27.11.2020r. Znane i nieznane instrumenty.

1. Zapraszam do tańca.

2.” Gram na plecach Marlena Szeląg “- masaż.

Na twych plecach zagram sobie i przyjemny masaż zrobię!

Dziecko głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Najpierw gram jak na pianinie, niech napięcie mięśni minie!

Jw.Delikatnie uderza opuszkami palców o plecy kogoś z rodziny.

Teraz zagram na gitarze– na prawdziwej zagrać marzę!

Jw.Delikatnie drapie plecy kogoś z rodziny palcami jednej dłoni.

A na koniec spod mej ręki,wyjdą z werbla różne dźwięki!

Jw.Delikatnie uderza czterema złączonymi palcami raz prawej, raz lewej ręki w różne miejsca na plecach kogoś z rodziny.

Masaż – koncert zakończony!

Głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Chyba jesteś rozluźniony?

3. Policz instrumenty i pokoloruj tyle kół, ile widzisz instrumentów.

4.

5. Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.

Miłej zabawy.

 

 

 

 

 

 

Kładzie dłonie na barkach kogoś z rodziny i je ugniata.

 

 

 

26.11.2020r. Deszczowa muzyka małego smyka.

Zapraszam do tańca.

  1. 2. Wytnij i dokończ rytm obrazkowy.

     3. „Deszczowa muzyka” – zabawy badawcze z wodą. Rodzic dokładnie zabezpiecza podłogę przed zmoczeniem w miejscu zabawy, a następnie zaprasza dziecko do stworzenia deszczowej muzyki. Najpierw sam prezentuje różne sposoby gry:

– stukanie palcami w taflę wody,

– nabieranie wody do szklanki i wylewanie jej do miski,

– nalewanie wody do miski z małych konewek,

– dźwięk szklanek wypełnionych wodą do różnej wysokości (w szklanki delikatnie uderza się łyżeczką). Po prezentacji  dziecko samo tworzy wodną muzykę pod okiem rodzica.

Do zabawy potrzebne jest:

• folia do zabezpieczenia miejsca zabaw z wodą, miski z wodą, szklanki, małe konewki, szklanki wypełnione wodą do różnej wysokości, małe łyżeczki.

4. Otocz pętlą odpowiednią figurę, tak aby dokończyć rym.

5. Pokoloruj korale wg wzoru.

Miłej zabawy:-)

 

 

 

25.11.2020r. projekt przedszkolny Dzień pluszowego misia.

1. Gimnastyka

2.

 

3. 4.

5.

6. Brawo! Właśnie zostałeś przyjacielem misia. Na koniec pokoloruj misia.

24.11,2020r. Ulubione zajęcia – Sposoby na jesienną nudę.

1. Gimnastyka

2.  Zatańczmy i zaśpiewajmy razem piosenkę ” Jesień pędzlem malowała ” M. Kluza, oraz  ” Kasztanki”.

3. Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

“Wiatr i grusza” Laura Łącz– Ile ty właściwie masz lat, bo ja pięć? – zapytała grusza swojego znajomego, z którym za-wsze lubiła chwilę pogwarzyć, gdy przelatywał obok.

– O, znacznie więcej, ale czuję się młodo! – odparł wiatr. Zresztą trudno zliczyć, czas tak szybko płynie, dziś tu, jutro tam.

– Och, to męczące! Ja stoję w jednym miejscu od urodzenia i pamiętam swój wiek, bo pory roku mijają tak powoli, przechodząc jedna w drugą. A kim ty jesteś? Może ogrodnikiem?

– Nie, nie, jestem muzykiem. Zauważyłaś, jak wokół szumi i gra, gdy przelatuję?

– Tak, rzeczywiście! A czy słyszałeś, jak Grześ pięknie grywa na fujarce, którą raz wystrugał z mojej gałązki?

– Słyszałem i od tej pory lubię cię najbardziej ze wszystkich drzew. Byłaby z nas świetna para – ja bym grał na twoich gałązkach, a ty byś śpiewała.

– Zgadzam się, byłoby cudownie. Kocham muzykę i… ciepły wiatr – dodała cichutko.I od tej pory sad wiosną, latem, jesienią, a nawet zimą rozbrzmiewał najpiękniejszą muzyką przyrody. Milkł tylko wtedy, gdy czasem, wieczorami, przychodził Grześ ze swoją fujarką.A po roku na gruszy pojawiły się pierwsze żółtoczerwone słodkie owoce.

Kto jest bohaterem opowiadania? Ile lat ma drzewo? Czy wiemy, ile lat ma wiatr? Co robił wiatr w gałęziach gruszy? Kim był wiatr? Czy wiatr polubił gruszę? Kto to jest Grześ i na jakim instrumencie grał? Co razem robili wiatr i grusza? Czy dzisiaj wiatr gra za oknami naszego domu? Posłuchajmy..

4. Rysuj po śladzie i pokoloruj.

 

5.

Miłej zabawy.

23.11.2020r. Ulubione zajęcia– Rozmawiamy o kreatywności.

1.Gimnastyka

2. „O pomysłowych myszkach, które nie nudziły się w czasie deszczu” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat kreatywności bohaterów utworu.

O pomysłowych myszkach

Odpowiedzcie proszę na pytania do wysłuchanego utworu:

Kim są bohaterowie opowiadania? Gdzie mieszkają? Dlaczego myszki były smutne? Co Benjamin wymyślił na nudę i zniechęcenie? W jaki sposób myszki zorganizowały bal? Z czego Benjamin zrobił instrumenty? Kto bawił się na mysim balu? Czy myszki były kreatywne?

3. Wytnij i uzupełnij.

3.

4. Podczas spaceru z rodzicami, nazbieraj parę listków, przyklej na kartkę i dorysuj kilka elementów, tak aby powstała jakaś postać. Przykładowe prace.

4.

Miłej zabawy .

 

 

 

13.11.Plan zajęć -Symbole narodowe

1. „Zbiory białych i zbiory czerwonych” – ćwiczenia klasyfikacji i spostrzegawczości. Dziecko tworzą zbiory przedmiotów w kolorach polskiej flagi – na białym pasie flagi umieść białe
przedmioty odnalezione w domu, a na czerwonym pasie – czerwone.

2. „Znak” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat godła Polski.

Znak -Maria Łaszczuk
Czy ty wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu
biały ptak?
– Wiem –

odpowiedział Jędrek mały –
to jest znak Polski:
Orzeł Biały.

