27.11.2020r. Znane i nieznane instrumenty.

1. Zapraszam do tańca.

2.” Gram na plecach Marlena Szeląg „- masaż.

Na twych plecach zagram sobie i przyjemny masaż zrobię!

Dziecko głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Najpierw gram jak na pianinie, niech napięcie mięśni minie!

Jw.Delikatnie uderza opuszkami palców o plecy kogoś z rodziny.

Teraz zagram na gitarze– na prawdziwej zagrać marzę!

Jw.Delikatnie drapie plecy kogoś z rodziny palcami jednej dłoni.

A na koniec spod mej ręki,wyjdą z werbla różne dźwięki!

Jw.Delikatnie uderza czterema złączonymi palcami raz prawej, raz lewej ręki w różne miejsca na plecach kogoś z rodziny.

Masaż – koncert zakończony!

Głaszcze plecy kogoś z rodziny od góry ku dołowi.

Chyba jesteś rozluźniony?

3. Policz instrumenty i pokoloruj tyle kół, ile widzisz instrumentów.

4.

5. Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.

Miłej zabawy.

 

 

 

 

 

 

Kładzie dłonie na barkach kogoś z rodziny i je ugniata.

 

 

 

26.11.2020r. Deszczowa muzyka małego smyka.

Zapraszam do tańca.

  1. 2. Wytnij i dokończ rytm obrazkowy.

     3. „Deszczowa muzyka” – zabawy badawcze z wodą. Rodzic dokładnie zabezpiecza podłogę przed zmoczeniem w miejscu zabawy, a następnie zaprasza dziecko do stworzenia deszczowej muzyki. Najpierw sam prezentuje różne sposoby gry:

– stukanie palcami w taflę wody,

– nabieranie wody do szklanki i wylewanie jej do miski,

– nalewanie wody do miski z małych konewek,

– dźwięk szklanek wypełnionych wodą do różnej wysokości (w szklanki delikatnie uderza się łyżeczką). Po prezentacji  dziecko samo tworzy wodną muzykę pod okiem rodzica.

Do zabawy potrzebne jest:

• folia do zabezpieczenia miejsca zabaw z wodą, miski z wodą, szklanki, małe konewki, szklanki wypełnione wodą do różnej wysokości, małe łyżeczki.

4. Otocz pętlą odpowiednią figurę, tak aby dokończyć rym.

5. Pokoloruj korale wg wzoru.

Miłej zabawy:-)

 

 

 

25.11.2020r. projekt przedszkolny Dzień pluszowego misia.

1. Gimnastyka

2.

 

3. 4.

5.

6. Brawo! Właśnie zostałeś przyjacielem misia. Na koniec pokoloruj misia.

24.11,2020r. Ulubione zajęcia – Sposoby na jesienną nudę.

1. Gimnastyka

2.  Zatańczmy i zaśpiewajmy razem piosenkę ” Jesień pędzlem malowała ” M. Kluza, oraz  ” Kasztanki”.

3. Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.

„Wiatr i grusza” Laura Łącz– Ile ty właściwie masz lat, bo ja pięć? – zapytała grusza swojego znajomego, z którym za-wsze lubiła chwilę pogwarzyć, gdy przelatywał obok.

– O, znacznie więcej, ale czuję się młodo! – odparł wiatr. Zresztą trudno zliczyć, czas tak szybko płynie, dziś tu, jutro tam.

– Och, to męczące! Ja stoję w jednym miejscu od urodzenia i pamiętam swój wiek, bo pory roku mijają tak powoli, przechodząc jedna w drugą. A kim ty jesteś? Może ogrodnikiem?

– Nie, nie, jestem muzykiem. Zauważyłaś, jak wokół szumi i gra, gdy przelatuję?

– Tak, rzeczywiście! A czy słyszałeś, jak Grześ pięknie grywa na fujarce, którą raz wystrugał z mojej gałązki?

– Słyszałem i od tej pory lubię cię najbardziej ze wszystkich drzew. Byłaby z nas świetna para – ja bym grał na twoich gałązkach, a ty byś śpiewała.

