Scenariusz zajęć
Plan miesięczny grudzień 2020
Witam Pingwiny (14.12.2020 r.),
- Inscenizacja ruchem treści piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM
- „Moje Święta” – proszę opowiedzieć dzieciom o najbliższych świętach, które Państwo obchodzą, jakie są zwyczaje w Państwa domach.
- „Życzliwość wokół nas” – co to znaczy być życzliwym? Swobodna rozmowa z dzieckiem.
- Rozpoznawanie cyfr w zakresie do 10 https://szaloneliczby.pl/policz-kropki/
Pozdrawiam,
Klaudia Smiatek
Witam Pingwiny (11.12.2020 r.),
- Taniec do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM
- Sprawdzamy temperaturę w mieszkaniu i na podwórku. Zapisujemy na kartce. Gdzie jest zimniej? I dlaczego?
- Co robimy, by przetrwać zimę? Ogrzewamy mieszkania, wychodząc na podwórko ubieramy bluzy, swetry, kurtki, czapki, rękawiczki.
- Co robią zwierzęta, by przetrwać zimę? Film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg
Odpowiadamy na pytanie na podstawie filmu (np.: Ptaki odlatują do ciepłych krajów, zwierzęta zmieniają sierść na zimową, robią zapasy na zimę, zapadają w sen zimowy).
- Lód czy lody? Gdzie słyszysz głoskę „y” but – buty, kot – koty, dom – domy. Spróbuj znaleźć słowa, które zachowują podany wzór.
- Matematyka „Lody”
Kolorowanka matematyczna na trzech poziomach trudności, proszę dobrać do umiejętności dziecka:
Jeśli Państwo nie mają możliwości drukowania:
Dodajemy na konkretach lub palcach (w zależności od umiejętności dziecka) w zakresie do 10. Podajemy działanie np. 2+2 (niektóre dzieci mogą samodzielnie zapisywać na gładkiej kartce cyfry i działania), zadaniem dziecka jest podać wartość działania licząc na klockach, palcach (jak mu wygodnie). 2+2=4.
Życzę miłego weekendu,
Pani Klaudia
Witam Pingwiny (10.12.2020 r.),
- Trochę ruchu na początek – tańczymy do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM,
- Określamy porę roku – zima – po czym poznajemy, że jest zima? Jaka jest wtedy temperatura?
- Wczoraj nauczyliśmy się korzystać z termometru. Przypomnijmy sobie, jaka temperatura była w mieszkaniu a jaka na podwórku.
- Dlaczego wychodząc na podwórko ubieramy ciepłe swetry, kurtki i czapki?
- „Od owcy do swetra”
Dzisiaj dowiemy się jak powstaje sweter.
Wełnę na wykonanie swetra pozyskuje się ze strzyżenia owiec.
Wełna jest prana, po czym następuje proces gręplowania i przędzenia, który zobaczymy na filmie- Jak przerobić wełnę na nić? https://www.youtube.com/watch?v=DLN52rC0cGo
Z powstałej nici można wykonać np. sweter na drutach
Kto z Państwa ma motek wełny, proszę pokazać dziecku. Można spróbować: zawijać wełnę na motek, zrobić warkocz, wykonać pajęczynę i przechodzić tak, by nie dotykając wełny.
- Matematyka – mierzenie długości pokoju. Ucinamy metr włóczki lub sznurka. Sprawdzamy ile razy sznurek zmieścił się na naszej ścianie. Mierzymy długość, szerokość własnego pokoju, zapisujemy na kartce.
- Utrwalenie pisowni litery „y” – zwracamy uwagę na chwyt pisarski dziecka, ołówek w trzech palcach, ołówek opiera się na palcu środkowym.
Pozdrawiam,
Pani Klaudia
Witam Pingwiny,
Tematem tygodniowym jest „Coraz zimniej”
Dzisiejszym tematem jest „Ciepło-zimno” (9.12.2020 r.)
- Trochę ruchu https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
- W tym tygodniu:
– Rozmawialiśmy już o tym jak powstaje lód, obserwowaliśmy topnienie lodu.
– Powtórzyliśmy cykl obiegu wody w przyrodzie.
– Omawialiśmy sposoby ogrzewania mieszkań.
Dzisiaj dowiemy się czegoś o termometrze.
- Termometr
Proszę o pokazanie dzieciom termometru. Określamy, do czego służy termometr.
Zapoznanie z działaniem termometru. Jeśli mają Państwo rtęciowy termometr, proszę o wskazanie cyfry 0, wytłumaczenie, dlaczego mówimy, że temperatura jest ujemna lub dodatnia.
Co się dzieje w wodą, gdy jest ujemna temperatura – woda zamarza, gdy temperatura jest dodatnia – woda nie zamarza.
Eksperyment – nalewamy wodę do dwóch szklanek, jedną wkładamy do zamrażalnika, drugą zostawiamy na stole. Po kilku godzinach analizujemy, opisujemy różnice pomiędzy wodą pozostawioną na stole, a wodą z zamrażalnika.
- Ustalenie temperatury w mieszkaniu oraz na podwórku.
Pomiar temperatury w mieszkaniu oraz na podwórku. Zapisujemy pomiar na kartce. Odpowiedzenie na pytanie: Dlaczego w mieszkaniu jest cieplej? Jak ogrzewane jest mieszkanie?
- Głoska „y”- dziecko wyodrębnia głoskę „y” w słowach. Państwo wymieniają słowa, dziecko wyszukuje, czy w danym słowie znajduje się głoska „y”.
DOM, MOTYL, LODY, KOC, KOTY, LAS, OSY, MATA, DUŻY, BUT, GRZYB,
- Wprowadzenie litery „Y” – zapoznanie dzieci z małą i dużą drukowaną literą „y” oraz z małą i dużą pisaną literą „y”. Zwrócenie uwagi na różnice pomiędzy zapisem drukowanej i pisanej litery „Y”.
- Wodzenie palcem po pisanej literze „y” małej i dużej – według wzoru.
Pozdrawiam,
Pani Klaudia
KONSULTACJE 2020/2021
Klaudia Smiatek – Harmonogram konsultacji z rodzicami grupy 9 2020-21
Mirosława Mądra Konsultacje z rodzicami 2020-21 Mirosława Mądra