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O jakim znaku jest mowa w utworze?
Jak miało na imię dziecko, które podało nazwę tego znaku? Jak wygląda godło Polski? Gdzie na co dzień można zobaczyć godło Polski?

3.

„Maluję mapę Polski” – Dziecko maluje farbami mapę Polski, wzorując się na prawdziwej mapie lub rysuje po śladzie.

4. „Mazurek Dąbrowskiego” – słuchanie hymnu państwowego w pozycji na baczność. Próba śpiewania refrenu przez dziecko.

5. Na koniec przypomnijcie sobie wszystkie symbole narodowe i obejrzyjcie filmik.

 

Pozdrawiam serdecznie Aneta Lewczak

 

12.11.2020r. Plan zajęć- Jestem Polakiem

1. Jak świętuje się 11 Listopada?- załącznik

Dzieci przyglądają się rozłożonym ilustracjom. Opisują każdą z nich i starają się opowiedzieć, co się na niej znajduje. Następnie próbuje ułożyć obrazki w takiej kolejności, aby na ich podstawie opowiedzieć krótką historię.

Załącznik HISTORYJKA OBRAZKOWA

2. Posłuchaj i porozmawiaj o piosence z rodzicami.

3. Spróbuj narysować taki znak w pustej kratce.

4. Wytnij i uzupełnij sudoku, tak aby w każdym rzędzie pionowo i poziomo była inna postać.

Miłej zabawy

 

 

 

Materiały na cały tydzień: 20-24.07.2020 r.

Temat tygodnia : Gry i zabawy wakacyjne

Gry i zabawy wakacyjne 

Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

 

Materiały na cały tydzień 13-17.07.2020 r.

Temat tygodnia:

2. Bajkowe bajanie, w krainie baśni

załącznik kolorowanka:czerwony kapturek kolorowanka

żabka rysuj po sladzie 3-4l

Dobrego tygodnia.Pozdrawiam Magdalena Lipowiecka

 

 Kolory lata,Witaj lato 1-10.07.2020

dodatkowo:narysuj zgodnie z wzorem 3-4l

Pozdrawiam P.Magda

plan dydaktyczny czerwiec

22.06.2020r. Projekt Las

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.

Wstał poranek, mgłę przegonił i zatrzymał się nad lasem.

Lubił patrzeć się na drzewa i rozmawiać z nimi czasem.

Ale co to? Awantura!Buk z modrzewiem się pokłócił.

– Pan mnie kłuje! Tak nie można!

Niech pan sobie igły skróci.

Świerk zaś żale miał do brzozy:

– Pani słońce mi zasłania!

– A pan wcale nie jest lepszy i nikomu się nie kłania!

– Całą wodę dąb wypija!

Wszystko pewnie przez te liście!

– Mój jałowcu – nie przesadzaj,nie masz racji, krzewie, oczywiście!

Młoda sosna głos zabrała:

– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,tak jak było do tej pory.

Mała jestem – każdy widzi.

Tutaj się bezpiecznie czuję.

Pośród was tak rosnę sobie.

Nic mi przez to nie brakuje.

Drzewa aż się zawstydziły.

Przeprosiły się czym prędzej.

A na koniec obiecały:już nie będzie kłótni więcej!

Odpowiedz na pytania do wiersza.

−Które drzewa są wymienione w wierszu?

−O co kłóciły się drzewa?

−Kto je pogodził?

−Co powiedziała młoda sosna?

−Jak zareagowały drzewa?

Pokoloruj listki i drzewo,wytnij listki(jeżeli nie potrafisz sam wyciąć, poproś rodzica) i przyklej na drzewo.

Miłej zabawy.

15.06.2020r.-19.06.2020r.- Pożegnania nadszedł czas.

Połącz rzeczy, postacie, rośliny, zwierzęta  z miejscem z którym Ci się kojarzą.

Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach? Opowiedz rodzicom, co należy zrobić, gdy się zgubisz na wakacjach. Czy wiesz jak się nazywasz, w jakiej miejscowości mieszkasz. Co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.

Angielski, powtórzcie sobie piosenki, które już poznaliśmy.

Miłej zabawy.

08.06-12.06.2020r. Wakacyjne podróże

Angielski

Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek.

– Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio.

– Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada.

– A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?– Jasne – roześmiała się babcia

– i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato.

– Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio.

– Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato.

– To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia.

– I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek.

– I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.  Odpowiedz na pytania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

Miłej zabawy

01-05.06.2020r. Niby tacy sami, a jednak inni.

Gimnastyka z Panem Kamilem.

 

POKOLORUJ

DOPROWADŹ DZIECI DO ICH DOMÓW, UŻYJ ODPOWIEDNIEGO KOLORU KREDKI.

Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej “Inny”.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj.

Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.

– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce. Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.

– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia.

– On jest z innego kraju.

– Jest miły – powiedziała Ada.

– I ładnie rysuje. Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.

– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?

– Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj. Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.

– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.

Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.

– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.

– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.

– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.

– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada. Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.

– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.

– On jest moim młodszym bratem – powiedziała.

– I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!

Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Odpowiedz na  pytania:

– Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?

– Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?

– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?

– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?

– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

Porozmawiaj z rodzicami i zapytaj ich, co oznacza słowo tolerancja.  Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

Proszę powtórz kilka razy słowo tolerancja – dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

 

NOWA PIOSENKA- ANGIELSKI – POSŁUCHAJ

 

MIŁEJ ZABAWY 🙂 życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

25.05.2020r.-29.05.2020r. Święto Rodziców

Gimnastyka z Panem Kamilem.

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję. A siostra zrobi laurkę –sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady -obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,ważne dla córki, dla syna. Oznacza miłość, wspólnotę… Jakie to słowo? RODZINA!

•Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza.

−Co dziecko podaruje mamie?

−Co dzieci zrobią dla taty?

−Co to jest rodzina?

−Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)

 

18.05.2020r.- 22.05.2020r. Łąka w maju

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2.Połącz kwiaty z owadami.

3. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej “Łąka”.

Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.

– Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.

– Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek.

– Może nawet będzie jakieś gniazdko.

– A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.

– Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.

Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.

– Konik polny! – zauważyła Kasia.

– Ale wysoko skacze!

– A ja widzę biedronki

– Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej.

– Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.

– Czerwony.

– I ma czarne kropeczki.

– A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.

– Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.– Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś.

To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.

– O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.

– Proszę pani, a tu są dziury! Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele.

– Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?

– Pająk – powiedziała Zosia.

– A ja myślę, że smok.

Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni. To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała. Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli. Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków. Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki: Motylek Usiadł w maju na kwiatku motylek.Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek.Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek. Ach, nabroił ten motyl gagatek!Teraz fruwa i leczy rabatki.I udaje, że skrzydła to płatki.Chciała zerwać kwiatuszek Agatka.Teraz wącha motylka, nie kwiatka!

Odpowiedzcie na pytania:

−Dokąd dzieci wybrały się na spacer?

−Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?

−Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?

−Gdzie mieszkają myszy polne?

−O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

4. Gdzie jest kot.

5.Połącz kwiaty z odpowiednim kolorem. Nazwij kolory.

 

6. Troszkę matematyki. Zachęcam do przeliczania różnych rzeczy w domu.

7. Dla chętnych

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

11.05.2020r. – 16.05.2020r. Moja miejscowość, mój region

1.Piosenka na powitanie.

2. Odpowiedz proszę na pytanie – W jakim mieście mieszkasz?

3. Herb Wrocławia – pokoloruj wg wzoru.

Herb Wrocławia – Wikipedia, wolna encyklopedia

Kolorowanka – Herb Wrocławia

4. Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko”.

Nasze podwórko to miejsce, które najlepiej znamy.

Wszyscy,bez żadnych wyjątków, takie podwórko mamy!

Nasze podwórko to teren najbardziej nam bliski na ziemi.

W zimie śnieg na podwórku leży, a w lecie się trawa zieleni.

Gdy słońce świeci na niebie,wesołe jest nasze podwórko,smutnieje zaś, gdy się zjawi pan deszcz z ponurą córką chmurką.

Czasami z naszego podwórka,na którym się co dzień bawimy,widać wieże kopalni lub wielkiej huty kominy.

I czy to będzie w Gliwicach, w Toruniu, w Łomży, czy w Krośnie, gdy spojrzysz na nasze podwórko, to stwierdzisz, że ono rośnie!

Bo naszym podwórkiem nie jest to tylko, co jest blisko, ale i traktor w polu, i stadion, i lotnisko, i jakiś stary zamek, i lasy na pagórkach, i Wisła, która płynie środkiem Naszego Podwórka.

•Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

−Co to jest nasze podwórko?

−Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?

−Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?

−Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

5. Przeciwieństwa.

6.Poćwicz wycinanie.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

08.05.2020r. Piątek – Moja ojczyzna-  Polskie symbole narodowe

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2. Słuchanie wiersza E. Stadmüller Z “Kim jesteś ?”.

– Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste!

– Co jest Ci bliskie?

– Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy – biało-czerwone,

ojczyste godło– orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie Mazurka dźwięki,

no i stolica– miasto Syrenki.

I jeszcze Wisła,

co sobie płynie raz po wyżynie,

raz po równinie,

i mija miasta prześliczne takie.

Już wiesz, kim jesteś?

– Jestem Polakiem.

•Rozmowa na podstawie wiersza.

– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

– Jakie są nasze barwy narodowe?

– Jak wygląda nasze godło?

– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?

– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce.

3.

4. Podsumowanie zajęć – zabawa w kończenie zdań.

Rodzic wypowiada kolejne zdania, a dziecko je kończy.

Kraj, w którym mieszkam, to…

Godło Polski przedstawia…

Flaga Polski ma dwa kolory: …

Gdy słyszymy hymn, musimy…

Nasze symbole narodowe to…

5. Dla Chętnych:-)

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

07.05.2020r. Czwartek- Moja ojczyzna –  Kolory flagi

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2. Wysłuchaj piosenkę.

3. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja Ojczyzna. Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza go, a dzieci za nim, fragmentami: Ho, ho, ho, he, he, he! Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Spoglądam na flagę,

jak dumnie powiewa.

„Kocham Cię, Ojczyzno”

serce moje śpiewa.

Ho, ho, ho, he, he, he!

Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Kocham wioski,

miasta,kocham lasy, góry!

I Morze Bałtyckie,i jeszcze Mazury…

Ho, ho, ho, he, he, he!

Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Kocham hymn,

nasz języki Orła Białego.

„Kocham Cię, Ojczyzno!”

– płynie z serca mego.

Ho, ho, ho, he, he, he!

Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

A za kilka lat,

kiedy będę duży,

chciałbym całym sercem Tobie,

Polsko, służyć!

Ho, ho, ho, he, he, he!

Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

4. Praca plastyczna.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

06.05.2020r. Środa- Moja ojczyzna –  Warszawa – nasza stolica

1. Jedziemy pociągiem do Warszawy- gimnastyka

2. Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy Legenda o warszawskiej Syrence”.

Piękna Syrenka,

Co w morzu żyła,

Raz do Warszawy

Wisłą przybyła.

Zauważyli

Ją tam rybacy,

Gdy przeszkadzała

Im w ciężkiej pracy.

Rybacy dla niej

Życzliwi byli,

Bo się jej pięknym

Śpiewem wzruszyli.

Ale zły kupiec

Złapał ją w wodzie

I potem trzymał

W ciasnej zagrodzie.

Z żalu i smutku

Zaczęła płakać,

Na pomoc przyszedł

Jej syn rybaka.

Syrenka za to

Podziękowała

I bronić miasta

Przyobiecała.

Od tamtej pory

I dniem, i nocą

Służy Warszawie

Swoją pomocą.

Odpowiedz na  pytania:

−Gdzie mieszkała Syrenka?

−Co zrobił Syrence kupiec?

−Kto uratował Syrenkę?

−Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

3. Rysuj po śladzie i pokoloruj.

4. Znajdź cień.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

05.05.2020r. Wtorek – Moja ojczyzna-  Przyroda w mieście

1 . Piosenka na powitanie.

2. Zabawa relaksacyjna. Odpoczynek na łonie natury. Nagranie muzyki relaksacyjnej (odgłosy lasu i śpiew ptaków). Proszę połóżcie  się na plecach i posłuchajcie, jego opowieści z zamkniętymi oczami (w tle słychać ciche dźwięki muzyki).

Postanowiliśmy wspólnie wybrać się do lasu. Spakowaliśmy nasze plecaki i dziarsko wyruszyliśmy przed siebie. Wsiedliśmy do pociągu, który zatrzymał się w małej miejscowości. Ponieważ dzień był słoneczny, zrobiliśmy sobie spacer. Po dotarciu na miejsce naszym oczom ukazała się piękna i cicha polana. Nie było tam nikogo. Słychać było tylko śpiew ptaków i szum drzew. Rozłożyliśmy koce i położyliśmy się na nich, obserwując, jak na niebie wolno przesuwają się chmury. Zasnęliśmy. Po jakimś czasie obudziło nas kapa-nie kropel deszczu. Szybko zebraliśmy nasze rzeczy i pobiegliśmy do pociągu, który zawiózł nas do naszej miejscowości. To była cudowna wyprawa!

