:-)

25.11.2020r. projekt przedszkolny Dzień pluszowego misia.

1. Gimnastyka

2.

3. 4.

5.

6. Brawo! Właśnie zostałeś przyjacielem misia. Na koniec pokoloruj misia.

24.11,2020r. Ulubione zajęcia – Sposoby na jesienną nudę.

1. Gimnastyka

2.  Zatańczmy i zaśpiewajmy razem piosenkę ” Jesień pędzlem malowała ” M. Kluza, oraz  ” Kasztanki”.

3. Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

“Wiatr i grusza” Laura Łącz– Ile ty właściwie masz lat, bo ja pięć? – zapytała grusza swojego znajomego, z którym za-wsze lubiła chwilę pogwarzyć, gdy przelatywał obok.

– O, znacznie więcej, ale czuję się młodo! – odparł wiatr. Zresztą trudno zliczyć, czas tak szybko płynie, dziś tu, jutro tam.

– Och, to męczące! Ja stoję w jednym miejscu od urodzenia i pamiętam swój wiek, bo pory roku mijają tak powoli, przechodząc jedna w drugą. A kim ty jesteś? Może ogrodnikiem?

– Nie, nie, jestem muzykiem. Zauważyłaś, jak wokół szumi i gra, gdy przelatuję?

– Tak, rzeczywiście! A czy słyszałeś, jak Grześ pięknie grywa na fujarce, którą raz wystrugał z mojej gałązki?

– Słyszałem i od tej pory lubię cię najbardziej ze wszystkich drzew. Byłaby z nas świetna para – ja bym grał na twoich gałązkach, a ty byś śpiewała.

– Zgadzam się, byłoby cudownie. Kocham muzykę i… ciepły wiatr – dodała cichutko.I od tej pory sad wiosną, latem, jesienią, a nawet zimą rozbrzmiewał najpiękniejszą muzyką przyrody. Milkł tylko wtedy, gdy czasem, wieczorami, przychodził Grześ ze swoją fujarką.A po roku na gruszy pojawiły się pierwsze żółtoczerwone słodkie owoce.

Kto jest bohaterem opowiadania? Ile lat ma drzewo? Czy wiemy, ile lat ma wiatr? Co robił wiatr w gałęziach gruszy? Kim był wiatr? Czy wiatr polubił gruszę? Kto to jest Grześ i na jakim instrumencie grał? Co razem robili wiatr i grusza? Czy dzisiaj wiatr gra za oknami naszego domu? Posłuchajmy..

4. Rysuj po śladzie i pokoloruj.

5.

Miłej zabawy.

23.11.2020r. Ulubione zajęcia– Rozmawiamy o kreatywności.

1.Gimnastyka

2. „O pomysłowych myszkach, które nie nudziły się w czasie deszczu” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat kreatywności bohaterów utworu.

O pomysłowych myszkach

Odpowiedzcie proszę na pytania do wysłuchanego utworu:

Kim są bohaterowie opowiadania? Gdzie mieszkają? Dlaczego myszki były smutne? Co Benjamin wymyślił na nudę i zniechęcenie? W jaki sposób myszki zorganizowały bal? Z czego Benjamin zrobił instrumenty? Kto bawił się na mysim balu? Czy myszki były kreatywne?

3. Wytnij i uzupełnij.

3.

4. Podczas spaceru z rodzicami, nazbieraj parę listków, przyklej na kartkę i dorysuj kilka elementów, tak aby powstała jakaś postać. Przykładowe prace.

4.

Miłej zabawy .

13.11.Plan zajęć -Symbole narodowe

1. „Zbiory białych i zbiory czerwonych” – ćwiczenia klasyfikacji i spostrzegawczości. Dziecko tworzą zbiory przedmiotów w kolorach polskiej flagi – na białym pasie flagi umieść białe
przedmioty odnalezione w domu, a na czerwonym pasie – czerwone.

2. „Znak” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat godła Polski.

Znak -Maria Łaszczuk
Czy ty wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu
biały ptak?
– Wiem –

odpowiedział Jędrek mały –
to jest znak Polski:
Orzeł Biały.

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O jakim znaku jest mowa w utworze?
Jak miało na imię dziecko, które podało nazwę tego znaku? Jak wygląda godło Polski? Gdzie na co dzień można zobaczyć godło Polski?

3.

„Maluję mapę Polski” – Dziecko maluje farbami mapę Polski, wzorując się na prawdziwej mapie lub rysuje po śladzie.

4. „Mazurek Dąbrowskiego” – słuchanie hymnu państwowego w pozycji na baczność. Próba śpiewania refrenu przez dziecko.

5. Na koniec przypomnijcie sobie wszystkie symbole narodowe i obejrzyjcie filmik.

Pozdrawiam serdecznie Aneta Lewczak

12.11.2020r. Plan zajęć- Jestem Polakiem

1. Jak świętuje się 11 Listopada?- załącznik

Dzieci przyglądają się rozłożonym ilustracjom. Opisują każdą z nich i starają się opowiedzieć, co się na niej znajduje. Następnie próbuje ułożyć obrazki w takiej kolejności, aby na ich podstawie opowiedzieć krótką historię.

Załącznik HISTORYJKA OBRAZKOWA

2. Posłuchaj i porozmawiaj o piosence z rodzicami.

3. Spróbuj narysować taki znak w pustej kratce.

4. Wytnij i uzupełnij sudoku, tak aby w każdym rzędzie pionowo i poziomo była inna postać.

Miłej zabawy

Skip to content