– Zgadzam się, byłoby cudownie. Kocham muzykę i… ciepły wiatr – dodała cichutko.I od tej pory sad wiosną, latem, jesienią, a nawet zimą rozbrzmiewał najpiękniejszą muzyką przyrody. Milkł tylko wtedy, gdy czasem, wieczorami, przychodził Grześ ze swoją fujarką.A po roku na gruszy pojawiły się pierwsze żółtoczerwone słodkie owoce.

Kto jest bohaterem opowiadania? Ile lat ma drzewo? Czy wiemy, ile lat ma wiatr? Co robił wiatr w gałęziach gruszy? Kim był wiatr? Czy wiatr polubił gruszę? Kto to jest Grześ i na jakim instrumencie grał? Co razem robili wiatr i grusza? Czy dzisiaj wiatr gra za oknami naszego domu? Posłuchajmy..

4. Rysuj po śladzie i pokoloruj.

 

5.

Miłej zabawy.

23.11.2020r. Ulubione zajęcia– Rozmawiamy o kreatywności.

1.Gimnastyka

2. „O pomysłowych myszkach, które nie nudziły się w czasie deszczu” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat kreatywności bohaterów utworu.

O pomysłowych myszkach

Odpowiedzcie proszę na pytania do wysłuchanego utworu:

Kim są bohaterowie opowiadania? Gdzie mieszkają? Dlaczego myszki były smutne? Co Benjamin wymyślił na nudę i zniechęcenie? W jaki sposób myszki zorganizowały bal? Z czego Benjamin zrobił instrumenty? Kto bawił się na mysim balu? Czy myszki były kreatywne?

3. Wytnij i uzupełnij.

3.

4. Podczas spaceru z rodzicami, nazbieraj parę listków, przyklej na kartkę i dorysuj kilka elementów, tak aby powstała jakaś postać. Przykładowe prace.

4.

Miłej zabawy .

 

 

 

13.11.Plan zajęć -Symbole narodowe

1. „Zbiory białych i zbiory czerwonych” – ćwiczenia klasyfikacji i spostrzegawczości. Dziecko tworzą zbiory przedmiotów w kolorach polskiej flagi – na białym pasie flagi umieść białe
przedmioty odnalezione w domu, a na czerwonym pasie – czerwone.

2. „Znak” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat godła Polski.

Znak -Maria Łaszczuk
Czy ty wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu
biały ptak?
– Wiem –

odpowiedział Jędrek mały –
to jest znak Polski:
Orzeł Biały.

Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu: O jakim znaku jest mowa w utworze?
Jak miało na imię dziecko, które podało nazwę tego znaku? Jak wygląda godło Polski? Gdzie na co dzień można zobaczyć godło Polski?

3.

„Maluję mapę Polski” – Dziecko maluje farbami mapę Polski, wzorując się na prawdziwej mapie lub rysuje po śladzie.

4. „Mazurek Dąbrowskiego” – słuchanie hymnu państwowego w pozycji na baczność. Próba śpiewania refrenu przez dziecko.

5. Na koniec przypomnijcie sobie wszystkie symbole narodowe i obejrzyjcie filmik.

 

Pozdrawiam serdecznie Aneta Lewczak

 

12.11.2020r. Plan zajęć- Jestem Polakiem

1. Jak świętuje się 11 Listopada?- załącznik

Dzieci przyglądają się rozłożonym ilustracjom. Opisują każdą z nich i starają się opowiedzieć, co się na niej znajduje. Następnie próbuje ułożyć obrazki w takiej kolejności, aby na ich podstawie opowiedzieć krótką historię.

Załącznik HISTORYJKA OBRAZKOWA

2. Posłuchaj i porozmawiaj o piosence z rodzicami.

3. Spróbuj narysować taki znak w pustej kratce.

4. Wytnij i uzupełnij sudoku, tak aby w każdym rzędzie pionowo i poziomo była inna postać.

Miłej zabawy

 

Skip to content