Dzieci otwierają oczy i opowiadają o swoich wrażeniach (co słyszały, czy to było przyjemne). Mogą naśladować poszczególne etapy opowieści (np. pakowanie plecaka, spacer, leżenie na kocach, bieg).

3. Obejrzyj filmik, który Ci pokaże piękną Polskę.

4.

5.

Miłej zabawy życzy Aneta Lewczak, Joanna Goman

04.05.2020r. Poniedziałek – Moja ojczyzna

1. Piosenka na powitanie.

2. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Biało-czerwone.

Porozmawiaj z rodzicem na temat opowiadania i odpowiedz na pytania:

−Jak Olek świętował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej?

−Jakie kolory ma flaga Polski?

−Jaki ptak jest symbolem narodowym Polski?

−Co sklejał Olek w domu z rodzicami?

−Co udekorowali rodzice chorągiewkami?

−Po co ludzie dekorują flagami swoje domy?

−Jak się nazywa kraj, w którym mieszkamy?

3. Sudoku

4. Wyklej plasteliną puste pola, jeśli nie masz plasteliny użyj wycinanek, lub bibuły.

5. Angielski.

Miłej Zabawy 🙂  życzą Aneta Lewczak Joanna Goman

 

kwiecień plan

 

29.04.2020r. Czwartek – Święta majowe- projekt edukacyjny

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2. Obejrzyj film edukacyjny.

3. Połącz godło Polski w kolejności od najmniejszego do największego.

4.

5.

Miłej zabawy:-)

 

29.04.2020r. Środa

1. Gimnastyka na wesoło.

2. Posłuchajcie wiersza B. Formy “Dzieci dbają o środowisko”.

W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko, które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny, podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym dobry przykład dają –w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają.

Odpowiedz proszę na pytanie, czy takie zachowanie dzieci jest właściwe?.

Dla chętnych: zrób plakat, z pomocą rodzica nawiązujący do wiersza .

Będzie Ci potrzebny arkusz brystolu, lub kartka, klej, obrazki przedstawiające: podlewanie roślin, łamanie gałęzi (przekreślone), czysty las ze zwierzętami, kosze do segregowania śmieci (mogą być też inne obrazki o pozytywnym wydźwięku), kredki.

3. Pokoloruj .

4. Doprowadź dzieci do kosza.

5. Dla chętnych:-)

( zakładka zdalne nauczanie- gimnastyka)

2. Bajka ekologiczna- utrwalenie wiedzy.

3. Zabawy matematyczne.

4. Eksperymenty.

Miłej zabawy AnetaLewczak, Joanna Goman

 

27.04,2020r. Poniedziałek – „Dbamy o przyrodę”

1. Gimnastyka z Panem Kamilem

2. Posegreguj odpady.

3. Angielski, przypomnij sobie, poznane utwory.

 

Obejrzyj 🙂

Dla chętnych. Poproś rodzica o pomoc, przy wycinaniu i sklejaniu.

6.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Piątek 24.04.2020r.

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2.Zabawa matematyczna Gdzie jest…?Obrazek przedstawiający dowolny krajobraz (np. las). Rodzic pokazuje obrazek. Prosi  dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest krasnal? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)

3.Pomóż śmieciarce dotrzeć do kosza.

4. Quiz dydaktyczny Jak dbamy o przyrodę?Rodzić czyta zdania. Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź, mówiąc: Tak lub Nie Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dzieci uzasadniona.

−Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

−Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.

−Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.

−W lesie wolno krzyczeć.

−Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.

5. Jeżeli wykonałeś wszystkie te zadania , gratuluję należy Ci się certyfikat, ponieważ już wiesz, jak należy dbać o naszą planetę .

Życzymy miłej zabawy Aneta Lewczak, Joanna Goman

Czwartek 23.04.2020r.

1. Gimnastyka na wesoło.

2. Obejrzyj ilustracje, pomoże Ci to przy wykonywaniu kolejnych ćwiczeń- przypomnienie.

3. Połącz przedmioty z właściwym koszem.

4. Znajdź cień.

5. Znajdź na obrazku plastikową butelkę.

6. Który kosz jest największy ? Otocz go pętlą.

 

Miłej zabawy życzy Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

Środa 22.04.2020r. Projekt Na ratunek Ziemi

1. Zabawa przy muzyce.

2. Bajka

Dawno, dawno temu, a może wcale nie tak dawno. Wśród lasów, łąk i pól było niewielkie miasteczko. W miasteczku tym mieszkały dzieci, które bardzo lubiły leśne wycieczki. Pewnego dnia dzieci zapakowały do plecaków soki, zbożowe batoniki, jogurty, owoce oraz przygotowane przez rodziców kanapki. Zabrały także ulubione zabawki. Ucałowały rodziców: „Cmok, cmok!”, pomachały na pożegnanie i wybrały się na piknik. Szły dróżką przez las, aż dotarły na piękną leśną polanę. Na polanie pięknie pachniały kwitnące dookoła kwiat, z daleka słychać było piękny śpiew ptaków. Dzieci rozłożyły kocyk. A ponieważ były bardzo głodne i spragnione wyciągnęły z plecaków ulubione zbożowe batoniki, jogurty i soki. Kiedy się najadły i napiły, papierki i puste butelki i kubeczki od jogurtów zostawiły na trawie. Dzieci rozpoczęły wesołą zabawę. Skakały na skakance. Bawiły się w berka i w chowanego. Kiedy słońce zaczęło się chować za horyzont postanowiły wrócić do domu. Zabrały kocyk, plecaki i wróciły do domu. W lesie zrobiło się cicho, ale jakoś dziwnie. Zwierzęta nie chciały przyjść na leśną polanę. Ptaki nie śpiewały. Kwiaty smutno zwiesiły swoje główki.

 Oceń postępowanie bohaterów bajki.


Obejrzyj powyższe zdjęcia i odpowiedz proszę,  na poniższe pytania.
1. Do którego lasu chętniej wybrałyby się na spacer i dlaczego?
2. W którym lesie zwierzętom żyje się lepiej?
3. Czy śmieci zagrażają zwierzętom? W jaki sposób?
4.  Skąd się biorą w lesie śmieci?
5.  Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?
6. Gdzie powinny trafiać śmieci?

3.

4.

5. Pokoloruj

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

Wtorek 21.04.2020r. Dbamy o przyrodę-” Wypoczynek w lesie i nad wodą”.

1.Gimnastyka z Panem Kamilem.

2. Porozmawiaj z mamą lub tatą co możne powodować zanieczyszczenie wód i lasów.

3. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

−Co robią kominy wielkich fabryk?

−Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?

−Co to jest smog?

−Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?

−Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?

−Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?

Piosenka ekologiczna

4. Praca plastyczna “Mój wymarzony las”. Będzie Ci potrzebna: kartka, kredki. Namaluj swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami).

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

Poniedziałek 20.04.2020r. – Temat tygodnia: “Dbamy o przyrodę”.

1. Gimnastyka z Panem Kamilem 🙂

2. Wysłuchaj opowiadania E. Stadmüller “Smok Segregiusz” i odpowiedz na pytania do tekstu.

smok

Co lubił robić smok Segregiusz?

−Co smuciło smoka?

−Jaki sen miał Olek?

−Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?

−W jaki sposób możemy chronić przyrodę?

3. Segregowanie klocków według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj). Klocki różnego rodzaju, pojemniki/obręcze na klocki. Posegregujcie klocki według określonej cechy, np. wielkości (małe – duże – średnie), koloru lub rodzaju.  Porównaj teraz liczebność klocków, szacuj, których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec zbuduj budowle z klocków wybranego rodzaju.

4. Nauka piosenki .

5. Obejrzyj ilustracje a dowiesz się jak należy segregować odpady i dbać o przyrodę.

6.Połącz śmieci z właściwym pojemnikiem.

7. DLA CHĘTNYCH – Poproś rodzica o pomoc przy sklejaniu kontenerów i wycinaniu śmieci a później posegreguj.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Piątek 17.04.2020r.

1. Wysłuchaj opowiadania “Nauka pływania” i odpowiedz na pytania.

-Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

−Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

−Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?

−Jak oceniacie zachowanie kaczorka?

−Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

−Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

Nauka pływania

2.

3. Połącz w pary.

4. Poproś rodzica o wycięcie ułóż i przyklej na kartkę.

5. Otocz pętlą zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku.

Miłego zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Czwartek 16.04.2020r.

1. Wyginam ciało śmiało przy muzyce.

2.Rozwiąż zagadki.

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)
Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)
Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)
Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)
Zawsze blisko krowy i ogonem
miele, każdy już odgadnie,
bo to przecież…(ciele)
Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! … (gęś)
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. …(kot)
Mieszka w chlewiku
tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę
i mięso chowana. …(świnia)
Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. …(krowa)
Za kości rzucone dziękuje ogonem. …
(pies)
Mucząc woła gospodynię
Bo to zwierze z tego słynie,
Że gdy muczy to oznacza –
Gospodynię czeka praca.
Mleko wnet do wiadra leci,
By je piły wszystkie dzieci,
Żeby każdy z Was był zdrowy
A to mleko dają …(krowy)
Żółciutkie kuleczki
Za kura się toczą,
Kryją się pod skrzydła,
Kiedy wroga zobaczą. … (kurczęta)
W każdej wsi jest taki budzik,
który co dzień budzi ludzi.
Budzik chodzi, łapką grzebie.
Choć nie czesze się, ma grzebień. …(kogut)
Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie – owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu … (koń)
Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. …(kaczątko)
Chodzi po podwórku-
Zawsze grzebień nosi,
Jest panem podwórka
i chlubą gosposi? … ( kogut)
3. Narysuj w okienku tyle kresek, ile jest zwierzątek i przedmiotów nad nim.
 
4. Pokoloruj wg rytmu.
 
5. Połącz przedmioty z odpowiednimi zwierzętami .
 
6. Poćwicz angielski .

Środa 15.04.2020r.

1. Gimnastyka

2. Posłuchaj odgłosów wiejskich zwierząt i spróbuj odgadnąć.

3. Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę? Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a  dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).

4. Obejrzyj ilustracje i spróbuj zapamiętać, co je, gdzie mieszka , jak wygląda jej dziecko i jakie mamy produkty dzięki temu zwierzątku.

5. Stary Donald farmę miał– wysłuchanie piosenki połączone z zabawą dźwiękonaśladowczą.

„Stary Donald farmę miał” – dziecko tańczy i naśladuje odgłosy zwierząt występujące w piosence.

 

6. Połącz dorosłe zwierzę z jego młodym.

Dla chętnych 😉

 

Miłej zabawy życzą Joanna Goman, Aneta Lewczak

 

 

Wtorek 14.04.2020r. Zwierzęta na wsi.

  1. Gimnastyka z panem Kamilem.
  2. Obejrzyjcie filmiki i poznajcie zwierzęta które mieszkają na wsi.

3. Obejrzyjcie ilustracje i poznajcie zwierzęta oraz ich dzieci.

3. Pomóż mamie odnaleźć pisklę.

4. Uzupełnij sudoku.

5. Poproś rodzica o wycięcie i ułóż.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

10.04.2020r. Piątek

1. Porządki wielkanocne – pomóżcie rodzicom w różnych czynnościach, porządkowych kulinarnych.

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej “Wielkanocny stół”.

Nadeszła Wielkanoc.

Czas wielkiej radości!

Już stół wielkanocny czeka na swych gości.

Pełno na nim potraw: kiełbaska i żurek, baba lukrowana, tuż obok mazurek…

Dom pachnie czystością, porządki skończone.

Czas na odpoczynek.

Wszystko już zrobione!

Święconka na stole, a spośród pisanek, jak każe tradycja, wystaje baranek!

To czas na życzenia, na chwile radości i niech w naszych sercach miłość ciągle gości.

•Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

−Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?

−Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?

−Co znajduje się w koszyczku ze święconką?

−Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?

3. Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – Co znajdzie się na wielkanocnym stole?

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece nieba nigdy na twym stole nie zabrakło… (chleba)

Azorek radośnie przy koszyczku hasa, lecz nic z tego nie będzie. Nie dla psa… (kiełbasa)

W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane, w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta, lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek, jak śnieżek biała, smaku dodaje już szczypta mała. (sól)

Skromne listeczki, ciemnozielone, ale bez niego co to za święcone. (bukszpan)

4.

5.

 Kochani życzę Wam Zdrowych Spokojnych Świąt Wielkanocnych, uważajcie na siebie, mam nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy.

Pozdrawiamy serdecznie Aneta Lewczak, Joanna Goman

Czwartek 09.04.2020r.

1. Dzisiaj zamiast gimnastyki porządki w pokoju. Powycieraj kurze, poodkurzaj, poukładaj autka/lalki , posegreguj puzzle.

2. Po ciężkiej pracy należy się masaż. Masażyk Pisanka. Dziecko siada  na dywanie w siadzie skrzyżnym, a rodzic siada za nim, w siadzie rozkrocznym i na plecach dziecka rysuje wzory .: paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. ozdabiamy jajko. Przy powtórzeniu zabawy dziecko z rodzicem zamienia się miejscami.

3. Ćwiczenia słownikowe Jakie może być jajko? Dziecko podaje określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.

4. Jak można ozdobić jajka do koszyczka- ciekawostka.

5. Dokończ rysowanie , pokoloruj.

6. Poćwicz spostrzegawczość.

Środa 08.04.2020r.

1. Gimnastyka z Panem Kamilem.

2.Wielkanocne ćwiczenia
Wcześniej przygotowujemy sobie kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania.  Dziecko losuje z koszyczka obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?” wyciągamy z koszyczka wylosowaną karteczkę z zadaniem i prezentujemy ją i wszyscy wykonują dane ćwiczenie. Kiedy dzieci będą już wiedziały co i jak pokazywać, można pobawić się w kalambury.

3. Gdzie jest pisanka? Rodzic  chowa pisankę w dowolnym miejscu w domu a dziecko zasłania oczy lub idzie do łazienki  na ten czas, dziecko ma za zadanie odnaleźć ją na podstawie wskazówek rodzica. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka, rodzic mówi: zimno, jeśli blisko – mówi: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo blisko celu, mówi: gorąco. Po znalezieniu pisanki zamiana rolami.

3. Baranek – praca plastyczna.

Materiały:

  • rolka po ręczniku papierowym
  • biała farba
  • kolorowy papier
  • klej
  • nożyczki
  • czarny cienkopis i flamaster
  • Rolkę po papierze toaletowym malujemy na biało. Z białego papieru wycinamy jedno duże, dwa średnie oraz dwa małe kółka. Z różowego papieru wycinamy jedno średnie kółko. Na średnich białych kółkach rysujemy ślimaka i przyklejamy je do dużego kółka ( głowy). Do głowy przyklejamy również oczy. Po wyschnięciu rolki wycinamy 4 nogi. Na ich końcach zaznaczamy kopyta czarnym pisakiem. Do rolki przyklejamy głowę baranka, a na końcu rogi (złożone na pół małe białe kółka). Baranek gotowy.

4. Pokoloruj wg kodu.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

Wtorek 07.04.2020r.

1. Gimnastyka.

2. Zajęcia przyrodnicze – Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

3. Posłuchaj i odpowiedz na pytania 😉

  • Z czego był zrobiony koszyczek?
  • Co było w koszyczku?
  • Kto kłócił się z kurczaczkiem?
  • O co kłócił się kurczaczek z cukrowym barankiem?

4.

5.

6. Posłuchaj i przypomnij sobie piosenki z angielskiego .

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Poniedziałek 06.04.2020r.

Witajcie w tym tygodniu mamy temat “Wielkanoc”.

1. Na powitanie gimnastyka.

2.Tradycje i symbole wielkanocne – obejrzyj obrazki z rodzicami i nazwij.

3. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.

– Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe, ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe. Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą. Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom. „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy, mama będzie zmokłą kurką, bo to poniedziałek lany!

Porozmawiajcie na temat wiersza. I spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

−Z czego robi się pisanki?

−Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

−Co robimy w lany poniedziałek?

−Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

4.Znajdź drogę.

5. Rysuj koszyczek po śladzie i pokoloruj obrazek.

6. Dla chętnych Pokoloruj wg kodu.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

 

Piątek 03.04.2020r.

1.Gimnastyka zabawa przy muzyce.

2. Słuchanie opowiadania I. Słońskiej – ” Najlepszy ogon na świecie”.

Najlepszy ogon na świecie

•Rozmowa na podstawie wysłuchanego tekstu i doświadczeń dzieci.

−Jakie zwierzęta spotkała wiewiórka?

−Jaki ogon najbardziej spodobał się wiewiórce?

−Co powiedziała mama wiewiórki?

−Czy mała wiewiórka przyznała mamie rację?

−Jakie znacie zwierzęta z ogonami?

3. Zabawa matematyczna Gdzie jest jeż? Pluszowy jeż (lub  inna maskotka). Rodzic chowa jeża w różnych miejscach w domu, a  dziecko szuka go i określa, gdzie zabawka została schowana (np. pod krzesłem, za misiem, obok książki itp.).

4. Zabawa dydaktyczna- Którego zwierzątka brakuje? Obrazki: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia, lisa, wilka . Dzieci nazywają zwierzęta znajdujące się na obrazkach. Rodzic układa obrazki na dywanie i prosi, aby dzieci zapamiętały ich ułożenie. Następnie dzieci zamykają oczy, a rodzic zabiera jeden obrazek. Po otwarciu oczu wybrane dziecko określa, jakie zwierzę zniknęło.

zwierzęta

5. Quiz dydaktyczny Co wiemy o poznanych zwierzętach? Dzieci mówią: Tak, kiedy zgadzają się z wypowiadanym zdaniem, a Nie, kiedy się z nim nie zgadzają.

−Wiewiórki mieszkają w dziuplach.

−Niedźwiedzie to takie małe ptaki.

−Jeże mają kolce.

−Dziki nie są w ogóle groźne.

−Żaba jest ogromna jak dom.

−Bocian ma długi dziób.

Miłego weekendu, pozdrawiamy Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

 

Czwartek 02.04.2020r.

1.Gimnastyka

Ręce do góry hop sa sa
teraz kucnij i złap psa
ręka prawa ręka lewa

2. Od najmniejszego do największego(wytnij i ułóż, poproś rodzica o pomoc przy wycinaniu:-))

3. Ćwiczymy dzisiaj ubieranie i zdejmowanie bucików oraz zakładamy i zdejmujemy kurteczkę:-) – Ćwiczymy samodzielność

4. Trochę zabawy przy muzyce – zawsze świetnie się przy tym bawimy 😉

5. Pokoloruj a na skrzydełka sowy naklej kawałki karteczki ( bibuły, piórka, może być plastelina, wykorzystujemy co  mamy w domu).

6. Tradycyjnie dla chętnych trochę grafomotoryki 😉

Miłej zabawy , pozdrawiamy serdecznie Aneta Lewczak, Joanna Goman

Środa 01.04.2020r.

1. Gimnastyka, skorzystaj z ćwiczeń Pana Kamila.

2. Zabawa dydaktyczna- zabawa utrwalająca określanie położenia przedmiotów. Weź 4 klocki  i ułóż je pionowo w rożnych odległościach  a później określ ich położenie

( wysoko,wyżej, nisko, niżej).

3. Rodzic czyta rymowankę a dzieci wykonują ruchy: w pierwszym wersie uderzają rękami o uda, a później wg instrukcji rymowanki. Za każdym razem powtarzają pierwszy wers, a na słowa: raz, dwa, trzy – trzy razy klaszczą.

Na zielonej łące, raz, dwa, trzy, bawią się zające, raz, dwa, trzy.

Postukują jedną nogą, raz, dwa, trzy, postukują drugą nogą, raz, dwa, trzy.

potrząsają jedną ręką, raz, dwa, trzy, potrząsają drugą ręką, raz, dwa, trzy.

pochylają lekko głowę, raz, dwa, trzy, odchylają swoją głowę, raz, dwa, trzy.

przykucają i powstają, raz, dwa, trzy, przykucają i powstają, raz, dwa, trzy.

obracają się zające, raz, dwa, trzy.

upadają i odpoczywają te zające, raz, dwa, trzy.

co na łące tak bawiły się.

4. Słuchanie ciekawostek o zającach. Zdjęcia zajęcy. Dzieci z rodzicami oglądają zdjęcia zajęcy, omawiają charakterystyczne cechy ich wyglądu, dowiadują się, co jedzą, oglądają tropy na śniegu.

Zająca spotkać można głównie na polach i łąkach. Uszy zająca są dłuższe od jego głowy. Jego futro ma kolor szarobrązowy, a zimą staje się jaśniejsze. Nogi zająca nazywa się skokami, są one przy-stosowane do biegania po twardym trenie. Zające są wyłącznie roślinożerne. Wiosną i latem jedzą naziemne części roślin, jesienią mogą zjadać korzonki, a zimą obgryzają gałązki drzew i krzewów. Nie boją się wody – w razie potrzeby potrafią pływać.

5. Dokończ kolorowanie wg rytmu.

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Wtorek 31.03.2020r.

1. Zaproś do zabawy Rodziców i zatańczcie razem

2 Posłuchaj proszę bajkę i odpowiedz na poniższe pytania .

  • Gdzie wiewiórka  ma swój domek?
  • Co zbierała wiewiórka na zimę?
  • Dlaczego wiewiórka była smutna?
  • Kto pomógł wiewiórce?

3. Pokoloruj

4. Poćwiczcie proszę piosenki z angielskiego (ostatnia jest nowa).

Miłej zabawy życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

Poniedziałek 30.03.2020r.

1. NA POCZĄTEK GIMNASTYKA

2. POSŁUCHAJ OPOWIADANIA I ODPOWIEDZ NA PYTANIA −Dokąd wybrały się dzieci z dziadkiem i babcią?

−O jaką książkę poprosiła Ada dziadka?

−O jakich zwierzętach dzieci rozwiązywały zagadki?

 Opowiadanie ZOO

3. Ćwiczenia słownikowe Zwierzęta leśne, obejrzyj i nazwij wspólnie z rodzicami.

3. Ćwiczenie pamięci Jakiego zwierzęcia brakuje? Obrazki z poprzedniego ćwiczenia. Rodzic  rozkłada przed dzieckiem 3 lub 4 obrazki przedstawiające zwierzęta leśne i prosi o ich nazwanie. Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa jeden z obrazków. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jaki obrazek został schowany.

4. Połącz w pary

  • połącz z odpowiednim cieniem

DLA CHĘTNYCH 🙂

MIŁEJ ZABAWY 😉 życzą ANETA LEWCZAK, JOANNA GOMAN

 

plan marzec TYGRYSKI

27.03.2020r. Piątek

1. Ćwiczenie ortofoniczne Głosy ptaków. Rodzic naśladuje głosy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir):szybko, wolno, cicho, głośno. Dzieci powtarzają za nim.

2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty. Obrazki: skowronka, bociana, jaskółki, sójki, wróbla. Rodzic czyta wiersz, w odpowiednich momentach pokazując obrazek właściwego ptaka. Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały. Teraz będą jak co roku gniazda zakładały. Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli. Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli. A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną! W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

•Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

−Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

−Gdzie znajduje się dom bociana?

−Jak myślicie, co to są mokradła?

−Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

−Co robi z jajkami kukułka?

−Jak się nazywają dzieci ptaków?

3. Zabawa dydaktyczna- Zobacz, gdzie jest jaskółka? Obrazek jaskółki dla  dziecka( nie musi być to obrazek jaskółki , może być cokolwiek). Rodzic  prosi, aby  dziecko położyło gdzieś swój obrazek. Następnie dziecko wraca na dywan(kanapę, krzesło) i opowiada, gdzie jest jego obrazek, używając słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni.

4. Rozwiązywanie zagadek M. Smułki, dotyczących ptaków powracających na wiosnę do Polski. Obrazki: bociana, skowronka, jaskółki, kukułki. Dziecko, jak zna odpowiedź, odpowiada i wskazuje odpowiedni obrazek.

Ma długie czerwone nogi, długi dziób. Choć żabek nie lubi, to czasem je zje. (bocian)

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka, bo właśnie wołamy na wiosnę… (skowronka)

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach i choć, nie wiem czemu, robi kółka,to wiadomo, że to… (jaskółka)

Ptaszek, o którym myślę, boi się huku, a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

5. Poćwicz piosenkę “Idzie do nas wiosna”.

Miłej zabawy i udanego weekendu życzą Aneta Lewczak, Joanna Goman

26.03.2020r.Czwartek

1. NA DZIEŃ DOBRY GIMNASTYKA 🙂 (w zakładce zdalne nauczanie- gimnastyka)

2. Utwór na wyciszenie, dzieci bardzo go lubią i od razu się wyciszają:-)

3. Zabawa dydaktyczna Przeczenia. Dzieci dopowiadają przeczenia do podanych przez Rodzica słów: nieszybki (wolny), nieciepły (zimny), nie-mały (duży), niestary (młody), niemokry (suchy), niewesoły (smutny), niedaleki (bliski), niebiedny (bogaty), niedługi (krótki) itp.

4. Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej Ptasie trele. Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym zajmowały się ptaki? Powtarza wiersz, a dziecko powtarza fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.

Znów nastała wiosna!

Ptaki nadlatują.

A co będą robić?

Gniazda pobudują.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Na drzewach wysoko albo w trawie – nisko.

Tak by do swych piskląt zawsze miały blisko.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Gdy skończą budować, jajeczka w nich złożą.

By było im ciepło, na nich się położą.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

Wykluły się wreszcie z jajeczek pisklęta i każdy maluszek te trele pamięta!

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!

4. Nauka piosenki “Idzie do nas wiosna”.

Dla chętnych do obejrzenia Domowe Przedszkole temat  “Wiosenne nowalijki” 🙂

Pozdrawiamy serdecznie Aneta Lewczak, Joanna Goman

25.03.2020r. Środa

1. NA DZIEŃ DOBRY GIMNASTYKA 🙂

„Już potrafię”

Rodzic  prosi, by dziecko naśladowało  jego ruchy:

– staje wyprostowany

– wyciąga obie ręce do sufitu

– wyciąga obie ręce w bok

– wyciąga obie ręce przed siebie

– dotyka stóp czubkami palców dłoni

– dotyka lewą dłonią prawego kolana

– dotyka prawą dłonią lewego kolana

– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa.

– rysowania na podłodze kółka palcami stóp

– stania na jednej nodze jak bocian

– podnoszenia kolana i przekładania pod nim woreczka(klocka)

– stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową

– chodzenia z woreczkiem (klockiem) na głowie

– obracania się dookoła i stania na jednej nodze

– stania na jednej nodze i klaskania nad głową

Zabawa przy piosence “Stacyjkowo”

 

2. POWTÓRKA Z ANGIELSKIEGO – POŚPIEWAJMY RAZEM ( materiał z wtorku).

3. Rysuj po śladzie i pokoloruj- Wstawiłam kilka wskazówek, bo nie wszystkie  dzieciaczki pamiętają o prawidłowym chwycie 🙂

Jak nauczyć dziecko rysowania szlaczków?

Nie jest to trudne i każdy rodzic poradzi sobie z tym śpiewająco. Wystarczy przestrzegać kolejności następujących etapów:

  • Prawidłowy chwyt. Pokaż dziecku, jak należy trzymać pisak/kredkę w dłoni. Pomóż mu prawidłowo ułożyć palce i całą dłoń. Jak wygląda prawidłowy chwyt? Przybór do pisania należy trzymać trzema palcami: kciukiem, placem wskazującym i środkowym. Palce te nie mogą dotykać kartki papieru.
  • Siła chwytu. Zwróć uwagę, aby malec nie ściskał zbyt mocno kredki. Palce powinny trzymać ją pewnie, ale bez większego wysiłku.
  • Docisk podczas pisania. Podobnie jak w przypadku chwytu, dziecko nie powinno używać zbyt dużej siły. Pokaż mu, że wystarczy niewielki docisk, aby pisak pozostawiał wyraźny ślad. Używanie zbyt dużej siły będzie męczyć rączkę malca i zniechęcać go do kontynuowania ćwiczeń.
  • Jasne instrukcje. Najpierw pokaż dziecku na czym polega zadanie. Upewnij się, że maluch zrozumiał, o co chodzi. Potowarzysz mu przez pierwszych kilka chwil i sprawdzaj, czy dobrze mu idzie. W razie potrzeby sugeruj poprawienie chwytu pisaka, przypominaj o tym, by nie dociskać go zbyt mocno do kartki.
Bardzo ważne: Nie zapomnij chwalić każdego rysunku i szlaczka, który twoja pociecha zrobi. To będzie dla niego największa nagroda i najsilniejsza motywacja do dalszej pracy!
Rodzicu! jeżeli zauważysz, że dziecko nie radzi sobie z krokusem, podsuń inną  kartę z prostymi szlaczkami:-)

−rysują po śladach rysunku krokusa,

−kolorują go na fioletowo,

−oglądają zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/23/1036

 

5. Zabawa słowami Dokończ słowo. Rodzic mówi całe słowa związane z wiosną, a dziecko  z rytmicznym podziałem (na sylaby), np. : wiosna- wio-sna, krokusy- kro-ku-sy, bocian – bo-cian,  żaba – ża-ba itp.

 

MIŁEJ ZABAWY 🙂 –  Aneta Lewczak, Joanna Goman

 

 

24.03.2020r. WTOREK

1. NA DZIEŃ DOBRY GIMNASTYKA 🙂

PROSZĘ WŁĄCZ MUZYKĘ I POSKACZ TROSZKĘ ” WYGINAM CIAŁO ŚMIAŁO”:-)

2. POWTÓRKA Z ANGIELSKIEGO – POŚPIEWAJMY RAZEM

3. “MNIEJ – WIĘCEJ”- ZABAWA MATEMATYCZNA.

PRZELICZANIE DO 3 LUB 4 . DO ZABAWY POTRZEBNE SĄ NAM PRZEDMIOTY KTÓRE POSIADAMY W DOMU( KREDKI ,ŁYŻKI , SŁOMKI, KLOCKI). DAJEMY PO DWÓCH STRONACH TAKIE SAME PRZEDMIOTY TYLKO W RÓŻNYCH ILOŚCIACH I PORÓWNUJEMY GDZIE JEST WIĘCEJ GDZIE MNIEJ.

4. Zabawa ruchowa -” Żaba i bocian”. Kiedy RODZIC. powie: Bocian!, dzieci wyciągają przed siebie dłonie, naśladują rękami poruszający się dziób bociana klekocząc. Kiedy RODZIC. powie: Żaba!, dzieci szybko dotykają opuszkami palców obu rąk, próbują naśladować odgłosy żaby SKACZĄC.

•Improwizacja ruchowa do piosenki- “Zielona PIOSENKA”.

MIŁEJ ZABAWY 🙂 Joanna Goman, Aneta Lewczak

 

 

23.03.2020r. PONIEDZIAŁEK

1.Wysłucham opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana i odpowiem na pytania.

−Dokąd pojechał Olek?

−Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

−W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

−Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

−Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

Rodzicu przeczytaj mi tekst 🙂

Powrót bociana

 

2. Poznam ptaki przylatujące na wiosnę do Polski i utrwalę charakterystyczne oznaki wiosny.

 

3. Poznam piosenkę Kle – kle, boćku.

 

4. Wykonam bociana za pomocą odcisku dłoni umoczonej w farbie lub pokoloruję ilustrację przedstawiającą bociana. .

Praca plastyczna

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy- Aneta Lewczak, Joanna Goman